سه شنبه 2 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيداحمد خاتمی: اغتشاشات اخير کاملا شبيه حوادث ۱۸ تير است، ايسنا

احمدی‌ مقدم: نيروی انتظامی با مسائل اخير هوشمندانه برخورد کرد


همايش سراسری مسوولان عقيدتی سياسی نيروی انتظامی با حضور بيش از ۷۰۰ نفر از اعضا در سالن کوثر ستاد فرماندهی نيروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين همايش آيت‌الله سيداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران با بيان اين که اغتشاشات اخير کاملا شبيه اغتشاشات حوادث ۱۸ تير ۷۸ است، درباره کارکرد سازمان‌های عقيدتی سياسی در نيروهای مسلح اظهار کرد: اين سازمان‌ها برکات بسيار زيادی دارند که مهم‌ترين اين برکات نيز معنويت در نيروها، نشر آموزش‌های دينی و دميدن بارقه اميد در اعضای نيروهای مسلح است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکيد بر اين که بايد در کنار اين برکات، آسيب‌ها و تهديدات اين سازمان‌ها هم شناسايی و با آن‌ها مقابله شود، افزود: تندی و خشونت، منش متکبرانه، سخنرانی بی‌مطالعه و بی‌برنامه، بی‌بصيرتی و دنياپرستی می‌تواند از آسيب‌ها و تهديدات بسيار خطرناکی باشد که اگر خدای ناکرده گريبانگير اين سازمان‌ها به ويژه روحانيونی که در راس اين سازمان‌ها هستند شود، می‌تواند زيان‌های بسيار زيادی به دنبال داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات رياست‌جمهوری اخير گفت: اين حضور حماسی آن چنان بر دشمن گران آمد که سعی کرد اين شيرينی را به کام مردم تلخ کند که البته با هوشياری مردم و رهنمودهای حکيمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تلاش دشمن ناکام ماند.

آيت‌الله سيداحمد خاتمی با تذکر وقايع اخير در راهپيمايی‌ها و اغتشاشات تهران و حمله و ايجاد خسارت به اموال عمومی و خصوصی افزود: اين که امروز با پيشانی‌بند سبز مسجد آتش بزنند و با مچ‌بند سبز مردم را مصدوم کنند ديگر از بستر اصلاح‌طلبی و اصول‌گرايی نيست.

بر اساس اين گزارش در ادامه اين همايش حجت‌الاسلام والمسلمين ابوتراب بهرامی رييس سازمان عقيدتی سياسی ناجا با تبيين سياست‌ها و خط مشی‌های اين سازمان و شناخت چالش‌های فراروی ماموريت‌های آن و راههای فائق آمدن بر مشکلات با ارتقای بينش سياسی و دينی روحانيون افزود: مقام معظم رهبری از ما تحقق سازمان متدين و ارتقاء معنويت و بينش سياسی کارکنان خدوم نيروی انتظامی را انتظار دارند و تمام تلاش ما اين است که سازمان را به يک سازمان کاملا متدين تبديل کنيم.

رييس سازمان عقيدتی سياسی نيروی انتظامی درباره حوادث اخير نيز اظهار کرد: ايجاد هرج و مرج و بی قانونی، ناامنی، اغتشاش و ... از اهداف دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی است که مقام معظم رهبری آن را به خوبی در خطبه‌های نماز جمعه هفته اخير مطرح و تبيين کردند.

بهرامی اضافه کرد: بيانات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب همه مسوولان و مردم است و همه بايد تابع ولی فقيه باشند.

در اين همايش سردار اسماعيل احمدی‌مقدم فرمانده نيروی انتظامی نيز خطاب به مسوولان عقيدتی سياسی ناجا اظهار کرد: شما بايد همراه با تقوا جريان‌شناس باشيد تا بتوانيد توطئه‌های دشمن را شناسايی کنيد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به عملکرد هوشمندانه نيروی انتظامی در انتخابات رياست‌جمهوری دهم افزود: اين اقدام ما موجب شد تا به عدم رعايت بی‌طرفی و بی‌قانونی متهم نشويم.

فرمانده نيروی انتظامی هم‌چنين با اشاره به اغتشاشات اخير گفت: عده‌ای تلاش می‌کردند با لشگرکشی‌های خيابانی نقش قربانی و مظلوم را بازی و احساسات مردم را تحريک کنند اما نيروی انتظامی با چنين موضوعاتی هوشمندانه برخورد کرد.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به اين که از چند ماه قبل رسانه‌های بيگانه و بعضی رسانه‌های داخلی اقدام به جوسازی‌های لازم برای چنين پروژه‌ای (اغتشاشات) می‌کردند، افزود: حالا بعد از اين مسائل و کنترل اوضاع بايد همه به فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در خطبه‌های اخير نماز جمعه تهران با دقت گوش و برای ديگران هم تشريح کنيد و سخنان ايشان را سرلوحه کار خود قرار دهيد.

اين همايش در روزهای اول و دوم تير ماه برگزار می‌شود که در آن ضمن بحث و تبادل نظر درباره مسائل سياسی روز نشست‌هايی درباره فعاليت عقيدتی سياسی در نيروی انتظامی برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016