پنجشنبه 21 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشروح سخنان احمدی‌نژاد در تلويزيون: رقيب عرصه را باخته و به دنبال ايجاد تنش است، فارس

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد با تأکيد بر اينکه اطلاع دقيق داريم که آنها باور کرده‌اند که صحنه را واگذار کرده‌اند، تصريح کرد: به همين جهت آنها به دنبال ايجاد تنش هستند، لذا از ملت خواهش می‌کنم که آرامش خودشان را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در فرصت ۱۹ دقيقه و ۴۴ ثانيه ای خود که امشب از شبکه سوم سيما بطور زنده اجرا شد، اظهار داشت: همه تبليغات عليه يک نفر بود و عليه يک رقيب، سوال اين است که چرا، چرا آنها فقط دست به حمله زدند و اين همه تخريب و توهين و اين يک سوال کليدی است که چند دليل داشت.
وی با اشاره به ۴ دليل عمده تخريب دولت بيان کرد: دليل اول آن اين است که اگر فضا منطقی بود و بنا بود کارها ارزيابی و مقايسه شود آنها دستشان خالی بود يعنی عملکرد اين دولت با حمايت مردم و لطف خدا نسبت به دولت‌های قبل درخشان است و در هر بخشی که رقبا وارد می‌شدند از علم و اقتصاد و گرفته تا صنعت و کشاورزی، سياست خارجی، سياست داخلی در فضا و زمين ديدند کارهای که در اين چهار سال انجام شده قابل مقايسه با گذشته نيست، علت دوم اين است که در اين چهار سال افتخارات بزرگی نصيب ملت ايران شد مثل افتخار هسته ای و هوا فضا و اينها در آن هيچ شريک نبودند بلکه در مقابل آن ايستادند و اگر بنا بود اين افتخار مطرح شود خوب معلوم بود که چه اتفاقی می‌افتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور اضافه کرد: علت سوم تخريب‌های عليه دولت اين بود که آنها مسئول گذشته‌اند و وقتی معلوم شود که در اين ۴ سال می‌شود اين همه کار کرد خوب قبلی‌های زير سوال می‌روند و اين سوال معلوم می‌شود که شما در طول ۴ سال متوالی چه کرديد و بايد پاسخ بدهد و علت چهارم نيز بحث جنگ روانی است، در جنگ روانی هجوم تهمت‌ها و دروغ‌ها ذهن ها را به خودش مشغول می‌کند و اين يک شيوه برای تاثير گذاری بر محيط سياسی و پر کردن چشم‌ها است و به همين دليل تصميم گرفتند با حجم گسترده دروغ و متهم کردن دولت فضا را به نفع خودشان رقم بزنند البته من هيچ وقت علاقه نداشتم که وارد اين بحث‌ها شود و امشب برای شخص خودم نيامدم و بارها و بارها نيز گفته‌ام و هر کاری نسبت به بنده انجام داده‌ام آنها را بخشيده ام اما ما به يک نقطه‌ای رسيده‌ايم که به ملت توهين می‌شود و حقوق ملت رو به ضايع شدن است و بنابراين من مجبور شدم که بيايم که توضيحاتی را در دفاع از حقوق ملت ارائه کنم.
احمدی نژاد گفت: آنها در جلسات محفلی خود تصميم گرفتند که آنقدر با حجم گسترده تکرار کنند که اين دولت دروغ است که اگر احمدی نژاد گفت ماست سفيد است مردم باور نکنند ولی می‌خواهم چند نکته را در اين باب مطرح کنم.
وی افزود: همه ملت می‌دانند که دروغ گو؛ خيانتکار، خائن و ترسو است، آيا دولت دولت ترسو است؟ از يک طرف به ما ايراد می‌گيرند که چرا در برابر دشمنان با شجاعت می‌ايستيد و در برابر مفاسد ايستادگی می‌کنيد و به شکم دشمنان می‌رويد و از سوی ديگر به ما می‌گويند که شما دروغگو و ترسو هستيد اينها که با هم نمی‌خواند، دروغگو کسی است که خائن است. اما ما ۲۴ ساعت در ميان مردم هستيم و آدم دروغگو که به ميان مردم نمی‌رود و ما ۲۴ ساعت در حال کار هستيم.
اين کانديدای دهمين انتخابات رياست جمهوری اضافه کرد: جوری در مورد اين دولت صحبت می‌کنند که ما گفته‌ايم که در کشور هيچ مشکلی نيست، اگر مشکلی نبود ما چرا ۲۴ ساعت کار می‌کرديم، کار بنده و همکارانم برای اين است که مشکلات بر طرف شود اما کار و ارزيابی بايد مقايسه‌ای باشد و بايد ديد که در دولت‌های مختلف چه کارهايی صورت گرفته است، يک فضای درست کردند که انگار در اين کشور کاری نشده است.
احمدی‌نژاد در بيان تهمت‌هايی که به اين دولت زده شده است، اظهار داشت: به ما می‌گويند که دروغ می‌گوييد، آيا هسته‌ای شدن دروغ است، آيا فضايی شدن و پيشرفت‌های بيوتکنولوژيک، نانو تکنولوژيک، ۲۰ هزار اختراع، ۲۰ هزار مقاله علمی در جهان، راه آهن اصفهان - شيراز،‌ راه آهن کرمان - بم، اين همه مدرسه و بيمارستان، کارخانجات صنعتی، آسفالت ۴۰ هزار کيلومتر راه روستايی، اين همه بزرگراه، افزايش ۷۰ درصد حجم دانشجو، افزايش سه برابری تحصيلات تکميلی، ۱۵۰۰ مدال ورزشی در طول ۴ سال در مقايسه با ۹۰۰ مدال در زمان مشابه دروغ است؟ اينها همه ثبت شده است، اين همه بيمارستان اين همه کارخانجات، اين همه مراکز صنعتی و اينکه ما در سيمان قيمتی که ما تحويل گرفتيم ۹۰ هزار تومان در هر تن بود و امروز سيمان و فولاد در بازار به وفور وجود دارد آيا همه اينها دروغ است؟
وی ادامه داد: چندين مرکز پتروشيمی افتتاح شد، اين هم توليد گاز در کشور افزايش يافت، چند هزار روستا گاز رسانی شد، اين همه سد ساخته‌ شد، اين همه روستا آبرسانی شد و اينها جلوی چشم مردم است و ما دولتی هستيم که وقتی من در هر شهرستان می‌روم از مردم در خصوص اجرايی شدن پروژه‌ها سوال می‌کنم و به آنها می‌گويم که آيا کارهای که وعده داده شده اجرايی و عملياتی شده است.
رئيس جمهور با بيان اينکه اقدامات دولت را ناديده می‌گيرند، گفت: در همه جای کشور مردم ناظر و شاهد هستند و کارها در مقابل چشم ملت است.
وی افزود: آيا افزايش حقوق بازنشستگان، افزايش حقوق مستمری بگيران کميته امداد، افزايش حقوق کارکنان دولت و سهام عدالت دروغ است؟ و آيا صدها کار ارزشمندی که در اين دولت انجام شده دروغ است؟
رئيس جمهور در ادامه اظهار داشت: در زمانی که اين دولت انتخاب شد گوشی در بازار يک ميليون تومان بود اما امروز در همه جا می‌توان با ۵ الی ۱۰ هزار تومان يک خط تلفن خريد و آيا اين فعاليت‌ها دروغ است؟
احمدی‌نژاد با بيان اينکه برخی می‌گويند دولت بی‌ادبی می‌کند، گفت: ما به چه کسی بی‌ادبی کرديم و کلام مولا اميرالمؤمنين اين است که اگر کسی به بيت‌المال دست‌اندازی کرد بايد با او برخورد شود و آبروی او برده شود و اگر کسی زياده‌خواهی کرد بايد مجازات شود البته نبايد فراموش کنيم که اجرای عدالت بسيار سخت است و ما اين امر را می‌دانيم.
وی افزود: افرادی در کنار پيامبر(ص) حضور داشتند و خدمت کردند و شمشير زدند و در يک مقطعی خادم بودند و حتی مدال هم گرفتند اما زمانی که اجرای عدالت آغاز شد آنها با شمشير در برابر عدالت ايستادند و طلحه و زبير در تاريخ شناخته شده هستند، اما همين افراد به اشرافيت معاويه پناه بردند و مورد حمايت معاويه قرار گرفتند؛ لذا برخورد با افرادی که به بيت‌المال دست‌اندازی می‌کنند بی‌ادبی نيست.
رئيس جمهور تاکيد کرد: خداوند شاهد هست که من در مناظره‌ها بايد بسياری از حرف‌ها را بيان می‌کردم اما تنها به خاطر حفظ شخصيت طرف مناظره بيان اين حرف‌ها را کنار گذاشتم.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه به من اعتراض می‌کنند که چرا در خصوص مدارج علمی يک خانم صحبت کرده‌ام، اظهار داشت: کجای اين حرف من ورود به مسائل خانوادگی است؟ چرا که اولا من سئوال کردم و آن را ۲ بار تکرار کردم و يک کپی مدرک و سير مدارج علمی يک خانم را نشان دادم و عرض من اين است که اگر کسی برخلاف قانون مدارج علمی را طی کند بيان آن تجاوز به حقوق افراد نيست.
وی در ادامه اظهار داشت: ما در دانشگاه مدارج علمی داريم که شامل مربی، استاديار، دانشيار و استاد است و هر کسی بخواهد از پله مربی به پله بعدی يعنی استادياری برود بايد ۵ سال زحمت بکشد و بايد مقاله ارائه کند و پژوهش انجام بدهد و بعد از آن در هيئت مميزی مدت‌ها بايد صبر کند تا پله بعدی را به سمت بالا حرکت کند.
رئيس جمهور ادامه داد: يک فردی آمده و ظرف ۳ سال هم استاديار شده است و هم به دانشياری رسيده اما همه اساتيد می دانند که برای طی اين مراحل حداقل ۱۰ سال لازم است که آن هم بايد با کارهای علمی فراوان صورت بگيرد و اين امر بحثی شخصی و خانوادگی نيست که برخی بيايند بگويند که فلانی بی‌ادبی کرده است.
احمدی‌نژاد با اشاره به سخنان خود در دانشگاه آزاد گفت: زمانی که من در خصوص دانشگاه آزاد صحبت می‌کنم برخی می‌گويند که احمدی‌نژاد مخالف دانشگاه است درحالی که خودم دانشگاهی هستم و در همين دوره ۷۰ درصد ظرفيت دانشگاه‌ها اضافه شده است و من طرفدار دانشگاه و از متن دانشگاه حضور پيدا کرده‌ام تا خدمت کنم.
وی با بيان اينکه من در مورد دانشگاه آزاد تنها ۲ حرف دارم، تصريح کرد: سخن من اين است که اين همه دانشجو و استاد داريم که در حال زحمت کشيدن هستند و برای علم کشور فداکاری می‌کنند و بسياری از نان شب خود می‌زنند تا فرزندشان تحصيل کنند و سئوال اين است که چرا اين پول‌ها بايد در مسير انتخابات خرج شود؟ معتقدم که اين پول‌ها بايد خرج خود مردم و دانشجويان اين دانشگاه شود.
رئيس جمهور ادامه داد: اين دانشجويان دکترا و فوق‌ ليسانس زحمت می‌کشند. و بنده چندين رساله دانشجويان فوق ليسانس دانشگاه آزاد را راهبری کرده‌ام و اين افراد زحمات بسياری می‌کشند اما برخی در دست دادن مدارک قلابی به عده‌ای به اين زحمات اساتيد و دانشجويان ضربه وارد و اعتبار دانشگاه آزاد را مخدوش می‌کنند و حرف من اين است که ما با شيوه مديريتی اين دانشگاه مخالف هستيم چرا که دانشجويان اين دانشگاه فرزندان ما هستند اما برخی می‌گويند که من توهين می‌کنم.
احمدی‌نژاد با اشاره به فعاليت تخريبی رقبای برخی کانديداها عليه وی گفت: برخی ميليون‌ها سی دی عليه من منتشر کردند و حرف‌های مرا از نقاط مختلف بريده‌اند و کنار هم قرار داده‌اند تا بنده را تخريب کنند و آيا اين عمل آنها بی‌ادبی محسوب نمی‌شود؟ و آيا ما بی‌ادب هستيم يا افرادی که به چنين کاری دست می‌زنند.
وی افزود: بنده رئيس جمهور هستم و به اقتضای مراسمی که در آن شرکت می‌کنم حرف‌هايی را بيان می‌کنم اما آنها اول و آخر اين حرف‌ها را جدا می‌کنند و به هم می‌چسبانند تا من را تخريب کنند و مثلا من می‌گويم که يک شخصی فلان حرف را بيان کرده و در همان سخنرانی حرف او را رد می‌کنم اما اين افراد بخش اول صحبت که آن شخص است را حذف می‌کنند و جمله آن فرد را به من نسبت می‌دهند و می‌گويند احمدی‌نژاد چنين حرفی را زده است و اين روش‌ها روش‌های درستی نيست.
رئيس جمهور با اشاره به ديگر تهمت‌ها و اهانت‌های برخی افراد عليه دولت گفت: برخی گفته‌اند که من هزار فاميل درست کرده‌ام و حتی برگه‌‌هايی را در سطح وسيع و در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود منتشر کرده‌اند در اين برگه‌ ۴ باجناق جديد برای من درست کرده‌اند و ما تازه متوجه شديم که ۴ باجناق داشتيم اما از آن‌ها بی‌اطلاع بوديم.
احمدی‌نژاد افزود: من ۳ باجناق بيشتر ندارم و آنها را بسيار دوست دارم. هيچکدام از آنها در کار دولتی حضور ندارند و ملت ايران اين موضوع را بداند.
وی به نمونه‌ای ديگر از اين تخريب‌ها اشاره و اظهار داشت: شب گذشته نموداری جلوی دوربين رفت و به ملت نشان داده شد تا نشان دهند که رتبه فساد در ايران بالا رفته است.
رئيس جمهور با توضيح اينکه اين نمودار چگونه استخراج شده و از کجا آمده است، گفت:‌ يک مؤسسه‌ای بنام شفاف‌سازی وجود دارد که خصوصی است و بين‌المللی نيست و حتی ربطی به سازمان ملل هم ندارد، کارش اين است که تخمين‌ها و برآوردهای راجع به مفاسد را اخذ کند و اين مؤسسه آمده است و از ۴ شرکت که ۲ تا از آنها انگليسی، يکی آلمانی و ديگری آمريکايی که ۳ تا از آنها تحت سلطه صهيونيست‌ها است به هرکدام يک فرم نظرخواهی داده و آنها نيز به يک کارشناس داده‌اند تا آن فرد برآورد خود را اعلام کند و نتيجه برآورد آنها اين شده است که يک کشور که همه دنيا آن را به عنوان کانون فساد، مواد مخدر و پولشويی می‌شناسند در رده ۷۱ قرار داده‌اند و اين يعنی آن کشور ۷۰ رتبه بالاتر از ايران قرار دارد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: ما منکر فساد نيستيم؛ لذا به همين خاطر در حال مبارزه هستيم که البته چوب آن را هم می‌خوريم و اين دولت پرچم‌دار مبارزه با فساد است ولی برخی به ما می‌گويند که من آبروی کشور را می‌برم و اين سئوال مطرح است که آيا بنده آبروی کشور را می‌برم يا اين ۴ شرکت صهيونيستی که با روش غير علمی آمار ارائه کرده و برخی در داخل آنرا به عنوان مؤسسه جهانی توی سر ملت می‌زنند و اينگونه عزت ملت ايران را مخدوش می‌کنند.
وی با اشاره به ارائه آمار تقلبی از سوی برخی کانديداها در مناظره‌ها گفت: چند شب گذشته من آماری را به عنوان ضريب جينی نشان دادم که اين ضريب جينی برای ۷ دولت است که سال ۸۷ نيز به آن اضافه شده و ضريب جينی نشان‌ دهنده حرکت به سمت عدالت است و معنی آن اين است که ثروت به درستی توزيع می‌شود و هرچه فاصله دهک‌های پائين درآمدی با دهک‌های بالا کم شود ضريب جينی کاهش پيدا می‌کند.
رئيس جمهور افزود: برخی برای اينکه اين حرف را که مرکز آمار اعلام کرده و بانک مرکزی آنرا تاييد کرده را زير سئوال می‌برند آمدند و آماری را نشان دادند و گفتند که احمدی‌نژاد اين آمار را نشان داده درحالی که من آمار ديگری را ارائه کرده بودم و آماری که آنها ارائه کرده بودند متعلق به ما نيست و حتی بالای آن را بر چسبی پنهان کردند تا مشخص نشود متعلق به کجا است.
احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ آنها در اين آمار آمدند و آنرا سال به سال کردند و سال ۸۳ را به جای ۸۴ قرار دادند و به همين شکل سال‌ها را يکی پس از ديگری جايگزين هم کردند تا منحنی را مخدوش کنند و بعد از آن از خود مواردی را ارائه کردند و گفتند که حقيقت اين است و آنرا در کنار يکديگر قرار دادند تا بگويند که احمدی‌نژاد دروغگو است.
وی افزود: سئوال من اين است که چرا به اين کارها متوسل می‌شويد تا بگوئيد احمدی‌نژاد دروغگو است و اين چه حاصلی برای شما دارد؟ درحالی که يک دولت پاک بطور شبانه‌روز در خدمت مردم است و مردم نيز آنرا پذيرفته‌اند اما شما با جعل سند و با توسل به سازمان‌های صهيونيستی می‌خواهيد اين دولت را متهم به دروغگويی کنيد، آيا اين ادب و انصاف است؟
رئيس جمهور ادامه داد: آيا شما می‌خواهيد آبروی کشور را در يک تريبون رسمی ببريد و از قول صهيونيست‌ها بگوئيد که اين دولت فاسد است و آن را به اين دولت منتسب کنيد و بعد از آن منحنی‌ها را جعل کنيد و بالای آن را هم با برچسبی بپوشانيد. اما پاسخ بدهيد که اين آمارها را از کجا آورده‌ايد؟ اما من می‌دانم که اين آمارها از ستادهای انتخاباتی شما خارج می‌شود.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه دوستان ما را فريب داده اند چرا که به مسائل آمار آشنا نيستند، بيان داشت: مشخص است که در اين دولت در زمينه ضريب جينی فاصله کاهش يافته و ما با سهام عدالت افزايش بودجه نهادهای حمايتی، توسعه مسکن روستايی، افزايش حقوق بازنشستگان، افزايش حقوق کارمندان باعث شده است که فاصله‌ها کاهش يابد و اگر شما نيز چنين کاری انجام می‌داديد فاصله‌ها کاهش پيدا می‌کرد اما چنين کاری نکرديد.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد گفت: معتقديم که رشد اقتصادی ما بالا رفته اما منکر اين نيستيم که مشکلی وجود ندارد و معتقديم که حرکت ما درست است و اگر شما حرف بانک مرکزی را قبول نداريد و حرف ما را قبول نداريد به صندوق بين‌المللی پول و اکونوميست مراجعه کنيد و منحنی‌های آ‌نها را مشاهده کنيد و اين منحنی‌ها می‌گويند که در اين دولت کار بهتر انجام شده و شاخص‌ها رو به بهبود و رو به جلو است.
اين کانديدای انتخابت رياست جمهوری افزود: می‌گويند يک ميليارد دلار دراين دولت گم شده اما وقتی معاون ديوان محاسبات می‌گويد چنين چيزی نيست اين را منتشر نمی‌‌ کنند.
رئيس جمهور اظهار داشت: ما قبول داريم مشکلات هست، گرانی هم هست، کی گفتيم نيست؟ به خاطر همين است که ۲۴ ساعته کار می‌کنيم. می‌گوييم راه‌حل بدهيد که اين مشکلات را حل کنيم.
احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه هم‌اکنون دو رويکرد در انتخابات حضور دارد، اظهار داشت: رويکرد اول عدالت‌گستری را گداپروری می‌نامد و دفاع از عزت ملت در مجامع جهانی را ماجراجويی می‌نامد و رويکرد ديگر خود را خادم ملت می‌نامد و معتقد است که بايد از عزت ملت دفاع کرده و عدالت را برپا کند.
اين کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ادامه داد: ما در ساختن کشور، در مبارزه با فساد و دفاع از عزت ملت بسيار جدی بوده و به دنبال اصلاحات اساسی در اقتصاد هستيم و زيرساخت‌هايش را نيز آماده کرده‌ايم و چهار سال روی اين زيرساخت‌ها کار کرده‌ايم و انشا‌ء‌الله درباره کاهش قيمت‌ها، اشتغال، مسکن، ازدواج، علم و ... برنامه‌های گسترده‌ای شروع شده و ادامه پيدا خواهد کرد.
احمدی‌نژاد افزود: اين مطلب را هم خدمت مردم عزيز عرض کنم که ما اطلاع دقيق داريم که آنها باور کرده‌اند که صحنه را واگذار کرده‌اند و ملت به صحنه آمده است و بازی را باخته‌اند لذا به دنبال ايجاد تنش هستند؛ لذا من از ملت خواهش می‌کنم که آرامش را حفظ کنند.
وی تأکيد کرد: هيچ کسی حق ندارد به نام من به کسی تعرض کند يا موجب تنش بشود لذا ارامش را حفظ کنيد؛ انشاء‌الله اين چند روز هم می‌گذرد و دوران درخشان ديگری در زندگی ملت ايران در افق بالاتری پيدا خواهد شد.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود، با بيان اينکه من بايد از ملت عزيز ايران بخاطر همه همراهی‌ها، خوبی‌ها، بزرگواری‌ها و تحملشان تشکر کنم، اظهار داشت: در دوره انتخابات وقت من بسيار محدود بود، چند استان را رفتم و بعضی استان‌ها را نرفتم، عذرخواهی می‌کنم؛ ان‌شاء‌الله در اولين فرصت خدمت آنها خواهم رسيد.
اين کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری افزود: من از همه اقشار صميمانه تشکر می‌کنم، قبلا هم تشکر کردم؛ لذا اينجا ديگر نمی‌خواهم دوباره تکرار کنم.
احمدی‌نژاد در پايان گفت: به قول خواجه شيراز، حافظ عزيز، گر بود عمر به ميخانه رسم بار دگر / بجز از خدمت رندان نکنم کار دگر.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016