جمعه 8 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفارهرندی: احمدی‌نژاد برای جلب آرا دنبال خود مطرب و بازيگر راه نينداخت! انتخاب

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وضعيت دوره قبل انتخابات رياست جمهوری گفت: احمدی‌نژاد برای جلب آرا مردم دنبال خود مطرب و بازيگر به راه نينداخت و مردم نيز تغيير مثبت همراه با ارزش‌های اسلامی را برگزيدند.‌

محمد حسين صفارهرندی چهارشنبه شب در همايش بزرگ دانشجويان اصولگرا در تالار غدير دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، با اشاره به جريان انقلاب در طول ۳۰ سال اخير گفت: موضوع تغيير از ابتدا در موضوع جريان حکومت‌ها و دولت‌ها مطرح بوده است و همه با شعار تغيير وارد عرصه شدند.

وی تصريح کرد: تغيير و تغييرخواهی ذاتا نه چيز خوب و نه چيز بدی است. يعنی اصالت با تغيير نيست و آن محتوای تغييرات است که به آن اصالت می‌بخشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صفارهرندی با اشاره به پيروزی انقلاب اسلامی ايران گفت: انقلاب ايران نيز نوعی تغيير بود و به جای گسترش انديشه بشر به حکومت خرد و اعمال آدمی ارجاع به سويی بود که بشر را به جايگاه خود رسانده و تغيير ايجاد کند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جريان بعد از انقلاب گفت: پس از پيروزی انقلاب اسلامی موضوع جنگ مطرح شد که رزمندگان اسلام با رشادت و دليری توانستند از اسلام دفاع کرده و کشور را به پيروزی برسانند.

وی افزود: پس از پيروزی جنگ نيز موضوع تغيير مطرح شد و افرادی مصاحبه‌هايی کردند که برخی از آن‌ها از جريان جنگ ناراحت بودند و تاسف خوردند.

صفارهرندی اظهارداشت: برخی از اين افراد که از شخصيت‌های تراز اول کشور نيز بودند حرف‌های تند زدند که امام مجبور شدند طی نامه‌ای از خانواده‌های شهدا معذرت خواهی کنند.

وی با اشاره به متن مصاحبه اين افراد گفت: برخی از آنها می‌گفتند نبايد جنگ را ادامه می‌داديم و اشتباه کرديم و بايد رابطه خود را با آمريکا ادامه می‌داديم که باز نيز دم از تغيير زدند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از آن، دولت‌ها سر کار آمده و به بهانه تغيير اقدام به ايجاد فاصله‌های طبقاتی کردند.

وی گفت: در اين زمان کسانی صاحب پول‌های ميلياردی شدند که با دوچرخه آمده بودند و با هواپيماهای شخصی بازگشتند.

وی به روی کارآمدن دولت اصلاحات در سال ۷۶ اشاره کرد و گفت: اين موضوعات ادامه يافت و مردم به دنبال تغيير بودند اما تغيير نوع حکومت‌داری که به آنها نيز توجه شود.

صفارهرندی افزود: دوم خرداد ۷۶ يک اتفاق بسيار بزرگی افتاد و مردم به همه اثبات کردند که ما به دنبال تغيير هستيم و متاسفانه کسانی آمدند که گفتند ما تغيير ايجاد می‌کنيم اما تغيير در نظام و فاصله گرفتن از ارزش‌های اسلامی ايجاد کردند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اين افراد کار را به جايی رساندند که در يکی از جلسات وزارت کشور دولت برخواسته از دوم خرداد ۷۶ موضوع و دستور جلسه چگونگی برون رفتن از يک نظام دينی بود که در آن بسياری از شخصيت‌ها نيز حضور داشتند.

وی افزود: حتی کار را به جايی کشاندند که گفتند شما می‌توانيد عليه خدا نيز راهپيمايی کرده و امام حسين (ع) که در کربلا به شهادت رسيد به دليل اين بود که پدر آن حضرت پدران آن افراد را در جنگ‌های مدينه کشته بودند.

صفارهرندی افزود: اين مطالب را در روزنامه‌ها نوشتند و نرفتند در خانه‌های خود مطرح کنند و به صورت علنی بيان کردند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اين جريان تا سال ۸۴ ادامه پيدا کرد و مردم دوباره به دنبال تغيير بودند و اين بار با هوشياری و بينش به فردی رای دادند که در جريان انتخابات بازی در نياورد و دنبال خود مطرب و هنرپيشه راه نمی‌اندازد.

صفارهرندی افزود: مردم به کسی رای دادند که برای آنها شکلک درنياورد و مردم نيز گفتند ما آمده‌ايم که رای دهيم تا تغيير ايجاد شود اما تغييری که مثبت بوده و همراه با حفظ ارزش‌های اسلامی باشد.

وی افزود: تغيير در اين حکومت از همان ابتدا آغاز شد و کسی که روی کار آمد کمترين تبليغ را نمود و در حفظ ارزش‌های اسلامی شروع به تغيير دادن کرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز اين نويد را می‌دهم که تغييری که برای آن در سال ۸۴ دولت آستين بالا زد، به لطف خدا در حال پيگيری و پيشرفت است و دل‌های شيفتگان حق را اسير خود کرد است.

وی با اشاره به سفرهای استانی دولت گفت: سفرهای استانی دولت امروزه به جايی رسيده که تمام مناطق محروم را در برگرفته است و تمام وزرا و رئيس جمهور در دورافتاده‌ترين منطقه از کشور حاضر شده و به مشکلات رسيدگی می‌کنند.

صفارهرندی با بيان اينکه در ابتدا ما که از وزرای دولت بوديم اجرای سفرهای استانی را قبول نمی‌کرديم، گفت: اما احمدی‌نژاد با آن پافشاری خود وزرا را به سفرهای استانی فراخواند و پس از آن نيز که شيرينی اين سفرها را احساس کرديم دور دوم را آغاز نموديم.

وی افزود: امروز که دو ماه از مابقی حکومت دولت نهم مانده، رئيس جمهور و وزرا همچنان آمادگی دارند به دور سوم سفرهای استانی پرداخته و در ميان مردم مشکلات آنها را برطرف کنند.





















Copyright: gooya.com 2016