چهارشنبه 24 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: پخش اعترافات متهمان حوادث اخير به نظر قاضی بستگی دارد، مهر

وزير اطلاعات با اعلام اينکه"در اغتشاشات اخير برخی جريانات ضد انقلاب تابلو دار از جمله برخی افراد وابسته به جريان منافقين دستگير شده اند" گفت: پخش تلويزيونی اعترافات متهمان حوادث اخير به نظر قاضی بستگی دارد.
به گزارش خبرنگارمهر، غلامحسين محسنی اژه ای وزير اطلاعات ظهر چهار شنبه پس از جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال که "گفته می شود در اغتشاشات اخير تعدادی از افرادی که جزء گروهک منافقين هستند دستگير شده اند، اطلاعاتی در اين زمينه ارائه دهيد،" اظهار داشت: در کل در اغتشاشات اخير بعضی از جريانات ضد انقلاب تابلو دار از جمله بعضی از افراد وابسته به جريان منافقين دستگير شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به خبرنگاری که خواستار توضيح وی درباره دليل اعدام نشدن برادر ريگی شد ، گفت: اين موضوع بستگی به نظر قاضی و دستگاه قضايی دارد، تقريبا اينها يک روال عادی است که اگر اشکالی وجود داشته باشد و يا درخواستی از سوی وکيل يا غيره انجام شده باشد مورد بررسی قرار می گيرد.

وزير اطلاعات اين گمانه زنی که اعدام نشدن برادر ريگی به دستور وزارت اطلاعات بوده است را رد کرد.

محسنی اژه ای در خصوص پخش اعترافات متهمان حوادث اخير در صدا و سيما نيز گفت: اين موارد بسته به نظر قاضی است يعنی پخش مطالبی که قبل از محاکمه است به نظر قاضی بستگی دارد.

وی در خصوص شايعه حکم اعدام مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که سئوال يکی از خبرنگاران بود، گفت: کسی که دادگاه نرفته چطور ممکن است حکمش صادر شود؟

وزير اطلاعات در پاسخ به اين سئوال که آيا اعترافات تاج زاده پخش خواهد شد، تصريح کرد: همانطور که گفتم تصميم در مورد اين موارد به عهده قاضی است. هنوز هم پرونده به محکمه نرفته است.

محسنی اژه ای در پاسخ به اين سئوال که شما خود را بر اساس تقسيم بندی رئيس جمهور از وزيران کابينه شامل کداميک از ۳ قسم تعريف شده برای حضور در کابينه دهم می دانيد، گفت: من از نظر ايشان واقعا خبر ندارم . قضاوت شما بهتر است که من را در کداميک از اين سه دسته قرار دهيد. از اول انقلاب تا کنون حقيقتا سعی کرده ام سربازی برای نظام باشم از اين پس نيز سربازی خواهم بود و هميشه گفته ام از سرباز نمی پرسند ما شما کجا بگماريم از سرباز می خواهند کارهايی را انجام دهد. من سرباز نظام هستم و هر کجا که باشم برايم فرقی نمی کند.

وی در خصوص شايعات مطرح شده مبنی بر اينکه در کابينه دولت دهم نخواهد بود، تصريح کرد: من هم اين شايعات را شنيده ام مگر می شود اين شايعات را ديگران بشنوند اما من نشنوم.

وزير اطلاعات در پاسخ به اين سئوال که اگر به جای رئيس جمهور بوديد فکر می کنيد چند درصد از کابينه بايد تغيير کند ، گفت: من جای ايشان نيستم.

اژه ای در پاسخ به اين سئوال که آيا از عملکرد خود راضی هستيد گفت: سخت است که فرد در مورد عملکرد خودش نظر دهد اما من نهايت تلاش خود را انجام داده ام.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016