جمعه 5 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديدها عليه برنده جايزه نوبل؛ شيرين عبادی بايد محکوم شود، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

۵ تيرماه ۱۳۸۸- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز گزارش داد که خبرگزاری های رسمی ايران نامه ای را منتشر کردند که در آن گروهی که خود را جمعی از خواهران فرهيخته دانشگاه ها و خانواده شهدا و ايثارگران ناميده اند خطاب به وزير دادگستری؛ غلامحسين الهام، از او خواستند که شيرين عبادی؛ برنده ايرانی جايزه صلح نوبل را که از طريق ترويج حقوق بشر احکام اسلام و قانون اساسی را نقض کرده است، مورد تعقيب انتظامی قرار دهد. در ضمن، غلامحسين الهام سخنگوی دولت احمدی نژاد نيز می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نامه که توسط خبرگزاری فارس؛ از خبرگزاری های وابسته به سپاه پاسداران، منتشر شده است، همچنين ادعا شده که فعاليت های اطلاع رسانی خانم عبادی به شخصيت های بين المللی بدنبال حملات وسيع خشونتبار نظامی عليه معترضينی که بطور مسالمت آميز تجمع کرده بودند، نشانه ای از نقض عملی الزامات و تعهدات ايشان بعنوان يک وکيل پايه يک دادگستری است. اسامی نويسندگان اين نامه اعلام نشده است. اين نامه بدنبال مجموعه ای از اتهامات ديگری منتشر شد که در آنها خانم عبادی را به استفاده از پول های کشورهای غربی برای پيشبرد مبارزه عليه دولت ايران متهم کرده بودند.
خانم شيرين عبادی؛ که سازمان غير دولتی او يعنی کانون مدافعان حقوق بشر توسط مقامات در سال ۱۳۸۷ پلمپ شد و قائم مقام اين کانون، عبدالفتاح سلطانی نيز بازداشت شده است، اخيرا با شخصيت ها و رهبران بين المللی دربرگيرنده بان کی مون؛ دبير کل سازمان ملل متحد، کميسيار عالی حقوق بشر؛ ناوی پيلای، رئيس سياست های خارجی اتحاديه اروپا؛ خاوير سولانا، و رهبران مجلس اتحاديه اروپا وارد گفتگو و مذاکره شد و در باره اينکه چگونه جامعه بين المللی می تواند با استفاده از مراجع خود به توقف خشونت عليه معترضين در ايران کمک کند، گفتگو کرد.
هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره اين اقدام اخير عليه برنده جايزه صلح نوبل گفت:"اين آخرين تلاش های عوامل اطلاعات و امنيت برای تهديد و ترساندن شيرين عبادی يک تلاش بی شرمانه است تا زمينه های بازداشت و يا در حالت خوش بينانه لغو پروانه وکالت ايشان را زمانی که به ايران بر می گردد، فراهم می کند. اين تلاش ها بايد توسط مردم ايران و جامعه بين المللی محکوم بشود."
هادی قائمی در مورد فعاليتهای اخير خانم عبادی گفت:" گزارش های خانم عبادی و درخواست های ايشان از شخصيت های بين المللی نه تنها فعاليتهايی غير قانونی نيستند، بلکه منطبق با وظايف مدافعان حقوق بشر است و اين فعاليت ها اقداماتی وطن دوستانه هستند که به منظور کمک به دولت ايران است تا الزامات بين المللی خود را به انجام برساند."
کمپين بين المللی حقوق بشر از دبير کل سازمان ملل متحد، کميسيار عالی حقوق بشر، و نماينده عالی اتحاديه اروپا در امور مشترک بين المللی و سياست امنيتی و رئيس پارلمان اتحاديه اروپا می خواهد که آنها بی درنگ از خانم عبادی بشدت تمام حمايت کنند و به دولت ايران اخطار کنند که بازداشت ايشان بخاطر فعاليت ها حقوق بشری مستقيما نقض بيانيه سازمان ملل متحد درمورد مدافعان حقوق بشر است.
دولت ايران موظف است که بطور يقين از مدافعين حقوق بشر محافظت کند. بر اساس اعلاميه سازمان ملل متحد در مورد مدافعين حقوق بشر، که در مجمع عمومی اين سازمان با توافق تمامی اعضا در سال ۱۹۹۸ به تصويب رسيد، دولت ها موظف شدند که در مقابل هر گونه خشونت، تهديد، اقدام تلافی جويانه، تبعيض قانونی يا عملی، فشار و يا هرگونه عمليات خودسرانه ای که ممکن است بخاطر تلاش مشروع مدافعان در ارتقاء حقوق بشر عليه آنها رخ دهد، همه اقدامات لازم را توسط همه مقامات خود برای حفاظت از مدافعين حقوق بشر در پيش بگيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016