پنجشنبه 28 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعطيلی دانشگاه ها برای جلوگيری از اعتراض به تجاوزهای وحشيانه به دانشگاه ها، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در پی چندين روز اعتراضات دانشجوئی در دانشگاه های مختلف کشور به تقلب در انتخابات دوره دهم رياست جمهوری و نيز سرکوب وحشيانه اعتراضات مسالمت آميز مردم و دانشجويان، و کشته و زخمی شدن تعدادی از دانشجويان در اصفهان و تهران، وزارت علوم در هراس از گسترده شدن اين اعتراضات تصميمات جديدی اتخاذ کرده است.

طی روزهای گذشته، در دانشگاه های مختلف کشور، از جمله دانشگاه های اميرکبير، تهران، شريف، شيراز و تبريز، با اعلام تعطيلی دانشگاه و خوابگاه ها، از دانشجويان خواسته شده تا به شهرها و خانه های خود باز گردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين تصميم در حالی است که طبق برنامه از پيش تعيين شده هم اکنون فصل امتحانات دانشگاه ها است اما در بسياری از دانشگاه ها، امتحانات به تعويق افتاده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، يک روز پس از وقوع حادثه کوی دانشگاه تهران، از سوی مديريت دانشگاه تهران و مديريت خوابگاه ها به دانشجويان اعلام شد که هر چه سريعتر خوابگاه ها را تخليه نمايند و در غير اين صورت مسئول مستقيم سلامتی و امنيت جانی دانشجويان خود آنان خواهند بود.

در دانشگاه پلی تکنيک نيز امتحانات دانشجويان يک هفته به تعويق افتاده است. تعويق امتحان ها در حالی صورت گرفته است که بسياری از دانشجويان از اين مساله مطلع نبودند و طی روزهای گذشته پس از مراجعه به دانشگاه انتظامات دانشگاه به دانشجويان مقطع کارشناسی حتی اجازه ورود به محوطه دانشگاه و يا مراجعه به دفتر آموزشی دانشکده ها را نداده است.

در دانشگاه شريف خوابگاه ها و دانشگاه ها تعطيل شده است. بر اساس برنامه دانشگاه شريف، خوابگاه های اين دانشگاه از شنبه ۳۰ خرداد ماه الی هفت تير ماه تعطيل خواهد بود و تنها دانشجويان دکتری می توانند از خوابگاهها استفاده کنند.

دانشگاه های تبريز و شيراز نيز از ۳ روز گذشته حالت نيمه تعطيل به خود گرفته اند و مسئولين دانشگاه از دانشجويان خواسته اند که ظرف ۴۸ ساعت خوابگاه های خود را ترک کنند.

اما با وجود اعلام تعطيلی، دانشجويان و کارمندان و اساتيد از دانشگاه های مختلف تهران، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با تحصن در مقابل مسجد دانشگاه، اعلام کرده اند که تا زمان مشخص شدن عاملان جنايت کوی دانشگاه تهران به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

نکته جالب توجه در اين ميان موضع گيری فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران است. وی روز گذشته در پاسخ به درخواست های مکرر اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران، مبنی بر استعفای وی اعلام کرده است که از سمت خود استعفا نخواهد داد تا بتواند بهتر وضعيت دانشجويان را پيگيری کند.

فرهاد رهبر در حالی از مشخص شدن هويت عاملان فاجعه کوی دانشگاه تهران سخن می گويد که چندين سال در سمت معاونت وزير اطلاعات ايفای نقش کرده و به خوبی به ماهيت نيروهای لباس شخصی که به صورت سازماندهی شده به دانشگاه ها حمله می کنند، آگاه است. وی در دولت نهم و با ايجاد جو خفقان و سرکوب در دانشگاه تهران به رياست اين دانشگاه منصوب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016