شنبه 26 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی شورای نگهبان: شاهد تبليغات غيرقانونی برخی کانديداها هستيم، فارس

خبرگزاری فارس: عباسعلی کدخدايی ‌گفت: در حال حاضر شاهديم بسياری از افراد به شکل‌هايی که مغاير قانون است، مشغول تبليغات هستند و مراجع قانونی بايد اين موضوع را رسيدگی کنند و شورای نگهبان نيز اين موضوعات را مد نظر قرار خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدايی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه درنشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اينکه برخی کانديدها قبل از اعلام تائيد صلاحيت آنها از سوی شورای نگهبان تبليغات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند، گفت: در خصوص تبليغات انتخاباتی قوانين ما دارای نقص است و شکل و وضعيت تبليغات در قانون به صراحت مشخص نشده است.
وی تاکيد کرد: وقتی قانونگذار زمان تبليغات را در قانون تعيين کرده خارج از زمان قانونی تبليغ دارای منع قانونی است و نوع و کيفيت تبليغات در زمان قانونی، با قبل از تبليغات قانونی متفاوت است.
سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در حال حاضر شاهديم بسياری از افراد به شکل‌هايی که مغاير قانون است، مشغول تبليغات هستند و مراجع قانونی بايد اين موضوع را رسيدگی کنند و شورای نگهبان نيز اين موضوعات را مد نظر قرار خواهد داد.
کدخدايی در پاسخ به سوال خبرنگاری ديگری در رابطه با زمان بررسی صلاحيت‌ها و انتشار اسامی کانديدها در انتخابات رياست جمهوری دهم خاطرنشان کرد: رسيدگی به صلاحيت کانديداها از ۲۰ تا۲۴ ارديبهشت ماه در فرصت ۵ روزه اول بررسی انجام شده و به استناد ماده ۵۷ در فرصت ۵ روزه دوم که از ۲۵ تا ۲۹ است، صلاحيت کانديدا توسط شورای نگهبان بررسی و در تاريخ ۳۰ تا ۳۱ارديبهشت اسامی نهايی انتشار می‌يابد و مهلت تبليغ کانديدا ۲۰ روز از اول تا ۲۰ خردادماه است.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی در رابطه با انتقادهای گسترده برخی کانديداها از اوضاع کشور پرسيد که آيا در تائيد صلاحيت آنها موثر است يا خير، گفت: مطالبی که ناشی از عملکرد، رفتار و گفتار کانديداها است را شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌دهد و در قانون اساسی شرايطی برای تعيين صلاحيت کانديدها آمده است از جمله اينکه مدير، مدبر و جزء رجال سياسی باشند و بررسی رفتار و عملکرد کانديداها راهی برای تعيين اين موضوعات است.
کدخدايی در پاسخ به سوالی در خصوص اينکه در دوره نهم انتخابات رياست جمهوری دو نفر از کانديداها با وساطت مقام معظم رهبری تعيين شدند و آيا در اين دوره اين اتفاق رخ خواهد داد يا خير، افزود: حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب قابل پيش‌بينی نيست و اين موضوع از اختيارات رهبری که بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی ايشان دارا می‌باشند و هر وقت مصلحت ببيند شورای نگهبان نيز طبق آن عمل می‌کنند.
سخنگوی شورای نگهبان در خصوص حضور کانديداهای زن گفت: با توجه به اينکه بنده اعلام کردم منعی برای ثبت نام خانم‌ها در انتخابات وجود ندارد ثبت نام کانديداها نسبت به دوره نهم رياست جمهوری کاهش داشته است.
کدخدايی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه کار هيئت‌های اجرايی و رسيدگی به شکايت اظهار داشت: کليه کسانی که از هيئت‌های اجرايی شکايت دارند در هيئت‌های نظارت استانی بررسی و سپس به هيئت مرکزی نظارت برای بررسی می‌آيند و اين اطمينان را به کانديدا می‌دهيم که هر کسی که شکايت داشته باشد می‌تواند آن را برای ما ارسال کند.





















Copyright: gooya.com 2016