سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله نيروهاى ضربت و پليس ضد شورش عراق به اردوگاه اشرف همزمان با اعلام آمادگی مشروط آنان برای بازگشت به ایران

تازه ترین خبرها از عراق به نقل از منابع عراقی حاکی از آن است که ارتش عراق کنترل اردوگاه اشرف را در دست گرفته است.

پیشتر سایت سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت گزارش داده بود که روز سه شنبه نيروهاى پليس عراق، به قرارگاه اشرف حمله کردند. بر همین اساس در ورودى اردوگاه اشرف نیروهای عراقی با باتون و ميلههاى فلزى آرماتور به ضرب و شتم مجاهدين پرداختند.

بر همین اساس در ورودى اردوگاه اشرف نیروهای عراقی با باتوم و ميلههاى فلزى آرماتور به ضرب و شتم مجاهدين پرداختند. این گزارش حاکی از زخمی و دستگیر شدن بسیاری از ساکنین این اردوگاه است.

بر اساس گزارش سایت مجاهدین خلق تعداد مجروحين دم به دم اضافه مىشود و بسیاری كه در مقابل لودر ياخودروهاى پليس ايستاده بودند، مجروح شدهاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیشتر مریم رجوی، رئیس "شورای ملی مقاومت ایران" گفته بود که بعضی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که در اردوگاه اشرف در عراق سکونت دارند، حاضرند با شرایطی به ایران باز گردند.

خانم رجوی، روز یکشنبه ۴ مرداد (۲۶ ژوئیه) با انتشار بیانیه ای در رم، چند شرط برای بازگشت ساکنان اردوگاه اشرف به ایران تعیین کرد.

بر اساس بیانیه خانم رجوی، چنانچه حکومت ایران در "نامه ای رسمی" خطاب به [سازمان] ملل متحد، صلیب سرخ بین المللی و دولت های آمریکا و عراق، متعهد شود که اعضای سازمان مجاهدین خلق در صورت بازگشت به ایران "از دستگیرى و تعقیب و شکنجه و اعدام و هرگونه پیگرد و پرونده سازى قضایى مصون هستند و از آزادى بیان برخوردارند"، ساکنان اردوگاه اشرف به ایران بازخواهند گشت.

خانم رجوی نوشته است که تعهد ایران باید توسط چهار مرجع یاد شده "تأیید و تضمین" و به ساکنان اردوگاه اشرف ابلاغ شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت در مقدمه بیانیه خانم رجوی نوشته است که مفاد این بیانیه ۱۰ روز پیش در اردوگاه اشرف به اطلاع مقام های آمریکایی و عراقی رسیده است.

مقامات دولت عراق از زمان به عهده گرفتن مسئولیت اردوگاه اشرف در اواخر تابستان سال ۲۰۰۸ تا کنون بارها اعلام کرده اند که ساکنان این اردوگاه باید خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش بی بی سی اردوگاه اشرف در شرق استان دیاله عراق در نزدیکی مرز ایران واقع است و به گفته مقامات عراقی بیش از ۳۴۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آن ساکن هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016