یکشنبه 28 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه موسوی تبریزی، رئیس خانه احزاب به شاهرودی، اژه‌ای و دری نجف آبادی

آيت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه
غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات
قربان‌علی دری نجف‌آبادی، دادستان کل کشور

احتراما همانگونه که مستحضرید پس از اعلام نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری و به بهانه مقابله با اعتراضات مترتب بر آن، تعداد متنابهی از شخصیت‌های سیاسی که در گروه‌ها و احزاب سیاسی فعالیت مي‌کردند، بازداشت و برخی از دفاتر این احزاب بسته و پلمپ شد.

خانه احزاب ایران با توجه به وظیفه قانونی خود که بر طبق اساسنامه دفاع از حقوق قانونی احزاب و گروه‌های عضو است، موارد ذیل را خاطرنشان می‌كند.

1-فلسفه تشکیل احزاب و گروه‌های سیاسی در ارایه برنامه و معرفی کاندیداهای خود در عرصه انتخابات به افکار عمومی است که در انتخابات اخیر نامزدهای مورد حمایت، مورد تایید شورای نگهبان بوده و سوابق آن‌ها در استقرار نظام و اداره کشور کاملا روشن بوده است.

2-اعتراض به نتیجه انتخابات با توجه به اصل 26 و 27 قانون اساسی که آزادی فعالیت احزاب و آزادی اجتماعات را مورد شناسایی قرار داده است، نمی‌تواند اتهامی تلقی شود که چهره‌های شناخته شده سیاسی به‌خاطر ارتکاب آن تحت تعقیب قرار گرفته، دستگیر و بازداشت شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


3-حق انتخاب وکیل از جمله حقوقی است که قانون اساسی آن را به‌رسمیت شناخته و لذا حداقل انتظار این افراد و گروه‌های سیاسی این است که بتوانند در دادرسی عادلانه و با حضور وکیل و هیات منصفه از حقوق قانونی خود دفاع كنند.

با توجه به مراتب فوق از حضرتعالی انتظار داريم که نسبت به تسریع در آزادی بازداشت‌‌شدگان وقایع اخیر، رفع محدودیت‌های احزاب و برخورد با متجاوزین به حقوق قانونی شهروندان و احزاب اقدامات شایسته به‌عمل آید.

سید حسن موسوی تبریزي
رئیس شورای مرکزی خانه احزاب ایران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016