سه شنبه 27 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه ميرحسين موسوی به محمد خاتمی: راه درست را اصلاحات،همراه بازگشت به اصول می‌دانم، ايسنا

مهندس ميرحسين موسوی در نامه‌ای به سيد محمد خاتمی تاکيد کرد که راه درست را اصلاحات همراه با بازگشت به اصول می‌داند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،متن کامل نامه مهندس موسوی به سيد محمد خاتمی به اين شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحيم

برادر عزيز جناب حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمی

با سلام، پيام دلسوزانه شما را مطالعه کردم و از اظهار لطفی که به اين فرزند کوچک مردم و دوست قديمی خود نموده بوديد منفعل شدم. برای سال‌ها به عنوان يک شهروند از اين که شخصيت عزيزی چون شما رياست اين جمهوری را برعهده گرفته است، لذت می‌بردم و به آن افتخار می‌کردم زمانی که نسل نوخاسته تلالو آرمان‌های خود را در آن چهره ملاقات می‌کرد و به هيجان می‌آمد به همراه آنان خود را جوان می‌ديدم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين احساس همچنان که هنوز با آنان باقيمانده است با اينجانب نيز هست و ذخيره‌ای است برای اسلام و انقلاب و سعادتی که مردم ما به راستی مستحق آنند. بسيار تاسف خورده‌ام که مخالفان چگونه می‌توانند نقشی را که در بزنگاهی خطير از انقلاب اسلامی برای اصلاح‌طلبی برعهده گرفتيد نبينند و يا موافقان با اميد افزايش مطالبات از تاکيد بر دست‌آوردهای بزرگی که داشته‌ايد چشم‌پوشی کنند، تا جايی که فضا برای غفلت از آنها باز شود؛ غفلت نه فقط از کاميابی‌های دوران‌سازی که درکشان به مرور زمان و يا نگاه‌های عميق نياز دارد که حتی حقيقت روشنی چون نقش دولت شما در انشای پيشرفت‌های بدست آمده در زمينه انرژی هسته‌ای و يا ارتقای موقعيت جهانی نظام و کشور.

خود می‌دانيد که اينجانب چون شما راه درست را اصلاحات همراه بازگشت به اصول، و نيز پيرايش و نوزايی در اين مسير تلقی می‌کنم و اگر مختصات زمانه ايجاب نمی‌کرد برای تداوم اين طريق کسی را مناسب‌تر از پايه‌گذار آن نمی‌دانستم. همچنين و همان‌گونه که در ملاقات حضوری عرض کردم دقت و صحت برآوردی که از اين مختصات دارم را برگشت‌ناپذير نمی‌بينم و اگر فارغ از رودربايستی‌هايی که تاريخ بر ما نخواهد بخشيد و ملاحظاتی که در مقايسه با منافع ملی جا دارد ناديده گرفته شوند، رای دوستان و غالب برهمه نظر شما اين ارزيابی مرا تاييد نکند بر آن اصرار نمی‌کنم.همچنين فرصت و فسحت مجال را برای اتخاذ بهترين تصميم و وصول به وحدتی که نيروهای همفکر و همسنگر بدون ترديد به آن می‌رسند هنوز گسترده می‌دانم و تاخير خود يا شما يا هريک از ديگر دوستان را در خروج از صحنه مفيد به شورانگيزتر شدن فضای انتخابات می‌شناسم.

درعين حال اگر تصميم شما قطعی است، انتظار تمامی مردم ايران و در ميانشان اينجانب از تعهد اسلامی و انقلابی که در آن جان عزيز سراغ گرفته‌ايم اين است که نقش شما در تحقق آرمان‌هايی که پيشارو داريم همچنان ادامه يابد. به ويژه برای توسعه جامعه مدنی که دغدغه اصلی نيروهای فهيم و دلسوز کشور است نياز به سرمايه‌گذاری‌های جدی چون تلاش و تکاپوی مشخص شماست.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته

مير حسين موسوی"





















Copyright: gooya.com 2016