یکشنبه 31 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شروع نوعي ديكتاتوري! محمدكاظم انبارلويي، سرمقاله روزنامه رسالت

ديروز قرار بود جلسه شوراي نگهبان با حضور سه نامزد انتخابات كه به نتايج انتخابات اعتراض دارند برگزار شود. اما تنها يك تن، آن هم آقاي محسن رضايي در جلسه شورا حضور يافت.

آقايان كروبي و موسوي از حضور در شوراي نگهبان و طرح و ارائه مستندات شكايت خودداري كردند.

همچنين ديروز مجمع روحانيون مبارز با انتشار اطلاعيه‌اي ديرهنگام راهپيمايي اعتراض‌آميز از انقلاب تا آزادي را لغو كرد ، تا راهي براي فرار از پاسخگويي پيدا كند.

هر كس كه اندك هوش سياسي داشته باشد مي‌داند آنها كه برطبل خشونت اين روزها مي‌كوبند و نمي‌خواهند مطالبات خود را از طرق قانوني دنبال كنند، «انقلاب » و «آزادي» ملت را نشانه گرفته‌اند و چيزي فراتر از موضوع انتخابات رادر دستور كار دارند. انتشار بيانيه اهانت‌آميز آقاي كروبي به شوراي نگهبان عصر جمعه حكايت از همين رويكرد غيرقانوني داشت.

ديروز آقاي رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور اعلام كرد: بيش از 10 هزار شكايت مردمي به خاطر خسارت، تخريب و آشوبهاي خياباني به اين نيرو رسيده است.

مواضع مهندس موسوي نيز همچنان حكايت از تداوم بي‌مهري وي به راي ملت و ميزان بودن آن دارد.

دو نامزدي كه حاضر نشدند مطالبات خود را از مسير قانوني پيگيري كنند در حقيقت به مردم، قانون و نظام پشت كرده‌اند.

***

28 سال پيش در چنين روزي منافقين به مردم اعلان جنگ دادند و با ايجاد اغتشاش و شرارت به جان مردم افتادند . مردم پاسخي به آنها دادند كه هنوز هم از ياد نبرده‌اند. امام(ره) دو روز بعد از شرارت آنها در ديدار با مردم به كساني كه فريب منافقين را خوردند فرمودند: «سران خيانتكار منافقين شما را بازي داده‌اند» به اسم اسلام ، قيام برضد اسلام، به اسم آزادي قيام بر ضد آزادي ؟! بيدار شويد! شما تمام قواي خودتان را هم كه روي هم بگذاريد در مقابل اين سيل خروشان ملت قطره‌اي بيش نيستيد چرا خودتان را به تباهي مي‌كشيد . ما خير شما را مي‌‌خواهيم ...» (1)

نصيحت امام (ره) به آنها كارگر نيفتاد. در نتيجه با افتادن در دامان صدام لعن ابدي ملت ايران را به دنبال خود هميشه دارند.

***

نمي‌خواهم بگويم فتنه‌اي كه امروز درگير آن هستيم شباهت به آن روزگاران را دارد اما مقام معظم رهبري در نماز جمعه با آنان كه قانون را برنمي‌تابند اتمام حجت فرمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها قانون را زير پا گذاشتند و دنبال هرج و مرج و اردوكشي در خيابان هستند، اصلا با صندوق و قانون و شوراي نگهبان كاري ندارند. به بهانه اينكه راي نياورده‌اند مي‌خواهند قيصريه را به آتش بكشند. بعيد است مجمع روحانيون مبارز نداند روز 30 خرداد چه روزي است و اعلام راهپيمايي در اين روز كردند. آيا هوشمندي سياسي حكم مي‌كند از چند روز قبل از 30 خرداد - روز ورود منافقين به فاز نظامي عليه نظام- اعلام راهپيمايي كنند. و بعد براي گريز از مسئوليت چنين كار خطرناكي 2 ساعت قبل از برگزاري راهپيمايي لغو آن اعلام ‌شود.

همه مردم مي‌دانند اردوكشي در خيابان و فشار به مسئولان نظام به معناي شروع نوعي ديكتاتوري است . مردم مي‌دانند كساني كه چارچوبهاي قانون رقابت را شكسته‌اند مشروعيت مردمي نظام را نشانه گرفته‌اند.

مردم مي‌دانند آنها خط انقلاب را با 40 ميليون راي هدف قرار داده‌اند و مي‌گويند ديگي كه براي ما نجوشد نمي‌خواهيم براي كسي بجوشد.

آيا اين همه بي‌مهري قابل تحمل است.

آقاي موسوي و كروبي به كجا مي‌خواهند بروند؟!

اگر بخواهيم از زبان امام (ره) با اين دو سخن بگوييم بايد اعلام كنيم آقايان، دشمنان نظام شما را بازي داده‌اند . به نام دموكراسي با دموكراسي اعلام جنگ مي‌كنيد. به نام آزادي ، آزادي مردم را يك هفته است سلب كرده‌ايد ، ما خير شما را مي‌خواهيم خودتان را در برابر راي اكثريت قرار ندهيد. ميزان راي ملت است، حريم و حرمت ملت را پاس بداريد.

پي‌نوشت:
صحيفه امام (ره- ) صفحه 482 اول تير 1360


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016