جمعه 4 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امضای قرارداد ۳۲ ميليون يورويی با توتال، مهر

مديرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به امضای قرارداد پشتيبانی عمليات و راهبری ميدان درود سه با توتال فرانسه گفت: هم اکنون روزانه ۱۷ ميليون متر مکعب گاز همراه نفت در ميادين ايران در خليج فارس می سوزد.
به گزارش خبرنگار مهر محمود زيرکچيان زاده روز جمعه در نشستی خبری در حاشيه برگزاری چهاردهمين نمايشگاه بين المللی نفت، گاز و پتروشيمی با بيان اينکه در سه سال گذشته حدود ۱۲ ميليارد دلار قرارداد با شرکتهای داخلی و خارجی در شرکت نفت فلات قاره ايران امضا شده است، گفت: حدود ۳.۷ ميليارد دلار از اين قراردادها در سال ۸۷ به امضا رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل شرکت نفت فلات قاره ايران با بيان اينکه ميزان توليد نفت و گاز از ميادين مشترک ايران در خليج فارس در سال گذشته افزايش يافته است، تصريح کرد: در ميدان نفتی فروزان ۱۱ درصد و در ميدان نفتی سلمان ۶ درصد افزايش توليد داشته ايم.

وی با اشاره به اينکه هم اکنون ايران ۱۳ ميدان مشترک نفت و گاز در خليج فارس با کشورهای همجوار دارد، تصريح کرد: برآوردها نشان می دهد حدود ۵ ميليارد بشکه نفت خام در اين ميادين مشترک وجود داشته باشد.

زيرکچيان زاده با اشاره به برنامه های شرکت ملی نفت برای جمع آوری گازهای همراه نفت بيان کرد: در سال گذشته حدود ۱۲۰ ميليون فوت مکعب گاز همراه نفت در ميدان درود جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۴ ميليون متر مکعب گاز همراه نفت از ميادين موجود در خليج فارس توليد می شود که حدود ۱۷ ميليون متر مکعب آن در فلرها سوزانده می شود.

امضای قرارداد ۳۲ ميليون يورويی با توتال فرانسه

اين مقام مسئول با اشاره به امضای قرارداد ۳۲ ميليون يورويی با شرکت توتال فرانسه در ميدان درود ۳ تصريح کرد: هدف از امضای اين قرارداد پشتيبانی عمليات و راهبری توليد از اين ميدان توسط شرکت فرانسوی بوده است.

وی در رابطه با تامين فاينانس پروژه ميدان رسالت توسط شرکت آمونای مالزی اظهارداشت: اين شرکت مالزيايی هم اکنون در تامين فاينانس اين پروژه با مشکل مواجه شده است.

۷۰۷ هزار بشکه متوسط توليد نفت ايران از خليج فارس

زيرکچيان زاده با ياد آوری اين موضوع که در سال گذشته متوسط توليد نفت از ميادين موجود ايران در منطقه خليج فارس حدود ۷۰۷ هزار بشکه بوده است، بيان کرد: اين در حالی است که در سال ۸۶ متوسط توليد نفت خام ايران از اين منطقه حدود ۷۲۶ هزار بشکه بوده که علت اين کاهش همگرايی ايران با سياستهای سازمان اوپک بوده است.

مدير عامل شرکت نفت فلات قاره در ادامه با بيان اينکه در سه سال گذشته اين شرکت موفق به امضای حدود ۱۲ ميليارد دلار قراردادهای نفتی و گازی با شرکتهای داخلی و خارجی شده است، گفت: پيش بينی می کنيم امسال با توسعه ميادين گازی لاوان و فرزاد B به ميزان قابل توجهی بتوانيم در جذب سرمايه موفق باشيم.





















Copyright: gooya.com 2016