یکشنبه 31 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت زخمی های راهپيمايی تهران در بيمارستان، کمپين بين المللی حقوق بشر

۳۰ خرداد ماه ۱۳۸۸ - کمپين بين المللی حقوق بشر امروز اعلام کرد که تعداد بسيار زيادی از مردم ايران در حالی که تلاش می کردند تجمع مسالمت آميزی برگزار کنند توسط نيروهای امنيتی مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته و مجروح شدند و مجروحينی که به بيمارستان منتقل شده بودند در برخی از بيمارستان ها بازداشت شدند.

نيروهای مسلح نظامی و انتظامی و همچنين گروههای شبه نظامی مسلح با هزاران نفر از مردمی که تلاش می کردند تجمع برگزار کنند به مقابله پرداختند. بر اساس اطلاعات رسيده به کمپين بين المللی حقوق بشر، نيروهای نظامی با استفاده ازسلاح باتوم الکتريکی، گاز اشک آور و توپ های آب، صدها نفر از مردم را مجروح کردند. گزارش های تائيد نشده نيز حاکی است که تعدادی از تظاهر کنندگان کشته شده اند. يکی از شاهدان عينی به کمپين گفت که او زن جوانی را ديد که از ناحيه گردن به او شليک شده بود و کشته شد.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در مورد وضعيت مجروحين گفت: "بازداشت مردمی که خواستار حقوق تضمين شده خود در قانون اساسی ايران و قوانين بين المللی هستند و توسط نيروهای امنيتی زخمی شده اند، بسيار اسف بار است. و اين بی حرمتی کامل دولت به جان مردم ايران است."

بر اساس اطلاعات رسيده به کمپين بين المللی حقوق بشر، روز ۲۹ خرداد ماه به پرسنل و پزشکان بيمارستان ها دستور داده شده بود که فهرست زخمی ها را گزارش کنند.

بسياری از افرادی که بشدت مجروح شده و در وضعيت بحرانی هستند، بخاطر ترس از بازداشت، بدنبال راههای مختلف درمان فوری هستند و برخی نيز گزارش شده که ممکن است که به سفارت های خارجی مراجعه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران می خواهد که در مورد تعداد افرادی که در جريان اين تجمع کشته و مجروح شده اند، پاسخگويی کامل و شفافی ارائه شود. اين کمپين از مقامات می خواهد که از مداخله در کار مراکز درمانی و بهداشتی شديدا خودداری کنند.

همچنين به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گزارش شده است که امکان ارتباط زندان اوين تهران با بيرون قطع شده است. زندان اوين محل نگهداری زندانيان سياسی و تعدادی از روشنفکرانی است که از قبل در زندان بود ه اند، و همچنين بسياری از سياستمداران مخالف، فعالان حقوق بشر و روزنامه نگارانی که در طول روزهای اخير بازداشت شده اند به اين زندان منتقل شده اند.

هادی قائمی در مورد قطع ارتباط زندان اوين با بيرون از زندان گفت:"قطع ارتباط زندانيان اوين با دوستان و اقوام به معنای اين است که همه در زندان اوين در يک بازداشت واقعی دولتی بدون ارتباط با دنيای خارج قرار دارند، و اين خود به اين معناست که همه آنها در خطر شديد شکنجه دولتی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016