سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه آيت‌الله طاهری به رفسنجانی: شرايط بسيار خطير و دردناک کنونی ناشی از فاصله گرفتن عده‌ای قانون گريز از مبانی انقلاب و اسلام است، ايلنا

- از حضرتعالی و همه نخبگان انتظار می رود برای پايان دادن به اين وضعيت تدبيری انديشيده و قبل از آن که دامنه آن حيثيت نظام و روحانيت را مورد هجمه بيشتر قرار دهد نسبت به مهار آن اقدام گردد.


ايلنا: آيت‌الله سيد جلال‌الدين طاهری اصفهانی طی نامه‌ای خطاب به آيت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تشکر و حمايت از سخنان وی در نماز جمعه تهران خواستار تدبيرانديشی وی و ساير نخبگان برای جلوگيری از انحراف کشور و لطمه به حيثيت نظام شد.
به گزارش ايلنا، متن کامل نامه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی
حضور محترم آيت‌الله آقای هاشمی رفسنجانی (زيد عزه العالی)
با سلام و تحيت و آرزوی توفيق و سلامتی برای جنابعالی که بحق از ذخائز انقلاب و روحانيت و از ياوران با سابقه و موثر نهضت و حضرت امام رحمه الله می باشيد. لازم می دانم از مواضع و سخنان روشنگر و تاريخی جنابعالی در نماز جمعه تهران که بارقه ای از اميد در دلهای نگران مردم دميد تشکر و سپاسگزاری نمايم. قطعاًً اين مواضع روحيه مقاومت و پايداری در مقابل انجرافات و بدعتهای خطرناک موجود را در همه تقويت و مضاعف نمود.
چنانچه مستحضريد شرايط بسيار خطير و دردناک کنونی که کيان و اسلام و کشور و جان و شرافت مردم را مورد آماج قرارداده است ناشی از فاصله گرفتن عده ای زياده و قانون گريز از مبانی و اهداف انقلاب و اسلام می باشد که در صورت بی‌توجهی به عواقت آن آثار سود و غير قابل جبرانی برای انقلاب و کشور عزيز به ارمغان خواهد آورد.
امام (ره) بارها وقوع چنين خطری را از اين ناحيه پيش بينی می نمود و به زبان و قلم متذکر می‌شد اما متاسفانه وقتی هشدارهای آن پير خردمند جدی گرفته شد که فراگيری ظلم و انحراف کشور را مورد هجمه قرار داد و خسارات فراوانی بر پيکر مردم سالاری دينی و انقلاب اسلامی وارد نمود.
در اين برهه حساس روحانيت در آزمونی سخت قرار دارد. اگر نسبت به اعمال و رفتار غيرقانونی و ضد اسلامی اين طايفه افزون طلب و دنياپرست بی‌تفاوت و يا کم اثر باشيم قطعاً مورد مؤاخذه خداوند و معاقب قضاوت تاريخ و مردم خواهيم بود چرا که مشروعيت همه ارکان و افراد در اين نظام تنها به عمل به شرع مقدس و فرامين الهی است .
اين روزها متعاقب انتخابات سيل دستگيری‌ها و تضييقات و رفتارهای خشونت بار ذهن هر انسان آزاده ای را متألم و مشغول نموده است. از حضرتعالی و همه نخبگان انتظار می رود برای پايان دادن به اين فاجعه تدبيری انديشيده و قبل از آن که دامنه آن حيثيت نظام و روحانيت را مورد هجمه بيشتر قرار دهد نسبت به مهار آن اقدام گردد.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته
سيد جلال الدين طاهری
٣/۵/١٣٨٨


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016