یکشنبه 4 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه شکايت شيرين عبادی از کيهان به خواست مديرمسئول کيهان تشکيل نشد، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری - امروز ۴ مرداد ماه، جلسه رسيدگی به اتهام مدير مسئول کيهان و دوتن از نويسندگان اين روزنامه در شعبه ۷۶ کيفری استان تهران با حضور هيئت منصفه برگزار شد اما جلسه به دليل تقاضای مهلت که به طور يک جانبه از سوی مدير کيهان درخواست شده بود و بدون توجه به مخالفت وکلای شاکيان مورد موافقت قضات دادگاه قرار گرفت و دادگاه تشکيل نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده از وکلای شيرين عبادی با اعلام اين خبر افزود:« اين در حالی است که طبق بند ۳ ماد ۱۷۷ قانون آئين دادرسی تقاضای تجديد جلسه بايد به تقاضای هر دو طرف دعوی باشد و همچنين دادگاه در صورت وجود شرايط قانونی برای تجديد جلسه علی القاعده طبق بند ج همان ماده بايد جلسه رسسدگی يعدی را تعيين و در همان جلسه به شاکيان اعلام کند در حالی که اين نکته قانوين نيز ناديده گرفته شده و وکلای پرونده ضمن اعتراض به شيوه برخورد دادگاه در پذيرش درخواست متهم مبنی بر اعطای مهلت، مراتب اعتراض خود را به طور کتبی و شفاهی به دادگاه اعلام کردند و البته دادگاه پاسخی نداد!.

نسرين ستوده در باره موضوع شکايت شيرين عبادی می گويد :« موضوع شکايت خانم عبادی بابت ۵ فقره مقالاتی است که در روزنامه کيهان درج شده بودو وکلای ايشان به اتهام نشر اکاذيب و توهين و افترار عليه مدير مسئول و دو تن از نويسندگان به نام پيام فضلی نژاد و عاطفه تلفانی طرح شکايت نمودند که منجر به صدور کيفر خواست از سوی بازپرسی شد و امروز قرار بود که در شعبه ۷۶ استان به اتهام اين سه تن رسيدگی شود که متاسفانه به دلايلی که ذکر شد تشکيل نشد.

وکلای شيرين عبادی در اين پرونده علاوه بر نسرين ستوده ، عبدالفتاح سلطاتی ، مهناز پراکن، سيد محمد علی دادخوا ه هستند که دو تن از آنها طی ماه گذشته بازداشت و هم اکنون در زندان به سر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016