دوشنبه 8 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوشش گزینشی رسانه ملی در مورد آسیب دیدگان اخیر، تابناک

صداوسیما در بخش های مختلف خبری به پخش اعترافات ضاربان یک بسیجی در خیابان آزادی اقدام نمود اما از ضاربین دیگر مصدومان حوادث اخیر سخنی نگفت.

به گزارش خبرنگار "تابناک"، نحوه پوشش حوادث اخیر پس از اعلام نتایج انتخابات در روزهای اخیر مورد انتقاد فعالین سیاسی و بخشی از عموم جامعه واقع شده است. در روزهای اخیر پخش اعترافات برخی از عوامل ناآرامی های اخیر از سوی صداوسیما نوعی اطلاع رسانی یکجانبه گرا را در اذهان عمومی القاء می کند که سبب شده است نگرش مردمی نسبت به رسانه ملی در این باره دچار تردید شود.

بنابر این گزارش از روز گذشته، در تازه ترین اقدام شبکه های مختلف صداوسیما، اعترافات دو تن از ضاربان فرد بسیجی ـ که در تصویر معروف تلویزیونی توسط یک زن برای حفاظت از دست افراد حمله ور شده به وی در پناه قرار گرفته است ـ به طور مدام پخش می شود. هرچند که نوع حرکت ضاربان این بسیجی به خصوص آنگاه که وی به زمین افتاده بود مایه تاسف و ناراحتی هر بیننده ای را فراهم ساخته و برخورد با این افراد بر اساس قانون و به طور عادلانه خواست هر ایرانی منصفی است اما این نوع مانور صداوسیما سبب شده تا سوالاتی اذهان مخاطبان رسانه ملی را درگیر خود کند.

بر اساس اعلام منابع رسمی حداقل 18 نفر در ناآرامی های پس از انتخابات جان خود را از دست داد ه اند و تعدادی نیز مصدوم و مجروح شده اند. فارغ از نام و نشان این هموطنان، اکنون با مانور وسیع صداوسیما بر روی اعتراف ضاربان یکی از هموطنان بسیجی مان که بر اساس تصاویر و با دخالت یک بانوی هموطن، خوشبختانه جراحت و صدمه عمیقی ندیده بود این پرسش ایجاد شده است که آیا بهتر نبود صدا و سیما در خصوص حداقل این 18 هموطنی نیز که جان خود را از دست داده اند و یا سایر هموطنانی که به هرشکل در این حوادث مصدوم شده اند به طور یکسانی عمل می کرد؟یا اینکه در مجموع همانند موارد قبلی سکوت اختیار می کرد؟و البته باید گفت آیا بهتر نیست صدا و سیما این اجازه را بدهد که دستگاههای مسئول، تحقیقات خود را درباره همه آسیب دیدگان این حوادث کامل کرده و پس از ارائه گزارش نهایی آن، صداوسیما به شکلی عادلانه تر به این موضوع بپردازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنچه مهم است با معیار عدالت اگر بنگریم می توانیم به جرات این گونه حرکتهای صداوسیما را اقدامی ناعادلانه بنامیم، چرا که همان طور که هر بیننده ای به یقین از ضرب و شتم هموطن بسیجی جوانمان ناراحت و دل آزرده می شود، رفتار یکجانبه گرایانه صداوسیما نیز حداقل خانواده های جان باختگان و مصدومان حوادث اخیر را که هموطنانمان محسوب می شوند دل آزرده می کند.

گفتنی است حتی به نظر می رسد اکنون که اوضاع آرام شده و مردم به روال زندگی عادی خود برگشته اند پخش تصاویری از این دست ولو به بهانه اعتراف ضاربان هموطن بسیجی، به برهم زدن آرامش روانی هموطنان عزیزمان به خصوص در تهران منجر شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016