شنبه 29 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان جميله کديور، عباس عبدی و غلامحسين کرباسچی در گردهمايی روسای ستادهای انتخابات کروبی، ايسنا

کرباسچی: خوب کار کنيم نتيجه خواهيم گرفت
کديور: مطالبات زنان بايد به صورت مستقل پيگيری شود
عبدی: طرح کناره‌گيری يک کانديدا به نفع ديگری يک ايده انحرافی است


رييس ستاد انتخابات کروبی گفت: اگر با جديت کار کنيم با توجه به شرايطی که در کشور وجود دارد حتما موفق خواهيم شد.


خوب کار کنيم حتما نتيجه خواهيم گرفت

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) غلامحسين کرباسچی طی سخنان کوتاهی در اولين گردهمايی روسای ستادهای انتخابات کروبی در سراسر کشور افزود:ما بايد به تحليل شرايط بپردازيم و يکی از موضوعاتی که بايد مورد توجه قرار گيرد نوع رای دهندگان در کشور است.

وی ادامه داد: ما سه گروه رای دهنده داريم؛ گروهی که همواره و تحت هر شرايطی به ما رای می‌دهند که ما نبايد انرژی زيادی صرف جمع آوری اين نيروها بکنيم. گروهی ديگر رای دهندگانی هستند که تحت عنوان رای دهندگان غائب از آن نام می‌بريم که اين گروه از رای دهندگان به رقبای انتخاباتی ما رای می‌دهند و بنابراين نبايد انرژی ما صرف اين نيروها نيز شود. اما گروهی هستند که در ترديد به سر می‌برند و البته تعدادشان هم زياد است و بايد برای جلب آرا و حمايت آ‌ن‌ها تلاش کنيم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: گاهی ما در امر تبليغات از اين امر غفلت می‌کنيم ولی در صورتی که اگر به اين موارد توجه کنيم و خوب کار کنيم حتما نتيجه خواهيم گرفت.


طرح کناره‌گيری يک کانديدا به نفع ديگری يک ايده انحرافی است

عباس عبدی نيز در سخنانی در اين گردهمايی گفت: به جای اين‌که به طرح اين مباحث بپردازيم که کانديدايی به نفع کانديدای ديگری کناره‌گيری کند به دنبال وجه ايجابی باشيم.

وی خاطرنشان کرد: وجه سلبی برای يک حرکت انتخابی کفايت نمی‌کند بلکه هر حرکت انتخابی بايد وجه ايجابی داشته باشد؛ بنابراين اگر از اين زاويه به موضوع نگاه کنيم رقابت ميان آقای کروبی و موسوی برای بهبود اوضاع بسيار مهم است و بنابراين اکنون دو گروه بايد به دنبال معرفی وجه ايجاد خودشان باشند.

وی با اشاره به مباجثی که از سوی برخی از گروه‌های سياسی مبنی بر کناره‌گيری يکی از کانديداهای اصلاح‌طلب به نفع ديگری برای ايجاد انسجام جريان اصلاحات مطرح می‌شود، اظهار کرد: من زمانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اين موضوع را مطرح کرد گفتم که اگر قرار باشد که چنين سوالی مطرح شود آقای کروبی آخرين فردی است که بايد به اين سوال پاسخ دهد. وقتی چنين موضوعی مطرح می‌شود که فردی به نفع ديگری کنار می‌رود اين سوال مطرح می‌شود که آيا گروهی به دنبال ايجاد جوسازی هستند و يا اين‌که گروهی فاقد اعتماد به نفس می‌باشند. طرح اين موضوع يک ايده انحرافی است که می‌گويند تنها يک کانديدا وجود داشته باشد و اين ناشی از فقدان اعتماد به نفس برخی دوستان است.

عبدی همچنين با توجه به شعار و برنامه‌هايی که از سوی مهدی کروبی اعلام شده است، گفت: ايران کشوری است که از گروه و اقوام مختلفی تشکيل شده است و بنابر چنين تنوعی که در کشور داريم علی‌رغم طرح شعارهای ملی، بايد شعارهايی منطقه‌ای نيز تعريف کنيم.

وی افزود: هر يک از ستادهای استان‌ها بايد بنابر مطالبات منطقه‌ای به تدوين شعار ويژه آن منطقه بپردازنند.

وی تاکيد کرد: ستاد مرکزی می‌تواند مطالبات ملی را مطرح کند ولی ستاد در استان‌ها بايد مطالبات منطقه‌ای را تدوين کند تا اين‌که بر اساس مناطق مختلف برنامه‌ريزی صورت گيرد.

وی گفت: مردم نيز بدانند که وقتی با يک گونی سيب زمينی رای دهند بعد از انتخابات نمی‌توانند مطالبات خود را پيگری کنند ولی اگر برای رای هزينه کنند بعد از انتخابات می‌توانند پيگير مطالبات خود باشند.


کروبی در دفاع از حقوق زنان متمايز از ديگران است

جميله کديور نيز طی سخنانی در اين گردهمايی با اشاره به دغدغه‌های کروبی در دفاع از حقوق زنان گفت: به نظر ما آقای کروبی در دفاع از حقوق زنان متمايز از ديگران است. ايشان نسبت به توان زنان در عرصه های مختلف باور دارند و همواره ديدگاه‌های خودشان را در غالب نامه‌نگاری و بيانيه‌های بيان کرده‌اند و حقوق زنان از جمله مسائلی است که در ديدگاهای ديگر کانديداها مورد غفلت قرارگرفته است.

وی توضيح داد: آقای کروبی همواره پيگير مشکلات ديگران بوده‌اند و برای حل و فصل مشکلات دانشجويان، فعالان سياسی و زنان از اعتبار خودشان هزينه کرده‌اند.

وی گفت: يکی از ويژگی‌های آقای کروبی که موجب شده تا ما به عنوان جامعه زنان ايشان را به عنوان کانديدای مورد حمايت خود انتخاب کنيم جديت ايشان در پيگری مشکلات و مسائل تا حصول نتيجه است. کروبی از تمامی روسای ستادهای استانی درخواست کرد تا فردی را به عنوان پيگری امور بانوان در ستاد معرفی کنند تا با ستاد زنان مهدی کروبی در مرکز تعامل داشته باشد.

کديور همچنين گفت: مطالبات زنان بايد به صورت مستقل تدوين و مطرح شود.

در ادامه اين جلسه هم‌چنين کارگاه آموزشی در رابطه با آرايش انتخاباتی و تبليغات موثر برای روسای ستادهای انتخاباتی مهدی کروبی در سراسر کشور برگزار شد.

در ادامه روسای ستادهای انتخابات در استان‌ها به بيان مهمترين دغدغه‌ها و ديدگاه‌های خود درباره انتخابات رياست جمهوری پرداختند.





















Copyright: gooya.com 2016