شنبه 22 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی شورای نگهبان: ۳۰ ارديبهشت ماه اسامی نهايی نامزدهای انتخاباتی اعلام می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: عباسعلی کدخدايی با اشاره به اينکه در انتخابات رياست جمهوری دهم ۴۶ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرکت در رای‌گيری هستند گفت: شورای نگهبان پس از بررسی صلاحيت نامزدها در تاريخ ۳۰ ارديبهشت اسامی نهايی نامزدهای انتخابات آتی را اعلام می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس عباسعلی کدخدايی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه در اولين نشست خبری خود با خبرنگاران در سال جديد با اشاره به فعاليت‌های اين شورا در سال گذشته گفت: شورای نگهبان در سال گذشته ۱۳۵ مصوبه از مجلس شورای اسلامی دريافت کرد که ۱۱۰ مورد آن لايحه و ۲۵ مورد آن طرح بود که بيش از ۵۰ درصد اين مصوبات مغايرت با موازين شهر و قانون اساسی نداشته و تعدادی ديگر از اين مصوبات ايراداتی داشته که با رفع آن به تصويب رسيده است.
سخنگوی شورای نگهبان با بيان اينکه در سال گذشته ۱۲ مورد اساسنامه از سوی دولت به اين شورا ارسال شده است، گفت: ۱۰ مورد از اين اساسنامه‌ها فاقد مغايرت با موازين شرع و قانون اساسی بوده و به يک مورد از اين اساسنامه‌ها ايراد گرفته شده و يک مورد ديگر در دست بررسی است.
کدخدايی با اشاره به اينکه ۲۹ مورد نامه در سال گذشته از سوی ديوان عدالت اداری به اين شورا ارسال شده است گفت: کسانی که مدعی خلاف شرع باشند بر طبق قانون می‌توانند به ديوان عدالت اداری طرح دعوی کنند و ديوان نيز تعيين خلاف شرع بودن آن را از شورای نگهبان استعلام می‌کنند.
وی ادامه داد:‌ از ۲۹ نامه ارسال ديوان عدالت اداری به شورای نگهبان، ۲۱ مورد خلاف شرع تشخيص داده نشد، ۲ مورد مغايرت با شرع احراز ،سه مورد دارای نقص مدارک و سه مورد از اين نامه‌ها در دست بررسی است.
سخنگوی شورای نگهبان با بيان اينکه بر اساس تصميم اعضای شورای نگهبان به مرحله ثبت‌نام نامزدها،‌ثبت کد ملی و مرحله تجميع آرا به صورت رايانه‌ای برگزار می‌شود افزود: در خصوص واجدين شرايط شرکت در رای‌گيری نيز ۴۶ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرايط هستند.
کدخدايی در خصوص بررسی صلاحيت نامزدهای انتخابات رياست جمهوری دهم گفت: از تاريخ ۲۰ تا ۲۴ ارديبهشت ماه بررسی صلاحيت نامزدها صورت می‌گيرد و در تاريخ ۲۵ تا ۲۹ ارديبهشت نيز بررسی مجدد صورت می‌گيرد و در ۳۰ ارديبهشت ماه امسال اسامی نهايی نامزدهای انتخابات رياست جمهوری اعلام می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016