یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امير محبيان: ترس اصلاح طلبان از مناظره کروبی و ميرحسين است، فارس

خبرگزاری فارس: عضو مؤسس حزب نوانديشان اصولگرا گفت: اصلاح طلبان بيشتر تلاش دارند کانديداهای خودشان مقابل همديگر قرار نگيرند چرا که ممکن است مشکلاتی را ايجاد کند که نهايتاً اگر به دور دوم رسيدند، نتوانند هوادارانشان را حول يک کانديدا جمع کنند و به يک مفهوم رقابت درونی است که ممکن است به ريزش آراء هر دو بيانجامد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فارس به نقل از برنا، امير محبيان درباره برخی اخبار منتشره مبنی بر احتمال انصراف ميرحسين موسوی از مناظره تلويزيونی با احمدی نژاد، گفت: مناظره يکی از راههايی است که کانديداها می توانند در يک چالش رويارو ديدگاههايشان را به محک بگذارند و مورد ارزيابی افکار عمومی قرار دهند.
وی افزود: مناظره قواعد خاص خود را دارد و بايد برای دو طرف فضای برابری را ايجاد کرد تا بتوانند از اين فرصت در بيان ديدگاههايشان استفاده کنند؛ در عرف دنيا هم چنين روشی وجود دارد.
عضو مؤسس حزب نوانديشان اصولگرا ادامه داد: به نظر می رسد که بازکردن باب مناظره بين کانيداها می تواند تا حدود زيادی اذهان عمومی را به سمت کانديدای نهايی که بايد به وی رأی دهند، نزديک کند.
وی تصريح کرد: در همين راستا بايد از مناظره بين کانديداها استقبال کرد و اگر افرادی نيز اين تصور را دارند که عدم حضورشان در مناظره می تواند فضای روانی را عليه رقيب بوجود بياورد، اشتباه می کنند.
محبيان خاطرنشان کرد: کسانيکه خود را برای مناظره آماده می کنند، از نظر افکار عمومی يک امتياز مثبت می گيرند. چرا که جامعه به کسانی که آمادگی ذهنی برای حضور در صحنه رقابت مناظره ای دارند و خود را بری پاسخ های دقيق آماده کرده اند، امتياز می دهد.
وی اظهار داشت: اگر افرادی ادعا می کنند که ممکن است رقيبشان آمار و اطلاعاتی بدهد که مطابق واقع نيست، می توانند آنرا در مناظره مطرح کنند و بنابراين به نظر می رسد که گريز از مناظره راه درستی برای تنوير افکار عمومی نباشد.
مديرعامل خبرگزاری آريا در پاسخ به اين سئوال که آيا فرار اصلاح طلبان از مناظره مقابل احمدی نژاد، در راستای ناتوانی شان است، گفت: آنها بيشتر تلاش دارند کانديداهای خودشان مقابل همديگر قرار نگيرند يعنی برداشتشان اين است که اگر موسوی و کروبی مقابل هم قرار بگيرند، ممکن است مشکلاتی را ايجاد کند که نهايتاً اگر به دور دوم رسيدند، نتوانند هوادارانشان را حول يک کانديدا جمع کنند و به يک مفهوم رقابت درونی است که ممکن است به ريزش آراء هر دو بيانجامد.





















Copyright: gooya.com 2016