یکشنبه 31 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن میردامادی مجددا بازداشت شد!

محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی ناپدید شده است و از او خبری در دست نیست.

به گفته همسر دکتر میردامادی ایشان از ظهر امروز( شنبه ) از منزل خارج و از آنجا که در هیچ کدام از قرارهای بعدی خود حاضر نشده اند احتمالا توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

دکتر میردامادی هفته گذشته نیز در پی اعلام نتایج انتخابات و اعتراض مردمی همراه با تعدادی از اعضای ارشد جبهه مشارکت بازداشت شده بود.

خانواده دکتر میردامادی با ابراز نگرانی نسبت به سلامتی ایشان هرگونه مسوولیتی در این زمینه را متوجه نیروهای امنیتی و مقامات مسوول دانستند و خواستار اطلاع رسانی سریع و شفاف در این زمینه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آخرین مصاحبه محسن میردامادی با سایت نوروز قبل از دستگیری

از وضعيت دستگير شدگان چه اطلاعي داريد؟

متاسفانه از دوستاني كه دستگير شده اند هيچ اطلاعي در دست نيست. پيگيري هائي هم كه تا كنون وكلاي آنها كرده اند نتيجه اي نداشته و نتو.انسته اند اطلاعي از افراد باز داشت شده بدست آورند و يا ديداري با آنها داشته باشند.طبعا با اين وضع هيچ اطلاعي از نحوه رفتار با آنها و وضعيت آنها در دست نيست. ضمن نگراني كه نسبت به همه بازداشت شدگان وجود دارد بيشترين نگراني نسبت به آقاي حجاريان است. آقاي حجاريان از نظر جسمي وضعيتي دارد كه در شرائط عادي هم براي انجام امور عادي و روز مره خود بايد يك يا دو نفر به او كمك كنند و به دليل آسيبي كه در ترور ايشان برايشان بوجود آمد نمي توانند كارهاي عادي و معمولي را نيز به تنهائي انجام دهند. ضمن اينكه ايشان هرروز بايد مقدار قابل توجهي دارو مصرف كنند كه در صورتي كه در رژيم داروئي ايشان بوجود آيد مشكلات جدي برايشان ايجاد خواهد شد. واقعا روشن نيست كه فرد بيماري مثل ايشان را با چه توجيهي به زندان مي برند و چه نتيجه اي از اين اقدام مي گيرند.

اصولا توجيه مسئولين اين دستگيريها چيست؟

آقايان خيال مي كنند كه اين جمعيت ميليوني كه مي آيند در خيابان و به نتيجه اعلام شده در انتخابات اعتراض مي كنند به تحريك يا با سازماندهي اين افراد اينكارراميكنند. در صورتي كه همه ميدانند اين اعتراضات كاملا خود جوش بوده و هست و عامل اصلي و محرك اصلي آن كساني هستند كه اين بلا را سر چنين انتخابات بزرگ وعظيم و اميد مردم به صندوق راي آوردند. حالا بجاي اينكه بيايند به اين ريشه مشكل بپردازند افراد تشكل ها و احزاب و فعالين ستاد هاي انتخاباتي را از پير و جوان و در سطوح مختلف بطور گسترده دستگير مي كنند. الان هم مي بينند كه اين دستگيريها هيچ تاثيري در رفتار مردم نداشته است و طبعا اين تصور كه اين افراد عامل اعتراضات مردمي بوده اند اساسي نداشته است. واقعيت اين است كه اعتراضات مردم گسترده تر و بزرگتر از آن است كه احزاب بتوانند آن را بوجود بياورند و راه برون رفت از اين بحران هم دستگيري و سركوب نيست،

از جبهه مشاركت چه كساني بازداشت شده اند؟

از مسئولين و اعضاي جبهه مشاركت تعداد زيادي در روز 23 خرداد دستگير شدند كه اكثر آنها روزبعد از آن آزاد شدند ولي پس از آن علاوه بر افراد قبلي كه آزاد تشده بودند مجددا افراد ديگري بازداشت شده اند. افرادي كه از جبهه الان در بازداشت به سر مي برند عبارتند از: آقاي دكتر حجاريان، آقاي تاجزاده ، آقاي دكتر رمضان زاده، آقاي دكتر داوود سليماني و آقاي دكتر تاجر نيا، از اعضاي شوراي مركزي و مسئول منطقه تهران خزب، و آقاي شهاب طباطبائي، آقاي تقي پور،و آقاي نور محمدي از جوانان حزب از افراد ديگر كه عضو مشاركت نيستند ولي در ستادهاي انتخاباتي فعال بوده اند و دستگير شده اند تا آنجا كه من مطلع شده ام عبارتند از: آقاي بهزاد نبوي، آقاي دكتر امين زاده، آقاي ابطحي، خانم سميه توحيد لو، آقاي جواد امام، آقاي نيري، آقاي عطريانفر، آقاي هدايت الله آقائي، آقاي خانجاني. همچنين آقاي توسلي و تعدادي ديگر از اعضاي نهضت آزادي و افراد ملي مذهبي و فعالان دانشجوئي. البته اينها افرادي هستند كه نوعا عضواحزابند يا در ستاد ها فعال بوده اند، ولي علاوه بر آنها افراد زياد ديگري هم در خيابانها با جاهاي ديگر دستگير شده اند كه عضو حزب و گروهي نبوده اند و آماري از آنها در اختيار ما نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016