پنجشنبه 1 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی عميق اتحاديه اروپا از اتهام های وارده بر علیه رهبران جامعه بهايی، راديو فردا

اتحاديه اروپا در بيانيه ای با ابراز نگرانی عميق از اتهام های وارده بر علیه هفت عضو رهبر جامعه بهائى ايران گفته است: مقام های ايرانی اين افراد را هشت ماه بدون تفهيم اتهام در زندان نگهداشته اند و آنها در اين دوره به وکيل دسترسی نداشته اند.

اتحاديه اروپا می گويد که نگران است رهبران جامعه بهائی ايران به صورت عادلانه محاکمه نشوند و از مقام های جمهوری اسلامی خواسته است که به ناظران مستقل اجازه دهد تا بر روند قضايی نظارت داشته باشند و اتهام های مطرح شده را مطالعه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اتحاديه در بيانيه خود نسبت به هر گونه تبعيض و فشار عليه اقليت های مذهبی در ايران شديدا اعتراض کرده و از تهران خواسته است تا به حقوق آنها احترام گذاشته و تمام زندانيان عقيدتی را آزاد کند.

پيشتر، آمريکا و بريتانيا نيز در واکنش های جداگانه ای از بازداشت رهبران بهائی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنها شده بودند.

هفت عضو تشکيلات جامعه بهائی ايران عبارتند از: مهوش ثابت، فريبا کمال آبادی، جمال الدين خانجانی، عفيف نعيمی، سعيد رضايی، بهروز توکلی و وحيد تيز فهم.

عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضاييه ايران، روز سه شنبه در کنفرانس خبری خود با اشاره به اينکه بهائيان دستگير شده تا هفته ديگر محاکمه می شوند گفت که آنها به وکيل دسترسی خواهند داشت.

اين اظهارات دو روز پس از آن صورت گرفت که قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل کشور، در نامه ای به وزير اطلاعات خواستار برخورد شديد با هر گونه تشکيلات بهائيان در ايران شد.

فعاليت جامعه بهائيان در ايران از سال ۱۳۶۲ و به دنبال دستور دادستان وقت کل ايران به طور رسمی ممنوع شده است و آقای نجف آبادی در نامه اخير خود بار ديگر بر اين ممنوعيت تاکيد کرد.

جمهوری اسلامی به دليل وجود تشکيلات مرکزی بهائيان در شهر حيفا، هر از گاهی پيروان آن را به جاسوسی برای اسرائيل متهم می کند.

به گفته منابع بهايی در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار بهائی در ايران زندگی می کنند و تخمين زده می شود که بيش از پنج ميليون نفر از پيروان اين آيين در جهان پراکنده باشند.





















Copyright: gooya.com 2016