جمعه 12 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد قوچانی: اعترافات من کذب محض است! سحام نيوز

سحام نيوز : محمد قوچانی، سردبير بازداشت شده روزنامه اعتمادملی، در پاسخ به ادعای روزنامه جوان مبنی بر اعتراف کردن وی در بازداشت گفت: «کذب محض است.» مريم باقی، همسر قوچانی خبر از آن داد که اين روزنامه‌نگار بازداشت شده روز چهارشنبه توانسته با او تماس کوتاهی بگيرد و ضمن اعلام خبر سلامتی خود دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ها و سايت‌هايی که به دروغ ادعای انتساب به ارزش‌های اسلام و انقلاب را دارند تکذيب کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه جوان مدعی شده بود که محمد قوچانی اخيرا از ايران خارج شده مريم باقی همسر او ضمن اشاره به اينکه قوچانی گذرنامه نداشته و تاکنون به هيچ کشوری سفر نکرده است می‌گويد: «ما ضمن حفظ حق شکايت برای خود و تسليم آن به قوه‌قضائيه، در حيرت هستيم که چرا مدعی‌العموم تاکنون به اين موضوع ورود نکرده است؟ مگر دروغ ‌پراکنی جرم نيست؟ چرا يک رسانه که با پول بيت‌المال اداره می‌شود و از گارد امنيتی برخوردار است می‌تواند توهمات نويسندگان خود را به عنوان خبر منتشر کند، بی‌آنکه مشکلی برای او پيش آيد؟ مگر بازداشت شدگان، در سلول انفرادی نگهداری و از آنها به صورت محرمانه بازجويی نمی‌شود که حتی به همين بهانه "محرمانه بودن تحقيقات"، اجازه حضور وکيل داده نمی‌شود؟ پس چرا برخی نشريات آزادانه هر دروغی را منتشر می‌کنند بی‌آنکه دستگاه قضايی، يا هيات نظارت بر مطبوعات به آنها متذکر شود؟
اگر اين ادعاها حقيقت داشته باشد، مصداق افشای اطلاعات محرمانه است و اگر دروغ باشد (که دروغ بودن آن نيز محرز است) علاوه بر اخلال در مرحله تحقيقات، مصداق نشر اکاذيب است. اگر اين خبرها از سوی يک نشريه اصلاح‌طلب در خصوص يکی از افراد حامی دولت منتشر می‌شد، چه بر سرنوشت آن روزنامه می‌آمد؟ ظاهرا قرار است همواره متخلفان از مصونيت آهنين برخوردار باشند.
مريم باقی همچنين با تاکيد مجدد بر اينکه قوچانی تاکنون حتی يک سفر خارجی نداشته است، افزود: همسر من فردی است که به اعتراف دوست و دشمن يک روزنامه‌نگار حرفه‌ای است. کسی که با رعايت موازين قانونی و حقوقی قلم زده است و اتهامات وارده به او فاقد هرگونه وجاهت قانونی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016