جمعه 16 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداقل ۱۰ نفر در مراسم چهلم کيانوش آسا در کرمانشاه بازداشت شدند، ديده بان حقوق بشر کردستان

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر کردستان: مراسم چهلم کيانوش آسا، دانشجوی نخبه‌ی کُرد يارسان که طی وقايع اخير در تهران به شهادت رسيد عصر امروز با حضور بيش از ۱۰ هزار تن از شهروندان کرمانشاهی در تالار عباسيه اين شهر برگزار شد. بعد از پايان مراسم جمعيتی بالغ بر ۵ هزار نفر از شرکت کنندگان از درب تالار در ميدان شهرداری به سوی باغ فردوس کرمانشاه جهت حضور بر سر مزار کيانوش آسا حرکت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راهپيمايی مردم با حمل عکس‌هايی از کيانوش آسا و شاخه‌های گل و بدون سر دادن شعار بود اما مأموران انتظامی در ميانه‌ی راه مانع از حرکت مردم به سمت باغ فردوس شدند. در نتيجه گروهی از جمعيت متفرق اما گروهی ديگر خود را به سر مزار کيانوش آسا رساندند.
مردم با تجمع بر سر مزار اين دانشجوی ‌شهيد با نواختن تنبور به همخوانی سرودهای آئينی اهل حق (يارسان) پرداختند. در پايان مراسم هنگامی که برادر بزرگ کيانوش جهت تشکر از شرکت کنندگان مشغول سخنرانی‌ بود ماموران انتظامی ‌با حمله به وی و ديگر شرکت کنندگان باعث ايجاد تشنج در مراسم شده و برای ‌متفرق نمودن مردم معترض از گاز فلفل استفاده نمودند. همچنين بيش از ۱۰ نفر از شرکت کنندگان در اين مراسم از جمله چند تن از بستگان کيانوش آسا توسط نيروی انتظامی بازداشت شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016