چهارشنبه 3 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: مجوز هيچ راهپيمايی صادر نشده است، ايسنا

وزير کشور گفت: کسانی که دعوت به راهپيمايی غيرقانونی می‌کنند بايد در برابر حوادث و خون‌هايی که ريخته شده پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، صادق محصولی در حاشيه‌ی جلسه‌ هيات دولت در پاسخ به پرسشی درباره مباحث مطرح‌شده در مورد نتيجه‌ی انتخابات و بحثی که درباره سه ميليون رای مطرح می‌شود، گفت: آنچه روشن است اين است که ما به مواردی که به صورت مشخص اعلام و ارسال شده، پاسخ مشخصی داده‌ايم. نامه‌ای توسط يکی از نامزدها به وزارت کشور داده شده بود که پاسخ دقيق و شفاف آن را وزارت کشور به آن نامزد داد و امروز نيز در روزنامه‌ها و ديشب در سايت‌ها منتشر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير کشور ادامه داد: مواردی که مطرح شده و مربوط به وزارت کشور بوده، پاسخ داده شده و در مورد تخلفات هم اگر تخلفی مربوط به قوه‌ی قضاييه باشد بايد اين قوه رسيدگی کند. مثلا اين که يکی از مجريان با يک نفر که می‌خواسته رای بدهد برخورد نامناسب داشته و امثال اينها، که اگر مستندی باشد بايد به قوه‌ی قضاييه ارسال شود تا در اين قوه رسيدگی شود.

محصولی هم‌چنين در پاسخ به پرسشی مبنی بر اين‌که مجلس و لاريجانی از وزارت کشور خواسته‌اند گزارشی درباره اغتشاشات اخير ارائه دهند، گفت: در اين جريان‌ها مشاهده کرديم که راهپيمايی به صورت غيرقانونی برگزار می‌شود. چرا بايد يک راهپيمايی غيرقانونی صورت بگيرد، آن هم از سوی کسانی که بحث التزام به قانون را مطرح می‌کردند.

وزير کشور گفت: چرا مردم را به يک راهپيمايی که بدون مجوز است دعوت می‌کنند و در ادامه‌ی آن اغتشاش صورت می‌گيرد. ما نمی‌گوييم همه‌ی کسانی که در آن راهپيمايی حضور داشتند جزء اغتشاش‌گران هستند، ولی مسووليت آن کسانی که آسيب ديده‌اند، چه جانی و مالی برعهده‌ چه کسانی است؟ کسی است که دعوت به راهپيمايی غيرقانونی می‌کند و افراد اغتشاش‌گر و مزوران بيگانه نيز از اين مسائل سوءاستفاده و اقدام به اغتشاش می‌کنند.

محصولی افزود: نيروی انتظامی نيز نهايت تلاش خود را کرد که به کسی آسيب وارد نشود و در واقع از حريم مردم، جان و ناموس آنها حفاظت کند.

وزير کشور ادامه داد: نيروی انتظامی وظيفه داشت با اغتشاش‌گران برخورد کند؛ البته در کمال مسامحه و اين که مراقب باشد به مردم آسيبی وارد نشود و يا آسيب‌ها حداقل باشد.

محصولی هم‌چنين گفت: کسانی که دعوت به راهپيمايی غيرقانونی می‌کنند بايد در برابر اين حوادث و خون‌هايی که ريخته شده پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: تک تک اين آسيب‌ها و اين اتفاقات پی‌گيری می‌شود و در موقع خود بايد به قوه‌ی قضاييه پاسخ داده شود و پاسخگوی آن هم کسانی هستند که بر خلاف ادعای قانون‌گرايی، راهپيمايی غيرمجاز برگزار می‌کنند.

وزير کشور گفت: نمی‌توان يک راهپيمايی را برگزار کرد و وسط آن گفت والسلام؛ چرا که می‌بينيد بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.

وی با بيان اين‌که بايد همه مسائل را از طريق قانون پی‌گيری کنند، گفت: ما نيز وظيفه‌ی خود می‌دانيم در مورد آنچه مطرح می‌شود اطلاع‌رسانی کنيم.

محصولی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اين که گفته می‌شود پنجشنبه قرار است تجمعی برگزار شود، گفت: وزارت کشور هيچ مجوزی برای هيچ راهپيمايی‌ای صادر نکرده است.

وزير کشور هم‌چنين از دخالت گروه‌های منافقين و سلطنت‌طلب‌ها در اغتشاشات اخير با حمايت‌های آمريکا، انگلستان و رژيم صهيونيستی خبر داد.

محصولی درباره شناسايی گروه‌ها و کشورهايی که در اغتشاشات اخير دست داشته‌اند گفت: تمامی آن‌هايی که احساس کرده‌اند پيروزی بزرگ کشور ما تهديد بزرگی برای پايه‌های مفهومی حکومت آن‌ها مانند دموکراسی است و زمانی که ديدند اين رای ۴۰ ميليونی پايه‌های حکومتی‌شان را متزلزل و فلسفه طرح حاکميت ‌دموکراسی‌شان را با چالش جدی مواجه کرده است، به چنين اقداماتی دست زدند.

وی ادامه داد: دشمنان ما نظير آمريکا، انگلستان و رژيم صهيونيستی تلخی شديدی از رای ۴۰ ميليونی احساس کردند و خواستند شيرينی اين پيروزی را در کام ملت ما تلخ کنند، که در اين زمينه گروه‌های مختلفی را که به صورت علنی و غيرعلنی حمايت می‌کنند وارد عرصه کردند.

وزير کشور گروهک منافقين، سلطنت‌طلب‌ها و تمام گروه‌های لس‌آنجلسی که از طريق سيا ارتزاق می‌شوند و نيز گروه‌های ضد انقلاب نظير جند‌الشيطان را از جمله گروه‌هايی عنوان کرد که در اغتشاشات اخير وارد عمل شده و در آن دست داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016