یکشنبه 31 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فائزه هاشمی آزاد شد

از ایران خبر رسیده که فائزه هاشمی فرزند حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی پس از یک شب آزاد شده است.

پیشتر در حالی که خبرگزاری فارس دستگیری فائزه هاشمی را به حفظ جان او مربوط کرد، پسر او در گفتگو با بی بی سی این دعاوی را رد کرد.

حسن لاهوتی به بی بی سی گفت که از مادرش خواسته اند تا متعهد شود دیگر در تجمعات اعتراضی شرکت نکند. ظاهرا با توجه به عدم امضای این تعهدنامه وی همچنان در بازداشت است. پسر خانم هاشمی از دخالت پدر فائزه هاشمی ابراز بی اطلاعی کرد.

قبلاز آن و در پی انتشار خبری در ارگان اینترنتی دولت در خصوص بازداشت فائزه هاشمی و برخی از بستگان آیت الله هاشمی رفسنجانی یك مقام امنیتی دلیل نگهدای آن‌ها در یک مرکز نظامی را حفاظت آنان از ترور عناصر آشوبگر و گروهكها عنوان كرده بود.

این مقام امنیتی در گفتگو با فارس، با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی از جمله منافقین در میان عناصر آشوب‌طلب اعلام كرده بود: «با توجه به رسانه‌ای شدن حضور نزدیكان آقای هاشمی در تجمعات هفته گذشته، بیم آن می‌رفت كه عناصر منافقین با هدف متهم كردن نظام و دامن زدن و ایجاد شكاف و التهاب به آنها آسیب برسانند كه با هوشیاری نیروهای امنیتی این توطئه خنثی شد.»

وی افزود:«روز گذشته برخی نزدیكان هاشمی رفسنجانی از جمله دختر ایشان در تجمع غیرقانونی حوالی میدان جمهوری حضور داشتند كه بر اساس گزارش نیروهای امنیتی، نامبردگان را بلافاصله به نزدیك‌ترین مقر نظامی منتقل كرده و تا پایان آشوب‌ها نگهداری كردند.»

خبرهای قبلی حاکی بود که فائزه هاشمی به اتهام حضور در اغتشاشات و تجمعات غیر قانونی دیروز تهران بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش های قبلی پنج تن از اعضای خانواده حجت الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی که در بین آنها فائزه هاشمی نیز به چشم می‌خورد، شب گذشته توسط ماموران امنیتی شناسایی و با حکم مرجع قضایی دستگیر شدند، خبری که از سوی پسر خانم هاشمی تایید شده است.

این گزارش ها که به نقل از خبرنگار شبکه ایران منتشر شده بود گفته شده بود فائزه هاشمی، دختر وی، همسر حسین مرعشی، دختر مرعشی و خواهر زن وی از جمله دستگیر شدگان هستند.

این گزارش ها می گفتند این 5 نفر روز گذشته در تجمعات غیر قانونی خیابان آزادی در حال تحریک و تشویق اغتشاش گران بودند.

در خبرها همچنین آمده بود یکی دیگر از فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته در نا آرامی‌های میدان توحید حضور داشته که پس از شناسایی بلافاصله متواری شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016