شنبه 3 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعضای دفتر تحکيم وحدت در ديدار با خانواده زندانيان سياسی اخير: بايد در برابر سياست انصر بالرعب ايستاد، اميرکبير

اعضای دفتر تحکيم وحدت در هفته ای که گذشت با خانواده ۴ نفر از بازداشت شدگان وقايع اخير ديدار و گفتگو کردند.
اعضای اين تشکل دانشجويی ابتدا ميهمان خانواده دکتر احمد زيدآبادی بودند. در اين ديدار همسر دکتر زيدآبادی توضيحاتی درباره چگونگی بازداشت همسرش ارائه کرد و گفت: به گونه ای عمل کرده اند که اين روزها فرزندانم احساس آرامش ندارند و تحت فشار روحی و روانی زيادی قرار داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی عربشاهی دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت در اين ديدار دکتر زيدآبادی را يک فعال سياسی چند وجهی خواند و افزود: حضور فعالانه ايشان در عرصه سياسی و اجتماعی به گونه ای بوده که علاوه بر دبير کلی يک سازمان سياسی، يک روزنامه نگار توانا و همچنين از فعالان ملی-مذهبی محسوب می شوند.

فريد هاشمی ديگر عضو شورای مرکزی اين اتحاديه دانشجويی دليل اصلی بازداشت دکتر زيدآبادی را هراس از تحليل های سياسی ايشان دانست و گفت: آنها می دانستند که در اين شرايط جامعه بيش از هر زمان به تحليل مناسب از اوضاع سياسی نياز دارد و تلاش کردند با بازداشت کسانی چون دکتر زيدآبادی جلوی اين امر را بگيرند.

دانشجويان تحکيمی سپس راهی منزل دکتر عبدالفتاح سلطانی وکيل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر شدند.
همسر دکتر سلطانی از وضعيت نامناسب جسمی همسرش در تنها ملاقاتی که با وی داشت سخن گفت و در عين حال از روحيه بالای او خبر داد.
ميلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت که خود يکی از موکلان دکتر سلطانی بوده در اين ديدار گفت: امروز که حقوق بسياری از مردم پايمال شده است بيش از هر زمانی جای خالی وکلای شجاع و زبردستی چون دکتر سلطانی احساس می شود.

عربشاهی هم با تقدير از فعاليت سالهای اخير دکتر سلطانی در کانون مدافعان حقوق بشر ادامه داد: نقض گسترده حقوق بشر توسط حاکميت تنها زمانی امکانپذير می شود که نهادهای مدافع حقوق بشر را محدود کنند و بازداشت دکتر سلطانی و دکتر دادخواه را بايد در ادامه پروژه پلمپ دفتر کانون تحليل نمود.


يک روز بعد اعضای دفتر تحکيم وحدت راهی منزل عبداله مومنی دبير سابق اين تشکل دانشجويی و سخنگوی فعلی ادوار تحکيم شدند. همسر مومنی در اين ديدار بازداشت وی را همراه با ضرب و شتم فراوان توصيف کرد و گفت: اخبار نگران کننده ای از تحت فشار قرار داشتن وی جهت اخذ اعترافات ساختگی به گوش می رسد.

مهدی عربشاهی در اين ديدار، عبدالله مومنی را از برجسته ترين چهره های جنبش دانشجويی در سالهای گذشته خواند و اضافه کرد: وی چه در زمان فعاليت دانشجويی و چه امروز در قامت يک فعال سياسی دغدغه حقوق بشر داشته و هر جا که حقوقی از کسی ضايع شد، مومنی از نخستين کسانی بود که اعتراض نمود.

نسيم سرابندی دبير کميسيون زنان تحکيم نيز ويژگی بارز عبدالله مومنی را شجاعت او دانست و گفت: می دانيم که او فشارهای اين روزها را نيز پشت سر می گذارد و روسياهی تنها برای کسانی خواهد ماند که از تاريخ درس نمی گيرند.

منزل علی وقفی عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم و مسئول ستاد دانشجويی ميرحسين موسوی مقصد بعدی دانشجويان بود. در اين ديدار، ريحانه حقيقی، همسر علی وفقی درباره چگونگی بازداشت وفقی مطالبی را عنوان کرد و پدر علی نيز دانشجويان را از آخرين وضعيت او باخبر ساخت.

ميلاد اسدی در اين ديدار علی وفقی را از فعالان خوشنام و با دغدغه تحکيم در گذشته دانست و گفت: او حتی در شرايط سخت و هنگامی که احتمال بازداشت را نيز می داد قدمی عقب ننشست و به فعاليت قانونی خود ادامه داد.

مرتضی سمياری ديگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت نيز تنها راه عبور از شرايط پرخطر فعلی را ايستادگی در برابر دولت برآمده از کودتای انتخاباتی دانست و گفت: شکست سياست النصربالرعب زمانی رقمی می خورد که بی هيچ واهمه ای از حقوق خود دفاع کنيم و به بهانه مصلحت سنجی عقب نشينی نکنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016