جمعه 18 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت فاطمه مسجدی، مريم بيدگلیو غلامرضا سلامی، ميدان زنان

ميدان زنان: فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی که در زمينه حقوق زنان در شهر قم فعاليت می کردند به همراه غلامرضا سلامی پژوهشگر روز گذشته بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع موثق ضمن اعلام خبر بازداشت اين دو فعال، تاکيد کرد: ماموران اداره اطلاعات قم، ديروز در کرج، فاطمه مسجدی و غلامرضا سلامی را بازداشت کردند. ساعاتی پيش از آن مآموران به منزل فاطمه مسجدی در قم مراجعه کرده بودند و کتابها و لپتاپ و برخی اوزام شخصی وی از جمله آلبوم عکس خانوادگی اش را با خود برده بودند. هنگام مراجعه به منزل تنها خواهر وی حضور داشته است که موبايل وی را هم با خود برده اند.

اين منبع موثق افزود: اين ماموران حدود ساعت ۸ ديشب نيز با مراجعه به منزل فاطمه بيدگلی، ضمن بردن وسايل شخصی وی، او را بازداشت کرده و با خود بردند.

گفتنی است، فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی سالهاست در زمينه حقوق زنان در شهر قم فعاليت می کنند. اين دو نفر اخيرا در جريان دفاع از حقوق يک دختر ... که در معرض قتل ناموسی قرار گرفته بود، با برخی از متنفذين اين شهر، درگير شده بودند. فاطمه مسجدی و مريم بيدگلی همچنين از اعضای کمپين قم هستند.

غلامرضا سلامی، پژوهشگر و مولف حوزه زنان که کتاب "نهضت نسوان شرق" ، تاليف مشترک وی و افسانه نجم آبادی از او به چاپ رسيده است، در حال کار روی پژوهش تازه ای با همکاری مسجدی بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016