سه شنبه 13 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهندس هاشم خواستار به جرم دفاع از برابري ديه زن ومرد وبرگزاري سالگرد دكتر مصدق به شش سال حبس محكوم شد

هاشم خواستار ، عضو كانون صنفي معلمان در مشهد به شش سال حبس محكوم شد.

در پي كودتا انتخاباتي دولت احمدي نژاد وبازداشت گسترده مردم معترض به كودتا در سطح شهر مشهد، آقاي خواستار ، عضو كانون صنفي معلمان ايران كه پيش از در سال 85 به جرم فعاليت هاي صنفي بازداشت و سپس بازنشسته اجباري شده بود ، در روز 25 خرداد درحالي كه در روي صندلي درپارك ملت شهر مشهد در حال استراحت بود بازداشت شد و پس از 45 روز بازداشت در كوي پليس ، اداره اطلاعات و زندان مركزي شهر مشهد ، بدون آنكه امكان انتخاب وكيل داشته باشد و يا آنكه محتوي پرونده در اختيار وي قرار گيرد به دادگاه انقلاب مشهد منتقل شد و قاضي سلطاني در يك دادگاه فرمايشي و صوري وي را به شش سال حبس محكوم كرد. و سپس وي را با قرار 35 ميلوني آزاد كرد.

بنا به اين گزارش اين معلم مشهدي كه به اتهام اقدام عليه امنيت ملي از طريق استراحت در پارك بازداشت شده بود ، در يك دادگاه قرون وسطايي به اتهام دفاع از برابري ديه زن و مرد ، برگزاري مراسم محدود بزرگداشت مصدق در منزل مسكوني خودش ، دعوت از آقاي طاهر احمدزاده اولي استاندار خراسان پس از انقلاب و سخنراني وي در منزلش ، فعاليت هاي صنفي در كانون صنفي معلمان و ارتباط با فعالين دانشجويي شهر مشهد محكوم به تحمل شش سال حبس شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با توجه به اينكه آقاي خواستار در مكاني كه هيچ تجمعي در برگزار نشده بود و درحال استراحت روي صندلي پارك ملت بازداشت شده بود، پيش از اين بازپرس وي گفته بود: «وي تا زمان بازبيني فيلم هاي تجمعات شهر مشهد و حصول اطمينان از بيگناهي در زندان خواهد ماند.» اما علي رغم اينكه هيچ مدركي دال بر حضور ايشان در هيچ تجمعي يافت نشد ، وي از زندان مستقيما و بدون امكان اخذ وكيل و يا مطالعه پرونده را داشته باشد به دادگاه منتقل شد و با اتهامات مضحك قاضي و نهايتا حكم شش سال حبس روبرو شد.

گفتني است هم اكنون آقاي هاشم خواستار با قرار وصيغه 35 ميليون توماني آزاد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016