سه شنبه 26 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مردم تبريز خيابان های شهر را به اعتراض عليه تقلب در انتخابات تبديل کردند (خبر ويژه)

عصر امروز خيابان های شهر تبريز و مسيرهای منتهی به ميدان آبرسان شاهد حضور انبوه معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری بود. عصر ديروز دانشجويان دانشگاه تبريز تجمع اعتراض آميزی در همين زمينه برگزار کردند. امروز نيز دانشگاه تبريز شاهد حضور گسترده ی دانشجويان بود. همزمان با آن و با توجه به فاصله ی اندک دانشگاه با ميدان آبرسان، مردم شهر تبريز در خيابان های اطراف مترصد متشکل شدن بودند اما با توجه به فضای به شدت امنيتی شهر امکان اين امر وجود نداشت. با فريادهای دانشجويان از پشت ميله های دانشگاه با شعارهای خود به حمايت از آن ها پرداختند و نيروهای گارد امنيتی و لباس شخصی به سمت مردم حمله کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از آن تا نزديک به يک ساعت خيابان های منتهی به ميدان آبرسان شاهد شعارهای مردم عليه تقلب آشکار در انتخابات و حمله ی گارد امنيتی و لباس شخصی ها به مردم بود.با توجه به اينکه هر لحظه اخبار تجمع ميليونی مردم در تهران و همچنين حمله ی ديشب به کوی دانشگاه تهران ميان مردم پخش می شد جمعيت بيشتری به معترضان که اغلب از افراد جوان و ميانسال تشکيل شده بودند اضافه می شد. در حالی که هر از گاهی صدای تير اندازی به گوش می رسيد مردم شعار می دادند: «گفته بوديم اگر تقلب بشه، ايران قيامت ميشه»، «تقلب آشکاره، ملت ما بيداره»، «می جنگيم می ميريم، رای هارو پس می گيريم»، «مرگ بر ديکتاتور»، و... . پس از انکه نيروهای امنيتی موقتا توانستند مردم را پراکنده کنند اما پس از حدود يک ساعت دوباره مسيرهای منتهی به چهار راه منصور و ميدان آبرسان(محدوده ی خيابان امام) دوباره صحنه ی شعار و تعقيب و گريز بود. هزاران سرباز گارد امنيتی و لباس شخصی با موتور سيکلت و باتوم به سمت مردم حمله می کردند و سعی در پراکنده کردن آن ها داشتند. موتور سوارهای گارد و لباس شخصی ها با ورود به پياده روهای خيابان ها به سمت مردم هجوم می بردند و مردم نيز به کوچه های اطراف پناه می بردند. اين درگيرها چندين و چند زخمی به همراه داشت. در اين ميان دانشگاه تبريز از چهار طرف به محاصره لباس شخصی ها ی چماق به دست و گارد امنيتی در آمده است و تا لحظه ی تنظيم اين خبر(ساعت ۲۲) کماکان اين محاصره ادامه دارد. همينک از گوشه و کنار شهر تبريز خبر اعتراضات پراکنده ی مردم به گوش می رسد. کليه ی خيابان های اطراف ميدان آبرسان همينک کاملا مسدود و گارد امنيتی و لباس شخصی های چماق به دست به کوچکترين تجمع چند نفره حمله می کنند. آنها با فرياد و کشاندن موتورسوارها به محدوده ی پياده روها رعب و وحشت را در آن محدوده حاکم کرده اند. اکثر دانشجويان و مردم از وضعيت دانشجويان مستقر در دانشگاه تبريز ابراز نگرانی شديدی می کنند. اين امر با توجه به اينکه ديشب چندين دانشجو در حمله ی وحشيانه ی لباس شخصی ها به کوی دانشگاه تهران جان خود را از دست داده اند اهميت دو چندانی يافته است. در اين بين تلويزيون رسمی جمهوری اسلامی که اصلی ترين تريبون محمود احمدی نژاد در طی چهار سال و همچنين انتخابات اخير بوده است، پس از آنکه اعتراضات روزهای اخير را طبق معمول به اراذل و اوباش و عوامل بيگانه نسبت می داد، مجبور شد خبر تجمع ميليونی مردم تهران را اعلام کند و اين نشان می دهد که اعتراض های مردم احتمالا در حال نتيجه دادن است. در حال حاضر فضای شهر تبريز با توجه به هماهنگی با ساير شهرهای کشور مملو از فريادهای اعتراض مردم از درون خانه هايشان است.
همچنين خبر می رسد چندين تن در تبريز در ارتباط با اعتراضات امروز مردم بازداشت شده اند. دکتر شربيانلو، دکتر فرزدی، دکتر غفارزاده، دکتر سلطانی آذر، دکتر پناهی، دکتر سيف لو، خانم دکتر لعيا فرزدی، مهندس جابری، مهندس داديزاده، مهندس مهدی يار بهرامی، منصور غفاری، حجت اميری، امير حسين جهانی، رحيم ياوری، روح الله رحيم پور، عباس پور اظهری، آقای يعقوب زاده، مهدی خدادادی، خانم ثابتی، خانم شاملو و چند نفر ديگر که همگی از فعالين سياسی تبريز هستند از جمله بازداشت شده گان هستند. اخبار تکميلی متعاقبا اعلام می شود.

توضيح: با توجه به اختلال شديد شبکه ی اينترنت در تبريز فعلا امکان خبر رسانی از طريق وب سايت ها و وبلاگ های دانشجويان دانشگاه های مختلف تبريز وجود ندارد و خبر رسانی تنها از طريق ارسال ايميل به خبرگزاری ها ميسر است.

تنظيم خبر: جمعی از فعالين دانشجويی تبريز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016