یکشنبه 11 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افتخار اين محاکمه نصيب چه کسی خواهد شد؟ گفتگوی فرنگيس حبيبی با ابراهيم يزدی، راديو بين المللی فرانسه

فرنگيس حبيبی - معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، عبدالرضا محبتی، روز شنبه در آغاز يکی از کم سابقه ترين محاکمات در تاريخ جمهوری اسلامی ايران عليه حدود صد متهم به " آشوب در حوادث اخير"، ادعانامه ای در شرح مفصل تئوری کودتای مخملی ارائه کرد و اشاراتی کوتاه نيز به اظهارات جاسوسی کرد که نامش فاش نشده است. در اين ادعا نامه به هدايت های خارجی و طولانی مدت بودن اين نوع کودتاها بسيار تکيه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برداشت کلی دکتر ابراهيم يزدی، دبير کل نهضت آزادی از اين محاکمه اينست که ادعانامۀ معاون دادستان فاقد مشروعيت حقوقی است چون فرضيات تئوريک يک پژوهشگر در آنسوی دنيا سندی برای ارتکاب جرم در ايران بحساب نمی آيد.

به نظر اين فعال سياسی، پرسش اينست که در جمهوری اسلامی ايران چه اتفاقی افتاده است که دهها نفر از شخصيتهای برجسته ای که سی سال در اين حکومت مشاور و رئيس جمهور، وزير، سفير، معاون نخست وزير بوده اند، بنا بر ادعای دادستانی، حاضر شده اند با يک قدرت خارجی برای براندازی نرم جمهوری اسلامی تبانی کنند؟ اين به چالش کشيدن اصالت جمهوری اسلامی ايران در سی سال گذشته است.

او می گويد: اين محاکمه نماد وجود کشمکش های جدی درون حکومت است و هدفی جز پيروزی بخشی از نيروهای درون قدرت بر بخش ديگر ندارد. سردمداران اين دادگاه بسرعت مجبور خواهند شد تحت فشار افکار عمومی اين دادگاه را جمع کنند. کلیۀ مکتب شيعه را به روايت از حضرت علی نوشته اند که اقرار گرفتن از کسی به زور کاری زشت و خلاف اصول حقوق اسلامی است.

[با کليک اينجا گفتگو با ابراهيم يزدی را بخوانيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016