جمعه 1 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايي در بيانيه‌اي اعلام كرد: به همه زنان خانه‌‌دار، حقوق مي‌دهم، ایلنا

محسن رضايي با انتشار بيانيه‌اي مواضع و برنامه‌هاي خويش درباره زنان را اعلام كرد.

به گزارش ايلنا در بيانيه اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري آمده است:‌ هيچ نهضتي را سراغ ندارم كه زن و يا زناني در آن نقش اساسي نداشته باشند. هيچ قهرمان ملي، ‌دانشمند و يا سياستمداري بزرگ را نمي‌شناسم كه از تربيت در دامان مادري فرهيخته كمال نيافته باشد و يا از همراهي همسري وفادار بي‌بهره باشد. تاريخ،‌ گواهي صادق بر اين مدعاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دريغ آن‌كه اين حماسه‌آفرينان همواره گمنام مانده‌اند. طي سال‌هاي اخير ده‌ها هزار دختر جوان ايراني به سطوح عاليه علمي دست يافته است. چرا نبايد از اين سرمايه عظيم انساني،‌ عاطفي،‌ علمي در توسعه ملي استفاده كرد؟ به نظر من، زن نقش موثر در توسعه فرهنگي و اجتماعي و توسعه اقتصادي و سياسي دارد كه در اين ميان، محوريت او در توسعه فرهنگي آشكار است.

زنان ما بايد با حفظ ارزش‌هاي ايراني و اسلامي در تمامي سطوح اداره كشور و زندگي و جامعه، نقش ايفا كنند. زنان ما،‌ در مجامع بين‌المللي از ديگران برترند و نه تنها در ورزش بلكه در بقيه امور مي‌توانند گوي سبقت را بربايند. من در دولت خود نه تنها پست كليدي به زنان كشور خواهم داد بلكه در اداره امور كشور، از زنان توانمند در تمامي مشاغل و مديريت آن مراكز استفاده خواهم كرد. اگر بيمه بيكاري مهم است،‌ بيمه زنان خانه‌دار مهم‌تر است. به لحاظ اقتصادي سهم كار زنان خانه‌دار در توليد ناخالص ملي، چشمگير و قابل محاسبه است. از اين رو شغل خانه‌داري را تصويب و «‌حقوق خانه داري»‌ به زنان خانه‌دار پرداخت خواهد شد كه در برنامه اعلام خواهم كرد.

از اولويت هاي دولت من رفع محروميت و فقرزدائي از اقشار مختلف از جمله زنان سرپرست خانواده و زنان آسيب‌ديده است. اولين قدم، آماده‌سازي و توانمند كردن زنان در امور زير مي‌باشد: 1- مهارتهاي زندگي. 2- فرهنگ‌سازي و تربيت فرزندان. 3- مشاركت‌ها و مديريت‌هاي اجتماعي و سياسي.

خط ‌مشي ما در امور بانوان براي ساختن يك جامعه انساني و توحيدي كه ابراهيم و هاجر محور آن هستند، عبارتند از:‌ 1- تناسب در حقوق و وظايف زن و مرد در خانواده و برابري حقوق زن و مرد در اجتماع. 2- ارتقاي تشكيلات مربوط به زنان. - توزيع عادلانه و بدون تبعيض امكانات و فرصت‌ها در همه امور ورزشي،‌ تحصيلي،‌ شغلي،‌ بهداشتي و سلامت، توليدي و تجاري براي زنان كشور.





















Copyright: gooya.com 2016