سه شنبه 20 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ياسر ترکمن عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی اميرکبير بازداشت شد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: ياسر ترکمن دانشجوی دانشگاه پلی تکنيک و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير روز گذشته توسط نيروهای لباس شخصی بازداشت شد.

بازداشت اين دانشجوی دانشگاه پلی تکنيک در حالی بود که وی روز گذشته به دانشگاه ممنوع الورود بود. حراست دانشگاه اميرکبير هنگام مراجعه وی به درب حافظ به او اعلام کرده اند که به دانشگاه ممنوع الورود است و به وی اجازه ورود به دانشگاه را ندادند. سپس آنها طی اقدامی هماهنگ با نيروهای امنيتی مقدمات بازداشت ياسر ترکمن را فراهم کردند. ياسر ترکمن طی روزهای گذشته با حضور در مراسم های مختلف به دفاع از دانشجويان بازداشت شده پرداخته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم چنين بنا بر اظهارات برخی از دانشجويان دانشگاه پلی تکنيک، ياسر ترکمن در اطراف دانشگاه توسط چند نفر لباس شخصی بازداشت شده و اين دانشجويان بطور اتفاقی وی را ديده اند که دو نفر لباس شخصی شديدا در حال ضرب و شتم وی بودند. اين دانشجويان اظهار داشتند که بطور اتفاقی متوجه ضرب و شتم شديد فردی توسط چند نفر لباس شخصی شدند و پس از ضرب و شتم طولانی اين دانشجويان که ناظر صحنه بوده اند دريافتند که فرد مجروح ياسر ترکمن است.

در اين هنگام يکی از دانشجويان شاهد اين ماجرا بسوی ترکمن دويده و حال وی را جويا می شود، مامور لباس شخصی در همين حين از اين دانشجو می پرسد “تو کی هستی” و دستور بازداشت آن دانشجو را نيز صادر می کند اما دانشجوی ياد شده توانست از محل بگريزد.

لازم به يادآوری است ياسر ترکمن در نشست روز جمعه کميته پيگيری بازداشت های خودسرانه گفته بود: « پس از پروژه شکست خورده جعل نشريات، و رسوايی حاکميت، آنان به دنبال چينش پروژه ای جديد برای سرکوب دانشجويان و تصرف پلی تکنيک بودند و پرو‍‍ژه دفن شهدا از سوی حاکميت در پلی تکنيک کليد خورد. اهداف شوم اين پروژه، پادگانی و قبرستانی کردن فضای دانشگاه و باز کردن راه ورود عناصر حاکميت به دانشگاه بود. سهميه ۴۰ درصدی بسيج برای آزمون ورودی دانشگاهها، تصفيه اساتيد، ستاره دار کردن دانشجويان و… همه و همه حرکت هايی در راستای پروژه انقلاب فرهنگی دوم است.

ما در حالی اينجا جمع شده ايم که مدت هاست از وضعيت جسمی و سلامتی دوستانمان هيچ اطلاعی در دست نداريم. گزارشاتی حاکی از وضعيت نابسامان جسمی مجيد توکلی که در اعتصاب غذا، در وضعيت بحرانی به سر می برد به ما رسيده که شديدا نگران کننده است. انجمن پلی تکنيک نسبت به وضعيت سلامت دانشجويان به حاکميت هشدار می دهد که هر گونه آسيب جسمی بر دانشجويان پلی تکنيک را بر نمی تابد».

اين در حاليست که روزنامه کيهان امروز در مطالبی نسبت به اين نشست که با حضور گسترده فعالين سياسی، اجتماعی، دانشجويی و خانواده های دانشجويان بازداشت شده برگزار شد، واکنش نشان داده است.

قاضی حداد نيز روز جمعه گذشته پس از مطلع شدن از نشست افراد و گروههای مختلف در منزل نريمان مصطفوی برای حمايت از دانشجويان اميرکبير، در همان روز جمعه به سراغ خبرگزاری ايسنا رفته تا با توليد مصاحبه ای انواع اتهامات را متوجه دانشجويان نمايد. بازداشت ياسر ترکمن در ادامه بازداشت ۸ دانشجوی دانشگاه اميرکبير نشان از تصميم نيروهای امنيتی برای سناريوسازی گسترده برای دانشجويان اميرکبير به هدايت قاضی حداد دارد.

بازداشت اين دانشجو در حالی است که هشت دانشجوی پلی تکنيکی ديگر هم اکنون در بند امنيتی ۲۰۹ بسر می برند و طبق اخبار رسيده تحت شکنجه های شديد برای گرفتن اعتراف قرار دارند.

هم چنين طبق اخبار چهار دانشجوی ديگر که در مراسم مهندس بازرگان بازداشت شدند نيز به بند امنيتی ۲۰۹ منتقل شده اند و تيم وزارت اطلاعات کار خود را آغاز کرده است.

با توجه به اعتصاب غذای طولانی مدت اين چهار دانشجو، بويژه مجيد توکلی که مدتهاست در اعتصاب غذای خشک بسر می برد هم اکنون نگرانی های بسياری در مورد سلامتی اين دانشجويان وجود دارد. طبق گفته ی برخی زندانيان مجيد توکلی روزی چند بار به بهداری اوين منتقل می شود اما هر بار اجازه تزريق سرم نمی دهد.





















Copyright: gooya.com 2016