دوشنبه 5 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال ۱۰۰ تن از دراويش گنابادی به زندان اوين و حمله مأمورين لباس شخصی و نيروهای گارد ويژه به مجلس دراويش اصفهان، سايت مجذوبان نور

بيش از ۱۰۰ تن از دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی که در پی يورش مامورين امنيتی و گارد ضد شورش به تجمع روز شنبه سوم اسفند ماه ۱۳۸۷ مقابل مجلس شورای اسلامی ،دستگير شدند به زندان اوين انتقال يافتند .
به گزارش خبرنگار سايت مجذوبان نور از تهران، اتهام اين دراويش اغتشاش در امنيت ملی ايران اعلام شده و تعداد چهار تن از آنها به نامهای محمد صادق مرادی سروستانی ،امين کرمپور،رضا مطيع قوانين و علی اکبر بنکدار در سلولهای انفرادی بند ۲۴۲ زندان اوين نگهداری می شوند . تعداد ديگری از دراويش نيز در بازداشتگاه اداره آگاهی مرکز تهران می باشند که ازاسامی آنان اطلاعی در دست نيست .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش می افزايد بازداشت اين تعداد از دراويش به دستور دادستان انقلاب تهران صورت گرفته و تمامی آنها ممنوع الملاقات می باشند .

حمله مأمورين لباس شخصی و نيروهای گارد ويژه به مجلس دراويش گنابادی اصفهان

بنابر گزارش سايت "مجذوبان نور" عده ای از دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساکن اصفهان ، ديرروز مورخ چهارم اسفند ۸۷ جهت برگزاری مجلس شب دوشنبه و اقامه نماز در خرابه های مقبره درويش ناصرعلی در تخت فولاد اصفهان، به آنجا مراجعه کرده بودند که متاسفانه عده ای از مأمورين لباس شخصی و نيروهای گارد ويژه نيروی انتظامی در حين اقامه نماز به آنان حمله کردند و دراويش را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
در اين درگيری تعدادی از دراويش زخمی و مجروح گرديده و آقای دکتر کشاورز و چندين تن ديگر از دراويش نعمت اللهی گنابادی توسط اين نيروها بازداشت و دستگير شدند و آنان را به مکان نامعلومی منتقل کردند.
اين حملات و دستگيری ها در حالی است که در روز يکم اسفند نيز پس از حمله ماموران لباس شخصی و نيروهای گارد ويژه به مجلس دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی در کنار خرابه های مقبره درويش ناصرعلی و پرتاب گازاشک آور و ضرب و شتم دراويش به وسيله باتوم و سنگ و چوب بيش از ۷۰ نفر از آنان را نيز بازداشت کردند.
مقبره درويش ناصرعلی سالهاست محل انعقاد مجالس دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساکن در اصفهان بوده و اين مقبره در فهرست آثار ملی ايران به ثبت رسيده و در زمره ميراث فرهنگی کشور می باشد که در ۳۰ بهمن ۸۷ شبانه توسط نيروهای امنيتی و اطلاعاتی و لباس شخصی ها خراب شد.





















Copyright: gooya.com 2016