دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوابيه آيت الله العظمی صانعی در پاسخ به نامه مير حسين موسوی، قلم

قلم - يقين بدانيد که احقاق حقوق و احترام به رای مردم و صيانت از انتخاب آگاهانه ملت که درمتن نامه شما به خوبی نمايان است تنها از طريق آگاه نمودن همه انسانها و ادامه آن امکان پذير است.


به گزارش قلم نيوز، متن جوابيه آيت الله العظمی صانعی در پاسخ به مهندس مير حسين موسوی در باره مسائل پيش آمده در انتخابات اخير رياست جمهوری به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی
دوست مکرّم و يار و فرزند امام خمينی (سلام الله عليه)
جناب آقای مهندس ميرحسين موسوی (دام عزه)
بعدالتحيه والسلام؛

نامه دردمندانه، انسانی، اسلامی و ايمانی جنابعالی را دريافت کردم، اميد آن داشتم که انتخاب شما با کوله باری ازتجربه و تعهد و دعای امام امت (سلام الله عليه) وياران با وفايش، شادی مردم فهيم وآگاه ايران اسلامی را دوچندان کند. اما صد افسوس که چنين نشد، يقين بدانيد که احقاق حقوق و احترام به رای مردم و صيانت از انتخاب آگاهانه ملت که درمتن نامه شما به خوبی نمايان است تنها از طريق آگاه نمودن همه انسانها و ادامه آن امکان پذير است.

و اگر می پنداشتم که با تذکّر اينجانب گره ای ازمشکلات فعلی رفع می شد حتما به چنين امرمقدس و لازمی اقدام ميکردم، تا شک و شبهه به وجود آمده درانتخابات و آرای مردم مرتفع گردد.

لکن با همه مشکلات و شرايط موجود چون باب دعا و توجه به خداوند بدون حجاب و مانع است و درهر زمان بشر می تواند با او ارتباط برقرارنمايد برخود لازم می دانم که برای شما وهمه مردان و زنان اين مرز و بوم و استمرار اهداف مقدس نهضت و جمهوری اسلامی امام خمينی (سلام الله عليه)- که همان اسلام ناب طرفدار کرامت وحقوق انسانهاست - دعا نمايم، برماست دعا و بر اوست اجابت.

در خاتمه همه ملت را به آرامش و حفظ نظم دعوت می نمايم تا بتوانند حقوق و مطالبات خود را که از اعظم آنها رای و انتخابشان می باشد از مجاری قانونی و آگاهی دهنده عينيت بخشند .

و اميدوارم در اين موقعيت حساس و بهت زدگی جمعيت ها و توده هايی از مردم بتوانيد با توکل به ذات باری تعالی و حمايت توده های مردم و دانشگاهها و روحانيون معظم از جمله مجمع روحانيون مبارز تهران و مجمع محققين و مدرسين قم ـ که همه آنها ازبزرگان علم و تحقيق ميباشندـ و صدها و هزاران بزرگ ديگر از حوزه های قم و سايرحوزه های علميه (حفظها الله عن الحدثان) با حفظ طمأنينه هميشگی، همبستگی و وحدت ملت و حقوق آنها را تامين نماييد که تنها عامل سعادت، اتحاد و وحدت کلمه وکلمه توحيد«لااله الاالله» است .

دوشنبه ۲۵/۳/ ۱۳۸۸هجری شمسی
مطابق با ۲۱جمادی الثانی ۱۴۳۰هجری قمری
قم المقدسه - يوسف صانعی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016