پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست ده ها شخصیت ایرانی از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل: سران رژیم را به جرم "جنایت علیه بشریت" به دست عدالت بسپارید

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

خانم ناوانتم پیلی

رژیم جمهوری اسلامی ایران به طور برنامه ريزی شده و گسترده حقوق اساسی مردم ایران را نقض کرده است. رفتارهای این رژیم در سرکوب مردم ایران، مصداق جنایت علیه بشریت است. این رژیم در ایران تبعیض جنسی و مذهبی و قومی برقرار کرده است؛ رژیمی است که با اندیشه، شادی و زیبایی مخالفت بنیادی دارد؛ رژیمی است که دهها روشنفکر معترض را در داخل و خارج از ایران ترور کرده است؛ رژیمی است که بسیاری از مخالفان و دگراندیشان را اعدام کرده است. این رژیمی است که به طور سازمان یافته مخالفان و منتقدان را بازداشت و در سلول های انفرادی سپاه پاسداران، وزرات اطلاعات، نیروی انتظامی، حفاظت اطلاعات قوه ی قضائیه، سازمان زندانها و بسیج شکنجه می کند. این رژیمی است که زنان را به دلیل درخواست برابری حقوقی با مردان بازداشت و مجبور به اعتراف به جرائم ناکرده می کند. این رژیمی است که نقض نهادینه و گسترده ی حقوق همه ی اقشار از جمله ی کارگران، دانشجویان، معلمان ، جوانان و هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران را به اعمال جاری دولت تبدیل کرده است. این رژیمی است که به باور میلیون ها ایرانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رأی مردم را ربود، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد، دهها تن را به شهادت رساند، هزاران تن را بازداشت و در سلول های انفرادی تحت فشارهای جسمی و روانی قرار داده است که به مرگ برخی از زندانیان منجر شده است.

ما امضا کنندگان این نامه، کارنامه ی زمامداران سیاسی ایران را مصداق روشن جنایت علیه بشریت می‌ دانیم. ضمن رد هر طرحی برای حمله ی نظامی به ایران، یا تحریم اقتصادی ایران، به هر بهانه ای، از جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی می خواهیم که از حقوق انسانی مردم ایران دفاع ‌کنند و سرکوب و ارعاب و تبعیض رژیم را محکوم کنند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور متقلب و سرکوبگر جمهوری اسلامی، بر سر آن است که در ماه سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند. ما خواهان آنیم که اجازه ندهید کسی پا در صحن سازمان منتشرکننده‌ی اعلامیه‌ی حقوق بشر بگذارد که اعمالش مظهر بارز نقض حقوق بشر است. ما خواهان آن هستیم که رژیم ایران در مجامع بین‌المللی زیر فشار قرار گیرد تا زندانیان را آزاد کند و دیگر حقوق اساسی و مدنی مردم ایران را رعایت کند. تقاضای ما از شما این است که از هر فرصتی بهره برید تا رژیم‌های سرکوبگر و ناقض حقوق انسانی را، رژیم‌هایی همچون جمهوری اسلامی ایران رامحکوم کنید.

ما از شما درخواست می کنیم تا پرونده ی نقض برنامه ریزی شده و گسترده ی حقوق اساسی مردم ایران را به شورای امنیت بسپارید تا شورا پرونده ی سران رژیم را به عنوان "جنایت علیه بشریت" تصویب کرده و به دادگاه بین المللی کیفری ارسال نماید. مطابق قانون اساسی ایران، رئیس جمهور شخص دوم کشور و مجری قانون اساسی است. احمدی نژاد در سرکوب مردم ایران نقش مستقیم داشته و دارد. به همین دلیل، ما درخواست می کنیم تا محمود احمدی نژاد، و دیگر افرادی را که در سرکوب مردم نقش مستقیم داشته و دارند، به محض خروج از ایران بازداشت و به دست عدالت بسپارید.

امضاء کنندگان:

۱-طاهر احمدزاده.۲- داريوش آشوری. ۳- يرواند آبراهاميان. ۴- فرامرز اصلانی. ۵- تقی اسدی. ۶- علی افشاری. ۷- فريبا امينی. ۸- سعيد امير ارجمند. ۹- عبدالعلی بازرگان. ۱۰- حسين باستانی. ۱۱- هيبت الله باقی. ۱۲- محمد برقعی.۱۳- مهرزاد بروجردی. ۱۴- علی بنوعزيزی. ۱۵- رضا براهنی. ۱۶- رضا بورقانی فراهانی. ۱۷- شهرنوش پارسی پور. ۱۸- رامين جهانبگلو. ۱۹- مهدی خانباباتهرانی. ۲۰- بهروز خليق. ۲۱- کامران دادخواه.۲۲- حميد دباشی.۲۳- شيرين دخت دقيقيان. ۲۴- مصطفی رخ صفت. ۲۵- حسن زرهی. ۲۶- مرجان ساتراپی. ۲۷- آرش سبحانی. ۲۸- ابراهيم سلطانی. ۲۹- بيژن شاه مرادی. ۳۰- معصومه شفيعی. ۳۱- شهلا صالحی. ۳۲- احمد صدری. ۳۳- محمود صدری. ۳۴- فرهاد صوفی. ۳۵- رضا علامه زاده. ۳۶- رضا فانی يزدی.۳۷- مهدی فتاپور. ۳۸- نهضت فرنودی. ۳۹- منصور فرهنگ. ۴۰- هادی قائمی. ۴۱- محسن قائم مقام. ۴۲- فيروز قريشی. ۴۳- عبدی کلانتری. ۴۴- احمد کريمی حکاک. ۴۵- حسين کمالی. ۴۶- نيک آهنگ کوثر. ۴۷- علی کشتگر ۴۸- اکبر گنجی. ۴۹ - مجيد محمدی.۵۰- رضا معينی. ۵۱- روزبه ميرابراهيمی. ۵۲- اميد معماريان. ۵۳- مجتبی مهدوی. ۵۴- شيرين نشاط. ۵۵- محمد رضا نيکفر. ۵۶- ابراهيم نبوی. ۵۷- شاهين نجفی. ۵۸- فرزين وحدت . ۵۹- سهيلا وحدتی. ۶۰- نادر هاشمی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توضيح:

۱- اين برنامه وابسته به هيچ گروه و حزبی نيست. پرچم هيچ حزب و گروه و دسته ای را هم بالا نخواهد برد. هر ايرانی، فارغ از تعلقات دينی، سياسی و جنسيتی ، می تواند اين بيانيه را امضا کند.

۲- تمامی افرادی که مايل به امضای اين بيانيه هستند،بايد از طريق ايميل زير نام و نام خانوادگی خود را به فارسی و انگليسی ارسال دارند.

ehrv.iran@gmail.com

۳- تمامی اسامی به اسامی بالا اضافه خواهد شد. از اين جهت تفاوتی ميان امضا کنندگان اوليه و امضا کنندگان بعدی وجود ندارد.

۴- از تاريخ انتشار بيانيه، تا ۵ سپتامبر ۲۰۰۹ (۱۴ شهريور ۸۸) کليه ی افراد قادر خواهند بود تا اين بيانيه را امضا کنند.

۵- وبسايت www.strike4iran.com که برای اعتصاب غذا درست شده بود،در خدمت اين برنامه خواهد بود. کليه ی اخبار و فعاليت های "جنايت عليه بشريت" در اين وبسايت انتشار خواهد يافت.

۶- متن حقوقی شکايت، همراه با شواهد و مستندات، به انضمام بيانيه تقديم کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد. متن حقوقی توسط وکلا تنظيم می گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016