چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معصومه ابتکار از کانديداتوری در عرصه انتخابات انصراف داد، فارس

خبرگزاری فارس: معصومه ابتکار با صدور بيانيه‌ای انصراف خود را از کانديداتوری در انتخابات رياست جمهوری دهم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس معصومه ابتکار معاون رئيس دولت اصلاحات که پيش از اين به کانديداتوری خود در عرصه رياست جمهوری دهم اشاره کرده بود با صدور بيانيه‌ای از کانديداتوری در انتخابات آتی انصراف داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخش هايی از بيانيه ابتکار آمده است: اينجانب در اين دوره بارها از سوی اقشار مختلف برای حضور به عنوان کانديدای رياست‌جمهوری مورد دعوت قرار گرفته‌ام، لازم می‌دانم موارد زير را به اطلاع برسانم:
ترديدی ندارم که با توجه به سوابق خويش و حسن ظن عمومی، پس از ورود به عرصه انتخابات تاييد صلاحيت شده و با بهره‌مندی از نظرات و ياری همه دلسوزان می‌توانم از عهده مديريت قوه مجريه برايم. به علاوه معتقدم حضور زنان به عنوان کانديدای رياست‌جمهوری در عرصه مبارزات انتخاباتی می‌تواند برگ افتخار ديگری در ميان دستاوردهای سياسی و اجتماعی کشور باشد.
با اين حال، نظر به ضروريات و مقتضيات شرايط کنونی، هيچ مصلحتی را بالاتر از مصالح ملی و نجات کشور و انقلاب نمی‌دانم و معتقدم همگان بايد برای ايجاد تغيير سازنده که نقشه راه آن را خاتمی عزيز به ما نشان داد تلاش کنيم تا در پيشگاه خداوند و نسل‌های آينده روسفيد باشيم.
از اين رو با توجه به ارزيابی‌های صورت گرفته، از همه علاقمندان به ايران عزيز برای حضور در عرصه حساس انتخابات و برپايی نمايشی از قدرت مردم سالاری دعوت کرده و اعلام می‌کنم ضمن احترام به مواضع شجاعانه حجت‌الاسلام آقای کروبی، مناسب‌ترين گزينه را برای اداره قوه مجريه در دوره آتی آقای مهندس ميرحسين موسوی نخست‌وزير محبوب امام (ره) می‌دانم.
همچنين ضمن تشکر از همه افراد و گروههايی که طی ماههای اخير خواهان حضورم در اين عرصه بوده‌اند، نسبت به تشتت آرا هشدار داده و بر ضرورت يکپارچگی و وحدت اصلاح‌طلبان و نيروهای خواهان تحول از هر جريان فکری و سياسی تاکيد می‌کنم. به اين دلايل در اين دوره کانديدای رياست‌جمهوری نخواهم شد.





















Copyright: gooya.com 2016