چهارشنبه 28 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۳۸۸، ۵ درصد از رقم پيشين کمتر اعلام شد، ايلنا

شورای عالی کار در اين نشست افزايش ۲۰ درصد حداقل دستمزد را به جای افزايش ۲۵ درصدی در سال آينده تصويب کرد.


ايلنا: شورای عالی کار عصر امروز با حضور جهرمی، وزير کار و امور اجتماعی و نمايندگان گروه کارگری و کارفرمايی و دولت حداقل دستمزد کارگران را نسبت به مصوبه قبلی خود کاهش داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، شورای عالی کار در اين نشست افزايش ۲۰ درصد حداقل دستمزد را به جای افزايش ۲۵ درصدی در سال آينده تصويب کرد و باتوجه به نامه رسمی بانک مرکزی تصميم گرفت تا در مهر ماه سال ۱۳۸۸ با توجه به نرخ تورم در نشست مجدد برای شش ماهه دوم سال ۸۸ اتخاذ تصميم کند.
به گزارش روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی حداقل دستمزد کارگران برای سال آينده دو ميليون و ۶۳۵ هزار و ۲۰۰ ريال تعيين شد که بر اين اساس حداقل دستمزد روزانه کارگران ۸۷ هزار و ۸۴۰ ريال خواهد بود.
مطابق اين مصوبه ساير سطوح دستمزدی از آغاز سال ۸۸ به ميزان ۵ درصد آخرين مزد ثابت يا مبنای سال جاری به اضافه روزانه ۱۰ هزار و ۹۸۰ ريال افزايش خواهد يافت مشروط بر آنکه مزد روزانه هر کارگر از ۸۷ هزار و ۸۴۰ ريال کمتر نشود.
شورای عالی کار در مورد نرخ پايه سنوات مشمول طرح طبقه بندی مشاغل اعلام کرد مبلغ ياد شده برای گروه يک بوده و برای ساير گروهها بر اساس جدول اعلامی از سوی وزارت کار اقدام می شود. همچنين در مورد مبلغ کمک هزينه خانوار نيز همچون سال گذشته اقدام می شود.
گفتنی است که تورم موجود کشور بنا به اعلام بانک مرکزی در تاريخ ۱۸ اسفند ماه سال جاری حدود ۲۶ درصد اعلام شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016