جمعه 25 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی در نماز جمعه: صهيونيست‌ها اختلال حواس و جنون دارند، آفتاب

- برخی کشورهای همسايه به ما می‌گفتند شما کجا و ماهواره کجا؟

- نخست‌وزير مستعفی رژيم صهيونيستی گفته است که اجازه نمی‌دهيم ايران فنآوری هسته‌ای داشته باشد. خيلی ممنون که اجازه نمی‌دهيد. ما نمی‌دانستيم بايد از شما اجازه بگيريم واشتباه کرديم که برای پرتاب ماهواره نيز از شما اجازه نگرفتيم.


آفتاب: آيت الله جنتی خطاب به برخی از سياست‌بازان گفت: «با مردم و در انتخابات و جاهای ديگر مخلصانه جلو بياييد، دست از توطئه و برقراری روابط با دشمن برداريد و چراغ سبز به آمريکا نشان ندهيد چرا که خود و آنها و ما را به زحمت می‌اندازيد».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، خطيب اين هفته نمازجمعه تهران با تبريک پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد در ايام الله دهه فجر به مقام معظم رهبری، دولت، ملت و دانشمندان ايرانی گفت: «پرتاب موفق اين ماهواره پتکی بر سر آمريکا و اسرائيل بود و آنها را مدهوش کرد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله جنتی با اشاره به اينکه کشورهای کوچک اگر می‌خواستند اين اقدام را انجام دهند بايد از کشورهای بزرگ کمک می‌خواستند، تصريح کرد: «دوستان ما به برخی کشورهای همسايه پيشنهاد کردند که در ساخت ماهواره به ما ياری برسانند اما آنها با ريشخند گفته بودند که "شما کجا و ماهواره کجا؟ و شما کوچکتر از آن هستيد که ماهواره بسازيد. لذا به ما در ساخت ماهواره کمک نکردند و چه بهتر که کمک نکردند، چرا که فرزندان و دانشمندان و جوانان متدين ايرانی به دست خودشان ماهواره و ماهواره‌بر بومی ساختند و با موفقيت در مدار زمين قرار دادند».

وی تاکيد کرد: «دانشمندان ايرانی خودشان به صورت بومی اين ماهواره را ساختند و به صورت موفق در مدار قرار دادند که باعث افتخار است».

خطيب جمعه تهران در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم سی امين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی گفت: «از صدا و سيما در مراسم دهه فجر تشکر می‌کنيم که بسيار خوب عمل کردند و برنامه‌ها بسيار عالی بود».

آيت الله جنتی گفت: «صدا و سيما در اين دهه مبارک بسياری از دستاوردهای انقلاب را بيان کرد».

وی با بيان اينکه حضور مردم در راهپيمايی بيست و دوم بهمن امسال از پارسال خيلی بيشتر بود، گفت: «مردم ايران اسلامی با اين حرکت مشت محکمی بر دهان آمريکا و اسرائيل زدند و به آنهايی که نقشه براندازی نرم را مطرح می‌کنند دشمن شکنی نرم را نشان دادند».

وی گفت: «رسانه‌ها بايد نقشه‌هايی که براندازان نرم دنبال می‌کنند و همچنين راه‌های خنثی سازی آن را برای مردم بيان کنند».

خطيب نماز جمعه تهران با انتقاد از اينکه دشمن نمی خواهد حضور ميليونی مردم در اين نوع مراسم را باور کند، گفت: «خبرگزاری‌های آنها نيز می‌بينند اما يا دروغ منتقل و يا منعکس می‌کنند و آن وقت خيال می‌کنند با اين نوع حرکت‌های کم اثر می‌توانند براندازی را دنبال کنند».

وی با بيان اينکه در مراسم ۲۲ بهمن امسال در سراسر ايران اسلامی مانند سال‌های گذشته شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل بلند بود، گفت: «دشمن بايد بداند که نمی توان ۷۰ ميليون جمعيت متحد را وادار به تسليم و يا با آن مبارزه کرد».

آيت الله جنتی گفت: «مردم در اين راهپيمايی وفاداری خود به انقلاب، اسلام و امام و همچنين دشمنی با آمريکا را نشان دادند».

وی افزود: «حضور مردم در راهپيمايی امسال همچنين به مسئولان پيام داد که شما بايد در اين راه حرکت و با جديت به مردم خدمت کنيد».

خطيب نمازجمعه تهران با بيان اينکه اين حضور پيام وحدت به مسئولان بود، گفت: «مردم با اين

” خبرگزاری‌های آنها نيز می‌بينند اما يا دروغ منتقل و يا منعکس می‌کنند و آن وقت خيال می‌کنند با اين نوع حرکت‌های کم اثر می‌توانند براندازی را دنبال کنند.... “



حضور خود اعلام کردند همان طور که ما باهم متحد هستيم، مسئولان نيز بايد وحدت داشته باشند و مبادا تفرقه و دشمنی و مسائل سياسی و انتخاباتی آنها را از هم جدا کند».

خطيب اين هفته نمازجمعه تهران بهترين و والاترين دستاورد انقلاب اسلامی را زنده کردن اسلام خواند و گفت: «انقلاب تحولی درونی در ملت ايران به وجود آورد و باعث عظيم ترين پيشرفت‌ها در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اقتصادی و سياسی شد».

آيت الله جنتی با بيان اينکه با وقوع انقلاب اسلامی، ايران در حال پايه گذاری تمدنی اسلامی و ايرانی برای برقراری عدالت و رفع تبعيض، زور و ظلم است، گفت: «آثار اين تحول با نصرت خداوند در حال انجام است اما دشمن آن را نمی فهمد».

وی با اشاره به مخالفت صريح نخست وزير مستعفی رژيم صهيونيستی با برنامه هسته‌ای ايران گفت: «رژيمی که خود در حال سقوط و افول است و رسوايی شکست در برابر ساکنان غزه را پيش رو دارد در برابر ايرانی که قدرتمندانه موانع را پشت سر می‌گذارد اين چنين ادعايی می‌کند».

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه دشمن اختلال حواس دارد، اظهار داشت: نخست‌وزير مستعفی رژيم صهيونيستی گفته است که اجازه نمی‌دهيم ايران فنآوری هسته‌ای داشته باشد. خيلی ممنون که اجازه نمی‌دهيد. ما نمی‌دانستيم بايد از شما اجازه بگيريم واشتباه کرديم که برای پرتاب ماهواره نيز از شما اجازه نگرفتيم.

آيت‌الله جنتی تاکيد کرد: «اين رژيمی که نتوانست يک گروه کوچک را در غزه شکست دهد،‌ می‌گويد: اجازه نمی‌دهيم ايران فنآوری هسته‌ای داشته باشد».

وی افزود: «به اعتراف خود رسانه‌های بيگانه، ايران بعد از آنکه به باشگاه هسته‌ای قدرت‌های بزرگ راه يافته، به جمع ۸ کشور پرتاب ماهواره نيز پيوسته است».

خطيب اين هفته نمازجمعه تهران با تأکيد بر اينکه پس از تصويب و ابلاغ سياست‌های کلی برنامه پنجم از طرف مقام معظم رهبری، بايد اين سياست‌ها به صورت دقيق اجرا شود، گفت: «اين سياست‌هايی است که مملکت را در منطقه و جهان به سطح بالايی که جهانيان باورشان نمی شود می‌رساند».

وی گفت: «اين سياست‌ها بايد با دقت اعمال شود و رسانه‌ها و صدا و سيما نيز در اين باره همکاری کنند».

آيت الله جنتی در بخش ديگری از سخنانش خطاب به برخی از سياست بازان گفت: «با مردم و در انتخابات و جاهای ديگر مخلصانه جلو بياييد، دست از توطئه و برقراری روابط با دشمن برداريد و چراغ سبز به آمريکا نشان ندهيد چرا که خود و آنها و ما را به زحمت می‌اندازيد».

وی همچنين از نقش شورای هماهنگی تبليغات اسلامی که مسئول اداره مراسم بيست و دوم بهمن ماه بود تقدير و تشکر کرد.

خطيب جمعه تهران در خطبه نخست نيز به تاريخ هجرت پيامبر(ص) از مکه به مدينه پرداخت.

آيت الله جنتی با اشاره به روند تاريخ نويسی در صدر اسلام گفت: «تاريخ نويسی به صورت مکتوب از سده دوم پس از ظهور اسلام آغاز شد و اغلب اتفاق‌های مربوط به صدر اسلام به صورت سينه به سينه و از طريق حافظه افراد نقل شده است.»

خطيب جمعه تهران با اشاره به هجرت پيامبر(ص) از مکه به مدينه و جريانات اين سفر گفت: «نخستين اقدام پيامبر(ص) پس از رسيدن به محل قبا احداث مسجد بود که عده‌ای می‌گويند نخستين نماز جمعه نيز در اين مسجد اقامه شد».

وی افزود: «اين اقدام پيامبر درسی برای مسلمانان است که اگر می‌خواهند شهرسازی کنند نخست بايد طرح مسجد ريخته شود».

خطيب نمازجمعه امروز تهران گفت: «مسجد بايد در محلی ساخته شود که در دسترس عموم مردم باشد و متناسب با ظرفيت شهرسازی بنا شود».





















Copyright: gooya.com 2016