پنجشنبه 15 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: صدور حکم بازداشت عمرالبشير نقض فاحش هنجارهای بين‌المللی و تبعيض آشکار در اعمال عدالت است، ايسنا

حسن قشقاوی در واکنش به صدور حکم بازداشت رييس‌جمهور سودان از سوی ديوان کيفری بين المللی، آن را حکمی‌غيرعادلانه و متاثر از اغراض سياسی قدرت‌های سلطه‌گر خوانده و صدور چنين حکمی‌را شديدا محکوم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در شرايطی که جنايات ضد بشری و جنگی در لبنان‌، فلسطين، افغانستان و ديگر کشورها از سوی اين گونه دادگاه‌ها با هيچ گونه واکنشی مواجه نيست، صدور چنين احکامی‌ نقض فاحش هنجارهای بين‌المللی و تبعيض آشکار در اعمال عدالت است.

قشقاوی درباره آثار اين گونه احکام ناعادلانه خاطرنشان کرد: نقض حاکميت و مصونيت دولتمردان کشورها مغاير کنوانسيون ۱۹۶۱ وين بوده و بدعتی زشت و غيرقابل قبول برای جامعه بين‌المللی است.

قشقاوی با اشاره به آلام و دردهای کودکان و زنان و مردان غزه که هنوز التيام نيافته است و شوک هولناک آن درجهان هم‌چنان طنين‌انداز است اظهار کرد: در حالی که مقامات جنايتکار رژيم صهيونيستی هم‌چنان به جنايات خود ادام می دهند، سکوت و بی‌تحرکی اين گونه دادگاه‌ها در قبال جنايات بشری، موجب بی‌اعتباری اين گونه نهادهاست.

او در پايان گفت: مشکل دارفور يک مساله داخلی سودانی است و ما معتقديم با تدبير مسوولان و کشورهايی که می‌توانند به حل مشکل از راه‌های مسالمت‌آميز کمک کنند قابل حل و فصل است.





















Copyright: gooya.com 2016