دوشنبه 18 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در اعتراض به اظهارات احمدی نژاد: محرومين از تحصيل اين بار در برابر صدا و سيما تجمع کردند، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در پی دروغگويی های مکرر احمدی نژاد در مناظره های تلويزيونی مبنی بر عدم وجود دانشجوی ستاره دار، عصر روز گذشته جمعی از محروم از تحصيل اعم از ستاره دار، تعليقی و اخراجی، در مقابل ساختمان صدا و سيما تجمع کردند.

دانشجويان تجمع کننده خواهان اعطای فرصت حضور در صدا و سيما برای پاسخگويی به دروغ گويی احمدی نژاد و وزير علوم مبنی بر عدم وجود دانشجوی ستاره دار، شدند. لازم به ذکر است اين دانشجويان محروم از تحصيل روز شنبه نيز در مقابل وزارت علوم تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير، دانشجويان متحصن ضمن اعتراض به ضرغامی رياست صدا و سيما پلاکاردهايی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: “آقای رئيس جمهور، انکار قربانی تا کی؟”، “آقای ضرغامی، رسانه ملی جای دروغگويان نيست!”، “اقای رئيس جمهور، کارنامه شما در دانشگاه اين است: ۵۶ محروم از تحصيل، بيش از ۸۰۰ حکم تعليق”، “آقای ضرغامی، بگذاريد محرومين از تحصيل هم سخن بگويند”، “آقای رئيس جمهور، دروغگوئی از رسانه ملی تا کی؟!” ،”آقای رئيس جمهور، من يک ستاره دارم”، ” آقای احمدی نژاد، ۶ ترم تعليق هم دروغ است!؟”…

در اين تحصن ضياء نبوی از دانشجويان سه ستاره سال ۸۷ و عضو شورای دفاع از حق تحصيل خطاب به متحصنين گفت: آقای احمدی نژاد دو بار در رسانه ملی و رو به ميليون ها بيننده وجود محرومين از تحصيل را تکذيب کرد، ايشان محرومين از تحصيل را به وزارت علوم معين نسبت داد و گفت که مسئله ستاره دار ها در دولت من حل شده است! ما آمده ايم بگوئيم که آقای احمدی نژاد، اگر شما راست می گوئيد پس ما کيستيم!؟ آقای احمدی نژاد در دوران رياست جمهوری شما ۵۶ دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد گزينش شدند و از حق تحصيل منع شدند، اين گزارشی است که منتشر شده و و قربانيانش نيز موجودند، بسياری از آنان حتی کارنامه کنکور خود را دريافت نکردند! آقای احمدی نژاد در دولت شما، بيش از ۸۰۰ حکم منع موقت از تحصيل صادر شده است، که سهم بعضی از دانشجويان ۶ترم تعليق بوده است، دانشجويانی هستند که در ۴سال رياست جمهوری شما، سه سال را به خاطر احکام انضباطی محروم از تحصيل بودند!

ضيا نبوی در ادامه گفت: در دوران شما بسياری از دانشجويان به زندان رفتند و پس از بازگشت از زندان از دانشگاه اخراج شدند! آقای احمدی نژاد آيا اينها همه دروغ است!؟ …نه آقای رئيس جمهور، اينها حقيقت است، چون ما شبيه آمارهای شما نيستيم و ما وجود حقيقی داريم! آقای احمدی نژاد اين شمائيد که دروغ می گوئيد و ما از ملت می خواهيم که به دروغگو رأی ندهند!

در ادامه اين تجمع، دانشجويان ستاره دار با در دست داشتن پلاکاد هايی به سمت ميدان ونک راه افتاده و با سردادن شعارهائی مانند “احمدی نژاد، دروغگو، ما همه ستاره داريم” ، “ستاره دار، تعليقی، ننگ بر احمدی” و “ستاره دانشجو نشان افتخار است” به افشای دروغگوئی احمدی نژاد پرداختند.

دانشجويان محروم از تحصيل با پخش کردن نامه هايی در بين مردم در خيابان ها، اسامی دانشجويان ستاره دار و گزارش شورای دفاع از حق تحصيل از وضعيت محرومين از تحصيل در دولت احمدی نژاد را به اطلاع مردم رسانده و شرح محروميت از تحصيل خود را با مردم در ميان گذاشتند. بسياری از عابرين ضمن همدردی با دانشجويان محروم از تحصيل، انزجار خود را از دروغگويی های احمدی نژاد ابراز داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016