چهارشنبه 24 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلينتون، وزير خارجه آمريکا: فرصت ايران محدود است، دويچه وله

هيلاری کلينتون وزير خارجه ايالات متحده به جمهوری اسلامی هشدار داد که اگر پيشنهاد همکاری با غرب را در مناقشۀ هسته‌ای قبول نکند، با تنبيهات و انزوای بيشتری روبرو خواهد شد. خانم کلينتون تأکيد کرد که ايران برای هميشه اين فرصت را ندارد.

اظهارات هيلاری کلينتون در راستای سياست خارجی تازه ايالات متحده بيان شده است. خانم کلينتون در تشريح اين سياست که گفتگو و مذاکره کارپايه‌ی اصلی آن است، گفته است که راه مذاکره در مناقشه هسته‌ای به روی جمهوری اسلامی باز است، اما در عين حال تأکيد کرده که اين فرصت برای هميشه در برابر جمهوری اسلامی قرار ندارد، و سران اين دولت بايد زودتر تصميم بگيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"راه ديپلماتيک باز است"

پيش از اين باراک اوباما از بيانيه سران هشت کشور بزرگ صنعتی جهان در ضرورت ادامه گفتگو با دولت ايران استقبال کرده بود. اعضای گروه هشت در اجلاس اخير خود بر يافتن راه حل ديپلماتيک برای وادار کردن ايران به متوقف کردن برنامه هسته‌ای تأکيد کرده بودند. در ادامه همين سمتگيری باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در نشست سران گروه هشت اظهار داشت که جامعه بين‌المللی به ايران پيام داده که از در "ديپلماتيک" وارد شود تا تنش‌ها را کم کند و به طور کامل به جامعه جهانی ملحق شود.

رئيس جمهوری آمريکا در نشست گروه هشت تأکيد کرد که هرچند به رويکرد ديپلماتيک در برخورد با جمهوری اسلامی پای‌بند است، اما برای مذاکره با ايران تا ابد صبر نخواهد کرد تا اين کشور به سلاح هسته‌ای دست يابد. آقای اوباما و اينک وزير خارجه او گفته‌اند که اگر ايران از همکاری با جامعه جهانی خودداری کند، بسياری از کشورها از جمله هشت کشور بزرگ صنعتی جهان، به تدابير تازه‌ای عليه جمهوری اسلامی دست خواهند زد.

اعمال خشونت برای غلبه بر اعتراض

با توجه به بحران سياسی در ايران و اين موضوع که حاکميت ايران با اتهام عدم مشروعيت روبروست، خانم کلينتون گفت که او و باراک اوباما رئيس جمهور نسبت به رژيم ايران هيچ توهمی ندارند، اما به عقيده او با گفتگوی مستقيم بهتر می‌توان بر حاکميت ايران اثر گذاشت. سران گروه هشت در جريان نشست اخير خود در ايتاليا، ضمن "ابراز نگرانی جدی" از خشونت‌های اخير در ايران، از ايران به خاطر سرکوب خشن جنبش اعتراضی انتقاد کرده بودند.

وزير خارجه ايالات متحده در اظهارات خود بار ديگر از جمهوری اسلامی انتقاد کرد که برای غلبه بر جنبش اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری به شيوه‌های تأسفبار و غيرقابل دفاع روی آورده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016