یکشنبه 7 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متينگ بزرگ و اعتراضی ايرانيان ساکن بلژيک در برابر شورای اروپا در بروکسل، چهار زوئيه

اطلاعيه مطبوعاتی شماره ۲
من اگر ما نشوم تنهايم. تو اگر ما نشوی، خويشتنی

گردهمايی ايرانيان در بروکسل، پايتخت اروپا
هموطن عزيز!
کشور ما ايران به فرزندان خود در همه نقاط جهان نياز دارد تا بلکه از اين طريق بتواند صدای حق طلبانه ای را که از اين سرزمين برخاسته است، در سراسرجهان پژواک دهد. روز شنبه چهارم ژوئيه، ساعت چهار بعد از ظهر در مقابل شورای اروپا، به صورت مشترک صداها، خواستها و دل ها را يکدست ومتحد کرده و برای حقوق پايمال شده مردم کشورمان گرد آييم و نگذاريم که آب خوش از گلوی کودتاچيان فرو رود، نگذاريم که سرزمين ما همچون خوشه انگوری در زير پای غارتگران و چکمه نظاميان له شود، نگذاريم که جنگ طلبان و خشونت طلبان کودتای مهندسی شده خود را به سامان برسانند.
در چند هفته گذشته همدلی و همبستگی ايجاد شده در ميان ايرانيان دستاورد ارجمندی است که بايد با تمام توان پاسداری اش کرد. من اگر ما نشوم، تنهايم. تو اگر ما نشوی، خويشتنی. در گريز از فرهنگ تک صدايی و تک رنگی، در هم آميزی رنگ هاست که زيبايی رنگين کمان را می آفريند و هم نوايی سازهای گوناگون است که سمفونی دلنواز پديد می آورد. می کوشيم چند گانگی سخن را در يگانگی گام ها، تجلی بخشيم و فرياد هموطنانمان در داخل کشور را پژواکی نيرومند تر دهيم که: "ما همه با هم هستيم!"
در گردهمايی فردا چهار ژوئيه شخصيت های سياسی، اجتماعی و هنری بلژيکی و ايرانی همبستگی خود را با مردم ايران اعلام خواهند کرد. در زير مشخصات ميهمانان شرکت کننده را مشاهده می کنيد:
 بهرخ بابايی، هنرمند تئاتر و خواننده، آلمان
 رضا دقتی، عکاس و دارای جايزه«لژيون دونور» از رئيس جمهور فرانسه و بنيانگذار دانشکده سينمای زنان در افعانستان، فرانسه
 ايزابل دوران نماينده و معاون پارلمان اروپا و از رهبران حزب سبزهای بلژيک
 نسيم خاکسار، نويسنده، هلند
 بارتس ستاس، نماينده پارلمان اروپا – حزب سبز هلندی زبان ( گرون)، بلژيک
 گروه شنبه زاده، موسيقی فولکلوريک جنوب ايران ( بندری)، فرانسه
 رضا علامه زاده، کارگردان سينما، هلند
 پرويز قليچ خانی، کاپيتان سابق تيم ملی فوتبال ايران و سر دبير مجله آرش، فرانسه
 استفان گالون ـ مسئول دپارتمان بين المللی بزرگترين سنديکای کارگری « اف. ج. ت. ب. »، بلژيک
 ونسان لورکن، وکيل خانواده های قربانيان رژيم جمهوری اسلامی ايران در سی سال گذشته، بلژيک
 محسن مخملباف، کارگردان سينما، فرانسه
 پاتريک موريو نماينده پارلمان و شهردار از حزب سوسياليست فرانسه زبان، بلژيک
 شاهين نجفی، خواننده معروف رپ، آلمان
 آرنو وان پرات، رئيس سازمان سراسری دانشجويان ليبرال ، بلژيک
 دومينيک ويرتس، از کادر رهبری حزب « ث. د. هاش» (مرکز دموکراتهای اومانيست) ، بلژيک

ايرانيان ساکن بلژيک
شماره های تماس برای کسب اطلاعات بيشتر
۰۴۷۷.۷۴۴.۷۱۴ يا ۰۴۷۵.۷۱۶.۹۲۵
iranianbelgique@yahoo.fr

***

اطلاعيه شماره يک
متينگ بزرگ و اعتراضی ايرانيان ساکن بلژيک در برابر شورای اروپا در بروکسل، چهار زوئيه


هموطنان عزيز
همه ما در طی هفته های گذشته خبرهای مربوط به دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران را از طريق رسانه های گروهی دنبال کرده ايم. بسياری از ما ايرانيان ساکن بلژيک و ديگر کشورهای جهان برای همبستگی و اعتراض به سرکوب خشونت آميز و تقلبات انتخاباتی در ايران به اشکال گوناگون در تظاهرات و آکسيون های های مختلف شرکت کرده و صدای اعتراض مان را از طريق وسائل ارتباط جمعی بلژيکی به گوش شهروندان بلژيکی و اروپائی رسانديم. "ايرانيان ساکن بلژيک" همچون ديگر ايرانيان در سراسر جهان، برای احترام به اکثريت مردم ايران، برای همبستگی با اين تلاش انسانی برای تغيير و اعتراض به سرکوب و خشونت گسترده مردم، و برای تحقيری که بر مردم ايران روا داشته شد، تظاهرات بزرگی را در بروکسل در تاريخ شنبه ۴ ژوئيه ساعت ۱۶ بعد از ظهر در برابر کميسيون و شورای اروپا، برگزار خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاکنون مشخص است که خبرهای ناگوار مربوط به حمله و کشتار وحشيانه نيروهای امنيتی و انتظامی جمهوری اسلامی به حرکت مدنی مردم معترض به نتايج انتخابات، هر ايرانی مسئولی را در سراسر جهان بشدت متاثر کرده است.
ما، بعنوان "ايرانيان ساکن بلژيک" ازهمه هموطنان در بلژيک و ديگر کشورهای اطراف دعوت می کنيم که در چارچوب خواسته ها و شعارهای مردم ايران در متينگ اعتراضی که در برابر شورای اروپا برگزار می شود، شرکت کنند تا بلکه بتوانيم از طريق اتحاد و همبستگی ميان خود فرياد بر حق و اعتراضی مردم کشورمان را به گوش جهانيان برسانيم . شرکت شما عزيزان در اين گردهمايی سازماندهی شده و قانونی می تواند بارقه ای از اميد را در دل هم ميهنانمان در داخل کشور بتاباند. با شرکت وسيع در اين تظاهرات می بايست اتحاد عمل ميان خود را تقويت کنيم و به مردم کشورمان نشان دهيم که انها در ايران تنها نيستند و ما همه با آنها هستيم.

نشانی : بروکسل - ميدان شومن - چهار زوئيه - ساعت ۱۶ بعداز ظهر

Rond-Point Schuman
1000 BXL
METRO SCHUMAN

برای ارتباط و اطلاعات گرفتن لطفاً با شماره تلفن های زير تماس بگيريد:
۰۰۳۲/۴۷۶/۵۵۱.۸۳۲
۰۰۳۲/۴۷۵/۷۱۶.۹۲۵

***

پيام رضا علامه زاده و جواد طالعی برای شرکت در راهپيمايی بزرگ بروکسل

از روزی که فرياد بلند مردم به جان آمده در ايران، در اثر شدت شقاوت نيروهای سرکوب رژيم اسلامی به بغضی فروخورده بدل شد اين پرسش در ذهن هزاران هزار ايرانی که بيرون از دايره‌ی قساوت ولايت فقيه زندگی می‌کنند مطرح شد که برای همنوائی با مردم ايران چه کار از دستشان برمی‌آيد. پاسخ به اعتقاد من اين است که ما در حرکتی مشترک دست در دست هم تظاهراتی عظيم سازماندهی کنيم و نيروهای پراکنده‌ای که در طول سه هفته گذشته دست به حرکت‌های خودجوش و مستقل از يکديگر زده بودند را در حرکاتی سراسری متشکل نمائيم.

اولين صدا در اين زمينه بلند شده است: دعوت برای يک گردهمائی بزرگ در بروکسل، پايتخت اتحاديه اروپا، در ساعت چهار بعد از ظهر روز شنبه چهارم جولای در مقايل ساختمان اتحاديه اروپا.

تا آنجا که اطلاع دارم دهها انجمن ايرانی، و شخصيت‌های هنری، سياسی، و اجتماعی در سراسر اروپا، به اين دعوت پاسخ مثبت داده‌اند و اين گردهمائی می‌رود تا همانگونه که شايسته است به يک همنوائی درخشان در حمايت از جنبش مردم وطنمان بدل شود.

از تو خواننده اين صفحه در هر کجا که هستی تقاضا دارم به هر طريق که می‌توانی اين خبر را به ديگران برسانی و در هرچه پربارتر کردن اين حرکت حمايتی بکوشی.

رضا علامه‌زاده

***

شنبه چهارم جولای، بروکسل، روز سرنوشت

هم ميهن مهاجر و تبعيدی!
زنان و مردان دلاور ميهن من و تو، در زير رگبار گلوله جلادان، کتک می‌خورند، زخمی می‌شوند، عزيران خود را از دست می‌دهند، اما همچنان پايداری می‌کنند. ما، نزديک به ۴ ميليون نفريم که بيشترينمان روزهای خون و خاکستر سال‌های دهه ۶۰ را با پوست و استخوان تجربه کرده ايم. هم ميهنان ما در ايران سوخته و خون فشان، جز فرياد الله اکبر شبانه و جان فشانی در ميان انبوه درندگان معاويه زمان، هيچ وسيله دفاعی ديگری ندارند.

اعتراض يکپارچه ما، اميدی را که سفاک ترين رژيم تاريخ می‌کوشد در آن‌ها نابود کند، زنده نگه خواهد داشت. زمان بسيار تنگ است. سرکوبگران اگر بتوانند بار ديگر سکوت گورستانی را بر ايران حاکم کنند، پايه‌های استبدادی سياه و درنده خو را تحکيم خواهند کرد که ديوارهای آن، پس از سی سال تحقير و ستم ترک برداشته است. جويبارهای انسانی يی که ما در دو هفته اخير اينجا و آنجا به راه انداخته‌ايم، اگر به هم بپيوندد، اقيانوسی خواهد شد که همه کارگزاران درنده خوی کودتای سياه در آن غرق خواهند شد. جهان غرب، بايد در برابر شکوه اعتراض مدنی ما، تسليم شود و از اين پس، ديگر هيچيک از جلادان حاکم بر ايران را به صحنه بين المللی راه ندهد، پای هيچ قرارداد به خون مردم آلوده‌ای را امضا نگذارد و از ارسال تجهيزاتی که به سرکوب ناجوانمرده ملت رشيد ايران کمک می‌کند چشم بپوشد.

ساعت ۴ بعد از ظهر روز شنبه، چهارم جولای، در بروکسل پايتخت اتحاديه اروپا جمع می‌شويم تا جهان غرب بداند هر قراردادی که از امروز با آدمکشان حاکم بر ميهن ما می‌بندد، در فردای نزديک کان لم يکن خواهد بود. بگذاريم اروپائيان بدانند که از اين پس هر مزدور حکومت کودتا که پا بر زمين آن‌ها نهد، فرياد اعتراض ما چهار ميليون ايرانی از وطن گريخته يا رانده را به آسمان خواهد رساند، فارغ از آن که به کدام جهان بينی تعلق داشته باشيم. جهانيان بايد سرانجام دريابند که ما فارغ از همه گرايش‌های سياسی و فرهنگی و طبقاتی مان، در اين هدف‌های انسانی مشترکيم: مردم سالاری، آزادی و برابری برای همه ايرانيان، فارغ از جنسيت، قوميت و مذهب آنان.

خاکسار زنان و مردان دلاور ايران
جواد طالعی
۳۰ جون ۲۰۰۹

***

بيانيه روزنامه نگاران ايرانی: دعوت برای حضور در اجتماع بزرگ بروکسل

ايرانيان! زنان، مردان ،دختران وپسران جوانی که به جهان نشان داديد ملت ايران سر فراز، آزاد است و حقوق خودرا از راههای مسا لمت آميز و بدون خشونت دنبال می کند.

هموطنان آزاده ما در بروکسل از همه ايرانيان خواسته اند: "در چارچوب خواست ها و شعارهای مردم ايران در متينگ اعتراضی که در برابر شورای اروپا برگزار می شود، شرکت کنند ."

رضا علامه زاده فيلمساز برجسته و جواد طالعی روزنامه نگار سرشناس هم از اين حرکت پشتيانی کرده اند.

ما روزنامه نگاران ايرانی از همه ايرانيان عزيز می خواهيم به اين دعوت پاسخ مثبت بدهند.

ما ايرانيان جمع می شويم تا صدای خودرا بگوش جهانيان برسانيم و اعلام کنيم : دولت ايران حاصل يک کودتای سياسی است و برای استقرار خود که باپايمال کردن ٣۰ ميليون رای بدست آورده، دست به خشن ترين جنايات زده و تظاهرات آرام ايرانيان را به خون کشيده است.

ما گرد می آئيم تا از دولت های جهان بخواهيم از به رسميت شناختن اين دولت غيرقانونی خود داری کنند.ما از همه روزنامه نويسان ايران می خواهيم اين بيانيه را از طريق اين نشانی roozirani@yahoo.com امضاء کنند تا در گردهمائی بروکسل بعنوان سند در اختيار پارلمان اروپا گذاشته شود.

هوشنگ اسدی- نوشابه اميری- روزبه امير ابراهيمی - حسين باستانی – شهرام رفيع زاده - عيسی سحر خيز - مهدی عبداله زاده - مسيح علی نژاد - نيک آهنگ کوثر - اميد معماريان - ابراهيم نبوی – عليرضا نوری زاده

برگزارکننده: ايرانيان ساکن بلژيک
نشانی: بروکسل نشانی - ميدان شومن-چهار ژوئيه - ساعت ۱۶

Rond-Pont Schuman
1040 BXL
METRO SCHUMAN

برای ارتباط و اطلاعات گرفتن لطفاً با شماره تلفن های زير تماس بگيريد:
۰۰۳۲/۴۷۶/۵۵۱.۸۳۲
۰۰۳۲/۴۷۵/۷۱۶.۹۲۵


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016