یکشنبه 17 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کنفراس خبری دکتر زهرا رهنورد برگزار شد، کلمه

دکتر زهرا رهنورد با تاکيد بر اينکه محمود احمدي‌نژاد با وارد کردن اتهامات به وي به مقام والاي رياست‌جمهوري توهين کرده است، گفت: دلم براي رئيس‌جمهور سوخت.

به گزارش خبرنگار «کلمه» رئيس سابق الزهرا (س) بعدازظهر امروز در نشست خبري به سوالات خبرنگاران خارجي و داخلي در مورد اتهاماتي که احمدي‌نژاد در مناظره با موسوي به رهنورد وارد کرده است، پاسخ داد.
او موضع‌گيري خود را در اين مورد نه تنها نسبت به خود بلکه از دو جنبه ديگر يعني اهانت به مقام والاي رياست‌جمهوري و اهانت به مردم ايران عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر رهنورد توضيح داد که هنگامي که احمدي‌نژاد با نشان دادن تصوير وي به موسوي در مناظره تلويزيوني اتهامات کذبي را به وي نسبت داد، با دروغ‌گويي به مردم ايران توهين کرد.

او همچنين دغدغه‌ اصلي خود را در اين زمينه اهانت به مقام رياست‌جمهوري عنوان و اظهار کرد: رئيس‌جمهور کشور دومين مقام کشور پس از رهبر معظم جمهوري اسلامي ايران است، در واقع احمدي‌نژاد با تخطي کردن از قانون، دروغ‌ گفتن و در نتيجه تحقير کردن خود به اين جايگاه رفيع اهانت کرده است.

رئيس سابق دانشگاه الزهرا(س) در اين مورد به اصل 121 قانون اساسي در مورد رياست‌جمهوري اشاره کرد و گفت: يکي از وظايف رئيس‌جمهور اين است که در راه انجام وظايفي که برعهده گرفته است تمام توان خود را به کار گيرد و در جهت گسترش عدالت و ترويج دين و اخلاق خود را وقف کند و از حقوقي که قانون اساسي بر مردم قائل است دفاع کند.
رهنورد با اين توضيحات تاکيد کرد که محمود احمدي‌نژاد نه تنها به وظايف خود به عنوان يک رئيس‌جمهور عمل نکرده است بلکه موازين قانوني و اخلاقي را نيز زير پا گذاشته است.

او در پاسخ به اين سوال که هنگامي که احمدي‌نژاد اتهامات را در برنامه تلويزيوني به شما نسبت داد چه احساسي پيدا کردي، گفت: من در آن لحظه دلم براي رئيس‌جمهور سوخت.
او دلايل اين احساس خود را تخطي احمدي‌نژاد از قانون و هتک حرمت يک زن عنوان کرد و در اين عين حال افزود: احمدي‌نژاد در اين مورد دروغ گفت و اين نشانه ضعف اوست.
رئيس سابق دانشگاه الزهرا(س) اهانت‌هايي که احمدي‌نژاد به وي وارد کرده است را غيرقانوني بودن مدارج تحصيلي عنوان کرد و توضيح داد: به طور کلي رئيس‌جمهور دو اهانت بزرگ به من وارد کرده‌اند اول اينکه گفتند که من در دوران کارمندي درس خواندم و در درج دوم نيز مقام دانشياري من را غيرقانوني عنوان کرده است.

او در مورد اتهام اول با بيان اينکه در آن زمان تحصيل و همزمان با کارمندي جرم محسوب نمي‌شد تاکيد کرد: اما به هر حال من هنگام تحصيل کارمند نبودم و از 18 سالگي به علت عشق به خدمت به مردمان جنوب شهر با تحصيل در دوره تربيت معلم در قبرستان‌هاي آن مناطق تدريس مي‌کردم.
رهنورد همچنين در مورد اتهام دوم گفت: احمدي‌نژاد بايد بداند که من نه تنها دانشيار بلکه فول پروفسور هستم و جالب آنکه درجه پروفسوري خود را در دولت نهم اخذ کردم.

رئيس سابق دانشگاه الزهرا(س) در مورد سوابق تحصيلي خود نيز گفت: در سال 63 در رشته دکتراي هنر دانشگاه آزاد شرکت کرده‌ است (در آن زمان دانشگاه سراسري اين دوره را نداشت) و ازمحضر اساتيدي از جمله دکتر صلاحي و دکتر الهي و دکتر کاظمي بهره برده و پس از طي دوره‌هاي مختلف در سال 86 مدرک فول پروفسوري خود را دريافت کرده است.
رهنورد با بيان اينکه در آن زمان تحصيل به صورت همزمان منع قانوني نداشت خاطر نشان کرد: من اولين کنکور فوق‌ليسانس دانشگاه سراسري شرکت کردم و اولين کسي هستم که فوق ليسانس هنر در دانشگاه تهران گرفته‌ام.

او يادآور شد که در زمان انتخاب براي رياست‌ دانشگاه الزهرا(س) نيز پس از طي مراحل گوناگون در شوراي فرهنگي از نظر علمي و تعهد به طور کامل واجد شرايط اعلام شده است.
رئيس سابق دانشگاه الزهرا(س) پس از اين توضيحات تصريح کرد: من براي مقام رئيس‌جمهور متاسفم چرا که سه وزير، انقلاب شوراي فرهنگي، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد توهين کرده است.
رهنورد اعلام کرد: دانشگاه تهران نيز اعلام کرده است که پس از انتخابات مواضع خود را در اين زمينه به دفاع از من اعلام مي‌کند.

او از سوي ديگر اتهاماتي که محمود احمدي‌نژاد در مناظره با مهندس موسوي به خود مطرح شده است را توهيني به تمام زنان ايراني دانست و گفت: به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد از اينکه زنان ايراني در زمينه‌هاي مختلف تحصيل‌ کنند و در جامعه حضور يابند ناخرسند است که اين توهيني به تمام زنان ايراني است.
رئيس سابق دانشگاه الزهرا(س) تاکيد کرد: احمدي‌نژاد با اين کار خود حرمت يک زن ايراني در مقابل شوهر و 200 ميليون بيننده خدشه‌دار کرد اين در حالي است که من در آن زمان حضور نداشتم و نمي‌توانستم از خود دفاع کنم.

رهنورد گفت: اين اقدام احمدي‌نژاد توهين به خون‌هاي جواناني است که در راه انقلاب ريخته شده، الله اکبرهايي که بر زبان مردم جاري شده و زناني که پس از شهيد شدن همسرانشان بيوه شده اند.
او با تاکيد بر اينکه در اين نشست خبري قصد صحبت از خود را ندارد، يادآور شد: دغدغه من اهانت به خود نيست بلکه اهانتي است که به مقام رياست‌جمهوري و مردم شده است.
رئيس‌ دانشگاه الزهرا(س) در ادامه اين نشست خبري به برخي خبرنگاران خارجي بيشتر مايل به پي بردن به برنامه‌هاي موسوي در مورد حقوق زنان داشتند، گفت: در اين زمينه برنامه‌هايي براي رفع تبعيض از زنان و اصلاح قوانين مربوط به حقوق خانوادگي، حقوق شهروندي در قوانين مدني قيم مابانه دنبال مي‌کنيم.
رهنورد افزود: حمايت‌هاي اقتصادي از زنان به ويژه زنان خانه‌دار، بي‌سرپرست و بد سرپرست، رفع مشکلات و تبيين‌هاي نادرست در فرهنگ ما نيز از جمله ديگر برنامه‌ها در اين زمينه خواهد بود.

او همچنين اعلام کرد که در صورت پيروزي موسوي در انتخابات دست کم سه وزير وي زن خواهد بود و اين علاوه بر سمت‌هاي معاونت‌ها، سفارت‌ها و مشاوران رايزن‌ها، معاونت‌هاي وزارتخانه‌ها است که هر يک قابليت به زنان را دارند.
او با تاکيد بر اينکه احمدي‌نژاد با اين اظهارات خود قصد خارج کردن رقيب از دور رقابت‌ها، تحريک يک همسر ترک و سرکوب کردن زنان خواهان تحصيلات عالي را داشته‌اند تاکيد کرد: از هم اکنون تا 24 ساعت آينده احمدي‌نژاد فرصت دارد تا عذرخواهي کند در غيراين صورت من به اتهام وارد شدن به مسائل خانوادگي، توهين به مردم و پرونده‌سازي عليه خود از او شکايت مي‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016