سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعات موازی رسماً جايگزين وزارت اطلاعات می شود، ميزان نيوز

شنيده می شود در پی مجادله ميان محسنی اژه ای و حسينيان با مسوولان سازمان اطلاعات موازی و عزل محسنی اژه ای کليه مسووليت های امنيتی در اختيار آقايان احمد سالک نماينده سابق رهبری در حفاظت اطلاعات سپاه و حسين طائب فرمانده سابق حفاظت اطلاعات سپاه قرار خواهد گرفت.

از مجموع اخبار تائيد نشده ای که اين روزها مطرح است شنيده می شودÖ

- در پی مجادله ميان محسنی اژه ای و حسينيان با مسوولان سازمان اطلاعات موازی و عزل محسنی اژه ای کليه مسووليتهای امنيتی در اختيار آقايان احمد سالک نماينده سابق رهبری در حفاظت اطلاعات سپاه و حسين طائب فرمانده سابق حفاظت اطلاعات سپاه قرار خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجه السلام احمد سالک نماينده ولی فقيه در نيروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- نماينده ولی فقيه در سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه - دبير هيات عالی گزينش کشور و عضو شورای مرکزی جامعه روحانيت مبارز تهران است که شنيده می شود به اتفاق حجه السلام حسين طائب مسووليت اصلی سازمان اطلاعات موازی را بر عهده دارند.

- حجه السلام علوی قائم مقام وزرت اطلاعات در پی عزل محسنی اژه ای از وزارت از پذيرش سرپرستی وزارت اطلاعات خودداری کرد و آقای طاهری معاون خارجه وزارت اطلاعات اين مسووليت را بر عهده گرفته است

- شنيده شده که در روزهای قبل از برکناری وزير اطلاعات، دو معاون وزير و چندين کارشناس تا حد مديرکل نيز در اين وزارتخانه از سمت‌های خود برکنار و مجبور به بازنشستگی شده‌اند.

بر اساس گزارش فوق تعداد کارمندان رده‌بالای وزارت اطلاعات که پس از انتخابات برکنار و يا مجبور به بازنشستگی شده‌اند، بالغ بر ۲۰ نفر است که دو تن از آنها در رده‌ی معاون وزير و بقيه در سطح مديرکلی و سطوح پايين‌تر بوده‌اند.

اين گزارش حاکی است علت اصلی تغيير و تحولات اخير در اين وزارتخانه، گزارش تيم ويژه‌ی وزارت اطلاعات در خصوص پرونده انقلاب مخملی است. تهيه‌کنندگان اين گزارش با مطالعه‌ی تمام پرونده‌ها و بازجويی مجدد از تعدادی از بازداشت شدگان اخير، نتيجه گرفته‌اند که اتهام تلاش برای انقلاب مخملی واقعيت ندارد.

نويسندگان اين گزارش که دو نسخه از آن برای رهبری و رئيس دولت هم ارسال شده، نتيجه گرفته‌اند که مجموعه اتفاقات پس از انتخابات نه تنها هيچ ارتباطی با خارج از کشور ندارد، بلکه هيچ تدارکی از قبل برای آن وجود نداشته و قابل پيش‌بينی هم نبوده است.

- اولين واکنش احمدی‌نژاد به تهيه‌ی اين گزارش در وزارت اطلاعات، اين بوده که سراسيمه به وزارت اطلاعات رفته و بدون اينکه با وزير و معاونانش جلسه بگذارد، در جلسه‌ای عمومی با کارکنان ستاد اين وزارتخانه گفته است: من از سپاه کاملا راضی هستم، از وزارت هم اصلا راضی نيستم. وی همچنين گفته است: توطئه‌ی دشمنان برای براندازی نرم بايد افشا شود و انتظار دارم وزارت اطلاعات در اين زمينه فعال‌تر باشد. احمدی‌نژاد همچنين چند روز بعد در جلسه‌ای شخصا خواستار برکناری دو معاون وزير اطلاعات و بررسی نقش ديگر دست‌اندرکاران تهيه‌ی گزارش مذکور شده است.

- نام و سمت دو معاون وزير برکنار شده، بدين ترتيب است: حبيب الله، معاون فرهنگی وزارت اطلاعات و خزاعی، معاون ضد جاسوسی وزارت. دليل کنار رفتن اين دو از سمت‌های خود، مداخلات اطلاعات سپاه در امور وزارت اطلاعات و همچنين به استخدام گرفتن غيرقانونی برخی نيروهای سازمان اطلاعات استان تهران در يک تشکيلات جديد موازی موسوم به «اطلاعات تهران» عنوان شده است.

- پنج تن از معاونان وزارت اطلاعات با ارسال نامه‌ای به رهبری ضمن برشمردن سوابق ضد امنيتی آقايان حسين طائب و اسفنديار رحيم‌مشايی به مقام رهبری هشدار داده‌اند که با رويه‌های اخير، وزارت اطلاعات در شرف از هم پاشيدگی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016