جمعه 9 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديگر آثار شجريان از صدا و سيما پخش نمی شود، نوروز

در پی اعتراض و شکايت استاد محمدرضا شجريان نسبت به پخش آواز و موسيقی آثارش از شبکه‌های صداوسيما در ماه گذشته و شکايت او از معاون صدا، محمدحسين صوفی گفت: «از اين پس حتی در ماه رمضان صدای محمدرضا شجريان از شبکه‌های راديويی پخش نمی‌شود».

معاون صدا که رييس اسبق مرکز موسيقی صداوسيما نيز بود در گفت‌و‌گو با ايسنا با اظهار اين که «برای توليد برخی از آثار استاد شجريان سازمان صدا و سيما و بعضی ديگر خود ايشان، هزينه کرده‌ است» گفت: «با اين حال از اين پس هيچ يک از اين دو دسته آثار از راديو پخش نمی‌شود».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پنجم مرداد ماه ۸۸ محمدحسين آقاسی- وکيل محمدرضا شجريان- با اشاره به شکايت موکلش از معاون راديو رييس سازمان صداوسيما و روزنامه‌ی کيهان گفته بود: «بازپرس پرونده از صداوسيما مجوز پخش آثار استاد شجريان را درخواست کرده است».

او با استناد به ماده ۲۳ قانون حمايت حقوق مولفان و مصنفان به ايسنا گفته بود: «صوفی را از جهت اين‌که معاون رييس سازمان صداوسيما بوده و تمام موسيقی‌های قابل پخش در اين سازمان در زمان تصدی او با تاييد وی در اداره متبوعش پخش می‌شده، شکايت کرديم و در شکواييه اعلام کرديم از ايشان و هر کسی که تصميم به پخش آثار استاد شجريان گرفته، شکايت داريم».

اين اقدام در پی نامه‌ اعتراض آميز ۲۵ خرداد ماه استاد آواز ايران به عزت‌الله ضرغامی-رييس سازمان صدا و سيما- صورت گرفت که در بخش‌هايی از آن آمده بود:« اينجانب در سال ۱۳۷۴ نيز اعلام کردم راضی به پخش آثار خود از صدا و سيما نيستم. مجددا تقاضای خود را تکرار کرده و تاکيد می کنم آن سازمان هيچ نقشی در تهيه اين آثار نداشته و شايسته است به حکم شرع و قانون سريعا کليه واحدهای آن سازمان از پخش صدا و آثار من خودداری کنند».

پيش از اين نيز شجريان در نامه‌يی به علی لاريجانی- رييس وقت سازمان صدا و سيما- از او خواسته بود به شبکه‌های مختلف راديو و تلويزيون دستور دهد به جز دعای «ربنا» و مثنوی افشاری - که در ايام ماه رمضان و هنگام افطار از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود، از پخش آثار ديگر او خودداری کنند.

استاد آواز ايران در اين نامه‌ آورده بود: «سازمان صدا و سيما موظف است برای پخش آثار هنرمندان از آنان کسب اجازه کند و حقوق مادی آثارشان را هم برای هر نوبت پخش آثارشان رعايت کند».

اين در حاليست که مهرماه سال ۸۶ کرم رضا پيريايی- رييس سابق مرکز موسيقی- در نشستی مطبوعاتی با بيان اين که با استاد شجريان نيز مشکلی نداريم، گفته بود: «استاد ناراضی نيستند و در طول شبانه روز، راديو پيام کارهای استاد شجريان را پخش می‌کند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016