یکشنبه 24 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقامات ایرانی دفتر العربیه در تهران را برای یک هفته تعطیل کردند

مقامات ایرانی امروز یکشنبه 14-6-2009 ضمن تماس با گزارشگر العربیه در تهران بدون ارایه دلیل از وی خواهان بستن دفتر العربیه برای مدت یک هفته شدند .

نبیل الخطیب مدیر بخش اخبار در العربیه در اینباره گفت وزارت ارشاد ایران از ضياء الناصری خبرنگار العربیه که شهروندی است عراقی و مقیم ایران می باشد، بطور شفاهی خواسته است، دفتر العربیه از امروز به مدت یک هفته فعالیت های خود را در تهران متوقف کند.

آقای الخطيب افزود "العربیه به مدت یک هفته حق ارسال هیچگونه گزارش خبری را ندارد اما دلیل چنین تصمیمی توضیح داده نشده است ".

ضیاء الناصری گزارشگر العربیه در تهران گفت وزارت ارشاد تصمیم گرفته است فعالیت العربیه در تهران را به مدت یک هفته متوقف کند اما هیچ توضیحی درباره ی اتخاذ چنین تصمیمی ارایه نشده است .

وی افزود چه بسا این تصمیم در واکنش به گزارش های اخیر العربیه از تهران باشد، الناصری در ادامه گفت کادر العربیه در تهران ساعتها با مسئولین وزارت ارشاد درباره این مساله مذاکره کرد .

از سوی دیگر گزارشگر العربیه می گوید "مقامات ایرانی پیشتر از ما خواسته بودند تا برخی از گزارشهای ارسالی خبرگزاری رسمی ایران را جایگزین گزارشهای العربیه کنیم و ما نیز با اشاره به منابع رسمی خبر را منتشر کردیم".

وی افزود تلویزیون رسمی ایران طی چند روز گذشته چندین گزارش العربیه را ترجمه و پخش کرد، وی تاکید کرد این امر بهترین دلیل بر واقعی وبی طرفانه بودن گزارشهای دفتر العربیه در تهران است .

گفتنی که کانال العربیه طی گزارش ها، مصاحبه ها، برنامه ها و گفت وگوهای خود با مردم ایران وتحلیلگران عرب وایرانی توانست سیر انتخابات ایران را کاملا تحت پوشش خبری خود قرار دهد .

الناصری خاطرنشان کرد که مذاکرات همچنان با مقامات ایرانی ادامه دارد تاشاید بتوان فعالیت های دفتر را بار دیگر از سر گرفت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای الخطیب به نوبه ی خود یادآوری کرد که کانال العربیه پیشتر نیز با مشکلاتی در ایران روبرو شده بود از جمله اینکه مقامات ایرانی در ماه اکتبر سال گذشته حسن فحص رئیس دفتر العربیه در تهران را اخراج کردند اما از بستن دفتر خودداری کردند .

وی افزود هم اکنون در دفتر العربیه در تهران 10 دارد که خبرنگار تلویزیون ام بی سی نیز جزو آنان می باشد.

الخطیب درباره ی دلایل بستن موقت دفتر العربیه درتهران اظهار داشت :"به گمان من این مساله ناشی از اوضاع متشنج درایران است". وی به درگیری هایی که در پی اعلام نتایج انتخابات به راه افتاد اشاره دارد. محمود احمدی نژاد برنده ی این انتخابات اعلام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016