دوشنبه 4 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هواداران سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) در داخل کشور با انتشار بيانيه ای از ميرحسين موسوی حمايت کردند

مردم شريف و آگاه ايران!
انتخابات دوره دهم رياست جمهوری را پيش رو داريم، امروز نگاهی به انتخابات دوره قبل اين واقعيت را آشکار ساخته که نهادهای تعيين‌کننده در نظام جمهوری اسلامی با مهندسی انتخابات در آن دوره، همچون گذشته از حضور نامزدها با گرايشات ملی و دموکراتيک جلوگيری نمودند، به طوريکه فقط نامزدهای محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان درون حاکميت توانستند جواز ورود به عرصه رقابت را دريافت نمايند. عليرغم اعمال محدوديت‌ محافظه‌کاران عليه نامزدهای اصلاح‌طلبان درون حاکميت با استفاده از نظارت استصوابی در اين دوره، ترس از پيروزی اصلاح‌طلبان، موجب شد تا آنان با توسل به تقلب و دستکاری در فرايند برگزاری انتخابات، پيروزی خود را تضمين نمايند، بدون اين که در اين فرايند نقش اصلاح‌طلبان را در پيروزی محافظه‌کاران به دليل عملکرد قابل انتقادشان در دوره اصلاحات ناديده بگيريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اعلام پيروزی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات رياست‌جمهوری دوره نهم، عملا محافظه‌کاران بر همه ارکان سه گانه نظام تسلط پيدا کردند و توانستند با ميل و سليقه خود، بدون دغدغه از نظارت و کنترل بر اعمال‌شان، سياست‌های مخرب خود را در عرصه‌های داخلی (اقتصادی، سياسی، اجتماعی و فرهنگی، امنيتی) و بين‌المللی به اجرا درآورند. پيامد تحقق اين سياست‌ها، امروز چهره کريه خود را با نرخ بيکاری بيش از ۵/۱۲ درصد، تعداد بيکاران بيش از سه ميليون نفر و نرخ تورم بيش از ۲۶ درصد در پايان سال ۱۳۸۷ نشان می‌دهد. نتايج اجرای اين سياست‌ها را در قالب افزايش قيمت‌ کالا و خدمات، دشواری تامين ابتدايی‌ترين نيازهای مردم جامعه و افزايش شکاف ميان اغنيا و فقرا به طور آشکار می‌توان ديد. افزايش واردات بی‌رويه کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی، خسارت‌های جبران‌ناپذيری بر توليد کشور وارد آورده و تعطيلی بنگاه‌های اقتصادی و افزايش بيکاری کارگران و متضرر شدن کشاورزان را موجب شده‌است. عملکرد چهارساله دولت آقای احمدی‌نژاد فعاليت‌های صنفی – سياسی کارگران، دانشجويان، معلمان، دانشگاهيان، زنان و جوانان را با محدوديت‌های بيشتر روبرو ساخته و از برگزاری اجتماعات، همايش‌ها و سخنرانی‌های سياسی- اجتماعی جلوگيری و با آزادی بيان و قلم مخالفت نموده و مانع از انتشار نشريات ترقی‌خواه شده و در ميان اقوام و مذاهب کشور بذر بی‌اعتمادی پراکنده و به همبستگی ملی آسيب جدی وارد کرده‌است. محافظه‌کاران در چهار سال گذشته با رودررو قرار دادن ايران با جهان خارج و اتخاذ مواضع غيرمسئولانه، امنيت کشور و زندگی مردم را به مخاطره انداخته‌اند. در چنين شرايطی ما هواداران سازمان فداييان خلق ايران (اکثريت) همچون انتخابات دوره قبل، با تحليل از شرايط جامعه و برنامه اصلاح‌طلبان، در اين دوره نيز، با رويکرد حمايت از فرايند پيش‌برد اصلاحات در انتخابات شرکت کرده از آقای ميرحسين موسوی که با اعلام مواضع و برنامه خود تحت عنوان منشور حقوق شهروندی بر" استقرار حکومت قانون، محترم شمردن حريم خصوصی افراد جامعه، دفاع از آزادی بيان، اجتماعات و مطبوعات، محترم شمردن حقوق اقليت‌های سياسی، ممنوع نمودن شکنجه، حمايت از حقوق زنان، پی‌ريزی درست نظام اقتصادی زمينه‌ساز نيازهای اساسی نظير غذا، مسکن، بهداشت، درمان، تامين امنيت شغلی شهروندان، گسترش حمايت‌های تامين اجتماعی، احترام به سنن ملی، به رسميت شناختن کرامت انسانی و حقوق شهروندی اقليت‌های دينی، اصناف و نهادهای مدنی در اداره و رهبری کشور، برقراری ارتباط فعال و موثر با همه کشورها، حمايت از توليد داخلی" و عدم اعتقاد به گروه‌بندی خودی و غيرخودی شهروندان تاکيد نموده، و با پيش‌بينی احتمال بيشتر پيروزی ايشان نسبت به ديگر کانديدای اصلاح‌طلب، از ايشان پشتيبانی می‌کنيم و همه مردم آگاه و شريف ايران به ويژه کارگران، زحمت‌کشان شهرها و روستاها، جوانان و زنان و ... را به شرکت در اين امر سرنوشت‌ساز فرا می‌خوانيم و از آقای ميرحسين موسوی نيز می‌خواهيم در منشور شهروندی خود بر عدم دخالت نيروهای نظامی و انتظامی، به ويژه سپاه پاسداران در مسائل سياسی و اقتصادی کشور با هدف فراهم کردن زمينه دستيابی به توسعه اقتصادی و سياسی و اجتماعی کشور و ارتقاء سطح زندگی مردم به ويژه زحمت‌کشان شهرها و روستاها و برقراری آزادی و دموکراسی در جامعه تاکيد نموده و برای تحقق اين مهم بکوشد.

هواداران سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) - داخل کشور
دوم خرداد ماه ۱۳۸۸





















Copyright: gooya.com 2016