جمعه 2 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه اکثريت مجلس خبرگان: اگرتنفيذ انتخاب مردم ازسوی ولی فقيه صورت نگيرد، رياست‌جمهوری طاغوت است، ولايت مطلقه فقيه، راه انبياء است، ايسنا

« اکثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبری» در بيانيه‌ای خطاب به ملت ايران اعلام کرد که « فصل‌الخطاب در امور رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری، انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصيل امام خمينی است.»

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين بيانيه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت بزرگ و حماسه‌ساز ايران اسلامی!

سلام عليکم

با حمد و سپاس بيکران به درگاه ايزد منان، ما جمعی از نمايندگان مجلس خبرگان رهبری، حضور چهل ميليونی شما مردم فهيم و انقلابی و ولايت‌مدار را در صحنه انتخابات بيست و دوم خرداد ماه هشتاد و هشت که نقطه عطفی در تاريخ انقلاب اسلامی و يک همه‌پرسی در تاييد نظام جمهوری اسلامی ايران بود، ارج می‌نهيم و مواردی را با شما مردم خوب در ميان می‌گذاريم.

۱-لازم می‌دانيم مراتب قدردانی و تجليل و تکريم و تشکر خويش را از اين همه شور و شعور و حضور و وظيفه‌شناسی اعلام داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۲- ولايت مطلقه فقيه، استمرار راه انبياء و امامان است و ريشه در تفکر قرآنی و معارف اهل بيت عليه‌السلام و سابقه ممتد تاريخی از آغاز عصر غيبت کبرا تا کنون دارد. ولايت الهی فقيه عادل، به طور ويژه ، بنيان نظری نهضت اسلامی ايران به رهبری امام خمينی(ره) است. اعتبار همه مناصب و مقامات حکومتی و مشروعيت تصرفات و تصميم‌ها و اقدامات آنان در قلمرو مسائل عمومی و وظايف قانونی، ناشی از نصب مستقيم و يا غيرمستقيم و تاييد ولی فقيه است. در خصوص رياست جمهوری هم به تصريح امام راحل و صريح اصول قانون اساسی، اگر تنفيذ انتخاب مردم از سوی ولی فقيه صورت نگيرد، رياست‌جمهوری، طاغوت است و مشروعيت ندارد. رييس‌جمهور با اعتماد و انتخاب مردم و تنفيذ رای ملت از سوی رهبری مشروعيت و اعتبار کسب می‌کند و به مثابه بازوی اجرايی ولی فقيه است. او موظف است سياست‌ها و خط مشی دولت را بر اساس سياست‌ها و رهنمودهای رهبری، ترسيم و اجرا کند، در غير اين صورت، اعتبار شرعی و قانونی ندارد.

۳- در اين سه دهه ملت ولايت‌مدار و شهيدپرور، همواره، وفاداری و پيروی از ولی فقيه واجب‌الاطاعه را در همه صحنه‌ها به نمايش گذاشته است. با تحقق گفتمان امام و رهبری، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پايدار گرديد. بعد از ارتحال امام و تعيين حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، دامت برکاته، از سوی خبرگان منتخب ملت به عنوان رهبری، معظم له، با اقتدار و صلابت، راه امام را در اين دو دهه تداوم بخشيدند و رهبری شايسته و بی‌نظيری را در جهان ارايه دادند. اين رهبری والا، در سايه تعاليم اسلام و باورهای دينی مردم تحقق يافته است.

۴-دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران، در جريان انتخابات دهم با فضاسازی رسانه‌ای و تشکيک زودهنگام در سلامت انتخابات و ايجاد التهاب سياسی و اجتماعی و بالابردن هيجانات و مطالبات از طريق استفاده ابزاری از انتخابات و استفاده از غفلت بعضی از نامزدان رياست‌جمهوری، با يک جنگ روانی تمام‌عيار وارد عمل شدند و با ادعای موهوم و شبيه به افسانه تقلب بزرگ در انتخابات که برگرفته از سناريوی انقلاب‌های مخملين بود سعی در تخريب اذهان عمومی و ايجاد ياس و ترديد در مردم کردند که با خطبه تاريخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه بيست و نهم خرداد ماه و اعتماد به نهادهای قانونی توطئه دشمنان مثل گذشته نقش بر آب شد.

امت خداجو، با استحکام و اقتدار، پشت سر رهبر خويش برای پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه خود ادامه خواهند داد.

۵-بسياری از علما و نخبگان و شخصيت‌ها و دلسوزان نظام انتظار دارند که رييس محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت نظام که همواره با تدبير و فراست در کنار امام و رهبری به حل مشکلات و معضلات کمک کرده‌اند در شرايط کنونی نيز با پشتيبانی بيشتر و شفاف‌تر از ولايت فقيه و بيانات رهبری در اين شرايط حساس دشمنان اسلام و نظام و کينه‌توزان و بدخواهان و فرصت‌طلبان را در نقشه شيطانی برای آسيب به وحدت و همدلی ناکام گذارند.

۶- از رييس‌جمهوری محترم جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد که با اعتماد مجدد مردم و با اکثريت قاطع بيش از بيست و چهار ميليون رای دوباره انتخاب شدند، می‌خواهيم که با تبعيت از اوامر رهبری و توجه به نصايح خيرخواهانه بزرگان دينی،

اولا بيش از گذشته با تمام توان ، در ترويج دين و اخلاق و خدمت به ملت و حل مشکلات معيشتی و پيشرفت و عدالت تلاش کنند، ثانيا از تمامی ظرفيت و توانمندی نيروهای متعهد و ولايی و متخصص و انقلابی در شرايط فعلی استفاده کنند و در جهت هماهنگی و انسجام و همکاری دولت و ملت و قوای سه‌گانه و ساير نهادهای عمومی و دستگاههای گوناگون و شخصيت‌های تاثيرگذار با جديت بيشتر از گذشته تلاش کنند و از به کارگيری افرادی که موجب لطمه‌زدن به يکپارچگی دولت و حساسيت ويژه نخبگان و مردم ولايت‌مدار و دلسوزان نظام می‌شود قاطعانه پرهيز کنند.

۷- در پايان بار ديگر تاکيد می‌کنيم نظام جمهوری اسلامی و ولايت فقيه ميراث گران‌سنگ امام خمينی است و تنها شيوه برای حفظ راه امام و حراست از آن ، حمايت از ولايت فقيه است. تداوم انقلاب اسلامی بر پايه تمسک به ولايت فقيه و ولی فقيه واجب‌الاطاعه است. هم‌چنين اعلام می‌کنيم خط امام را بايد در انديشه و سلوک رهبری يافت. فصل‌الخطاب رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصيل امام خمينی است.

اميدواريم نخبگان جامعه در اين امتحان الهی همراه صفوف يکپارچه ملت در کنار رهبری همواره در پاسداری از اين وديعه الهی و دفاع از حريم شرع مقدس و حقوق ملت و نعمت جمهوری اسلامی و ولايت فقيه مشمول تفضلات الهی و لطف و عنايت بقيه‌الله‌الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشريف قرار گيرند.

والعاقبه لاهل التقوی و اليقين
والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته

اکثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016