شنبه 17 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دومين جلسه رسيدگی به پرونده متهمان "کودتای مخملی" آغاز شد، (متن کيفرخواست بخش دوم) فارس

[بازگشت به بخش نخست کيفرخواست]

نقش شبكه خبري دولتي BBC در حوادث پس ازانتخابات رياست جمهوري شبكه خبري دولتي BBC كه زيرنظر سرويس جهاني فعاليت مي‌نمايد و بودجه آن را وزارت خارجه انگليس تامين مي‌نمايد، از دو سال قبل با گزينش و اعزام خبرنگاران و افراد عادي تحت پوشش بنياد "تراست " اقدام به اعزام اين افراد در گروههاي مختلف به تركيه و دبي نمود تا آموزش‌هاي تخصصي به آنان داده و با اين آموزش‌ها بتوانند باصطلاح "روزنامه‌‌نگار شهروندي " را گسترش داده و با گزينش افراد مستعد از بين اين افراد، نيروهاي مورد نياز را براي ساير بخش‌هاي BBC گزينش نموده و در نهايت شبكه وسيعي از افراد مرتبط داخل كشور را هدايت و مورد استفاده قرار دهند.
بودجه بنياد تراست كه توسط وزارت خارجه انگليس، برخي كشورها ي اروپايي تامين مي‌گردد، بالغ بر 30 ميليون دلار مي‌باشد.
BBC پس از آغاز فعاليت‌ها و در راستاي ايجاد تغييرات گسترده، اقدام به تاسيس تلويزيون فارسي BBC نمود كه فعاليت خود را در دي‌ماه سال گذشته (1387) آغاز كرد. اكثر افراد گزينش‌شده در اين رسانه دوره‌هاي آموزشي تراست را گذرانده و از خبرنگاران رسانه‌هاي منتقد نظام مي‌باشند.
رسانهBBC فارسي در ابتدا با اقدامات هدفمندي كه دنبال مي‌كرد، شروع به برقراري ارتباط گسترده با برخي مستندسازان داخلي نمود و آثار آنان كه در داخل فاقد مجوز و قابليت پخش نداشت را گردآوري نمود. سپس با برنامه "نوبت شما " كه رهبر اصلي آن يكي از دستگيرشدگان اغتشاشات 18 تير و از دست‌اندركاران اصلي تراست كه مدتي را در زندان به سر برده است؛ شروع به ايجاد چالش و مشكل در داخل كشور و بزرگ‌نمايي مشكلات داخلي و معضلات سياسي مي‌نمايد.
تلويزيون فارسي BBC قبل از برگزاري انتخابات، تداركات ويژه‌اي را براي خط دهي پوشش سالگرد 18 تير به عمل مي‌آورد تا بتوانند از اين طريق ضمن تحريك مردم و دانشجويان، اغتشاشاتي را ايجاد نمايند. در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري، شبكه BBC فارسي با دعوت از برخي از عناصر معاند و مسئله دار و پرداخت هزينه يكماهه اقامت آنان در لندن و نيز پرداخت پول براي برگزاري ميزگردهاي سياسي، تخم فتنه و نيز بحث تقلب در انتخابات را مي كارد.
در مقطع انتخابات رياست جمهوري، حتي پيش از راه‌اندازي تلويزيون فارسي‌زبان BBC بارها اين سؤال از جانب مسئولان آن شبكه خبرپراكني مطرح گرديد كه آيا مي‌شود خبرنگار به ايران فرستاد؟ نحوه پوشش چگونه باشد؟ و... نتيجه همه اين برنامه‌ريزي‌ها از يكسو و شرايط خاص پيش‌آمده قبل از انتخابات از سوي ديگر، باعث شد كه BBC خود را براي يك اقدام مداخله جويانه در جمهوري اسلامي آماده كند.
تلويزيون فارسي‌زبان BBC با تداركات وسيع در روز انتخابات، برنامه خود را 24 ساعته نموده و با افراد مسئله دار در داخل كشور ارتباط برقرار كرده تا اخبار و گزارشات لحظه به لحظه را منتقل نمايد.
راهكارهاي اعلام شده از سوي بيگانگان در خصوص استمرار اعتراضات به نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري :
1- تاكيد بر استمرار روند اعتراضات و عدم پذيرش نتايج انتخابات تا حصول نتايج موردنظر؛
2- معرفي سپاه و بسيج به عنوان عناصر كودتاي نظامي و ضرورت حذف و خروج نيروهاي مذكور از صحنه . ( خاطر نشان مي گردد اعلاميه هاي كشورهاي مختلف در قالب نقض حقوق بشر،ضرورت حضور ناظرين بين‌المللي و... در اين راستا ارزيابي گرديده و حذف نيروي مردمي بسيج از صحنه در گزارشات راهبردي نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا؛مورد تاكيد قرار گرفته است).
3- ايجاد تمايز ميان حوزه‌ها و عرصه هاي مذهبي و غيرمذهبي ؛
4- بزرگنمايي اختلاف در سطوح مختلف جامعه ،تاكيد بر عدم حمايت برخي از نخبگان از نتايج انتخابات .
5- تاكيد بر حمايت برخي از نخبگان و چهره‌هاي سرشناس از مخالفين و معترضين؛
6- تشديد فشارها با هدف استعفاي رئيس جمهور ؛
ب ) اقدامات گروهكهاي ضدانقلاب و تروريستي و نقش آنها در حوادث پس از انتخابات و آشوب هاي اخير
با وجود اينكه با نامه تاريخي حضرت امام(ره) گروهك نهضت آزادي از حوزه سياسي كشور به حاشيه رانده شد و تهديدات آن عليه مباني انقلاب اسلامي دورتر گرديد ولي اين گروهك با پافشاري بر مواضع براندازانه خود از ابتداي انقلاب اسلامي تا كنون با فراز و نشيب هاي گوناگون كوشيده تا ثمره خون صدها هزار شهيد و جانباز را به نيستي بكشاند. گروهك مذكور طي دوسال گذشته با ورود فعالانه تر به عرصه سياسي كشور تلاش نموده خود را به عنوان يكي از جايگزين هاي مهم حاكميت جمهوري اسلامي ايران ، نزد كشورهاي خارجي و همچنين گروههاي معاند داخلي مطرح نمايد. به شكلي كه در اين مدت دبيركل گروهك سفرهايي به امريكا، آلمان و... داشته است. ذيلاً به برخي موضع گيري ها و اقدامات نهضت آزادي طي دو سال گذشته اشاره مي گردد:
1- مواضع نهضت آزادي پس از سفر سه ماهه آقاي ابراهيم يزدي (رئيس تشكيلات غير قانوني گروهك) به آمريكا ( از30/11/86 لغايت 5/3/87) شكل تند تري به خود گرفته به گونه اي كه پس از سالها در جلسات دفتر سياسي گروهك، به صراحت "استراتژي براندازي نظام " مطرح و با قيد "مسالمت آميزي " كه يزدي به آن اضافه مي كند و همانا براندازي نرم مي باشد، تصويب مي شود.
2- آقاي يزدي پس از بازگشت از آمريكا با جسارت و گزافه گويي اركان اصلي نظام را هدف قرار داده و استراتژي حمله به "ولايت فقيه " را با هدف هنجار شكني از مقدسات نظام، در دستور كارخود قرار داد . وي در مصاحبه اي در مورخه 23/3/87 با سايت خبري روز عنوان نمود: " الان زمان آن است كه عملكرد نظام مبتني بر نظام ولايت فقيه را مورد ارزيابي قرار بدهيم. ما معتقديم كه مشكل اساسي ايران در سيستم ولايت فقيه است.
در مرداد سال گذشته سازمان مجاهدين انقلاب از سران گروهك نهضت آزادي براي شركت و سخنراني در كنگره دوازدهم خود دعوت كرد وآقاي ابراهيم يزدي در جلسه هفتگي تشكيلاتي خود دراين خصوص اظهار داشت: " بنده به كنگره دعوت شده بودم و پيام هم دادم و در جلسه نيز قرائت شد و بايد ما از گذشته درس بگيريم تا بتوانيم در پيشبرد اصلاحات موفق باشيم. "
آقاي ابراهيم يزدي درخصوص پيوند مشترك بين نهضت آزادي با سازمان مجاهدين انقلاب و حزب مشاركت گفته است: "... ما از اينكه گروههاي سياسي آرام آرام به واقعگرايي نزديك ميشوند خوشحاليم ؛ گروههايي كه 10 سال پيش مرزبندي خودي و غيرخودي را ابداع كرده بودند امروز به اين نتيجه رسيده اند كه اين مرزبنديها واقعبينانه نيست .كارگزاران امروز با 10 سال پيش متفاوتند ... زماني بود كه مجاهدين انقلاب اسلامي در وضعيتي نبودند كه بتوانند با نهضت آزادي بنشينند. اما در كنگره امسال ما را دعوت كردند و ما هم شركت كرديم. "
اين گروهك در پيام به كنگره حزب مشاركت نيز ، فعاليت نهادمند سياسي ، رشد و توسعه احزاب و سازمانهاي سياسي را لازمه تقويت فرآيند دمكراسي خواهي در كشور دانسته و عنوان نمود "... طرحهاي چند لايه و پيچيده تماميت خواهان تنها زماني ميتوانند موفق باشند كه احزاب سياسي امكان گفت و گو و مفاهمه در شكل همكاريهاي جمعي نداشته باشند... "
شاخه جوانان حزب مشاركت نيز از محمد توسلي(رئيس دفتر سياسي نهضت آزادي) دعوت نمود كه در سالن اجتماعات آن حزب سخنراني نمايد. توسلي در سال 86 گفته بود: "... بايد روي جريانات سياسي بيشتر كار شود. بطور مثال روي مشاركت بايد سرمايه گذاري كرد كه ميتواند با گستردگي تأثيرگذار باشد . "
3- در يكي از جلسات هم انديشي جريانات اپوزيسيون كه آذرماه سال86 با ميزباني گروهك نهضت آزادي وحضور نمايندگاني از گروهك غيرقانوني ، ادوار تحكيم وحدت، دفترتحكيم، متنفذين ضدانقلاب، عناصر شاخص سياسي نظير؛ عبدا... نوري، انصاري راد و...) برگزار گرديده بود، بر اين موضوع تاكيد شده بود كه؛ مشكل امروز كشور(آقاي) احمدي نژاد نبوده بلكه اصل ولايت فقيه است و نوك حمله ما بايد به آن سمت باشد. همچنين در اين نشست مطرح شد كه در اين مسير مي بايست بعضي از سران نظام همراه نمود.
4- گروهك نهضت آزادي در انتخابات اخير بر خلاف دوره هاي گذشته به صورت فعال شركت كرده و با حمايت از آقايان موسوي و كروبي انتظار خود را از اين افراد انجام تغييرات اساسي در كشور مطرح نمود.
در اين راستا نهضت آزادي پس از برقراري جلساتي با مسئولين ستادهاي آقايان موسوي و كروبي ضمن انجام توافقات همكاري تعدادي از عناصر خود در تهران و شهرستانها را موظف به حضور در ستاد آقاي ميرحسين موسوي نمود كه از اين ميان مي توان به حضور عماد بهاور رئيس شاخه جوانان گروهك در ستاد 88 آقاي موسوي اشاره نمود كه نامبرده نيز تعدادي از عناصر عضو شاخه جوانان را در اين ستاد به كار گيري نموده بود.
علاوه بر نهضت آزادي طيف ديگري از گروههاي ضدانقلاب التقاطي ومدعي حقوق بشري با همكاري كشورهاي غربي فعاليتهايي را در راستاي بستر سازي جهت ايجاد و گسترش اغتشاشات پس از انتخابات داشته‌اند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- اظهارات برخي از سركردگان و گروهك هاي ضد انقلاب در ايام رقابتهاي انتخاباتي:
برخي از سركردگان وگروهك هاي ضد انقلاب در ايام رقابتهاي انتخاباتي با القاء تقلب و وقوع كودتاي انتخاباتي سعي در بستر سازي براي اغتشاشات پس از انتخابات داشته اند كه از اين ميان مي توان به سركرده گروهك نهضت آزادي و كيوان صميمي (عضو و از عناصر موسس كميته خود خوانده دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه) اشاره داشت.
در عرصه هاي نظامي؛ گروهك هاي ضد انقلاب مسلح، از گروههاي چپ كمونيستي و سوسياليستي گرفته تا جريانات التقاطي و منافقين كوردل و جريانات قومگراي جدايي طلب با پشتيباني اربابان غربي خود خون هزاران نفر از مردم بي گناه را بر زمين ريخته اند.
نكته جالب توجه در خصوص گروهك منافقين آن است كه اين گروهك در يك حركت حساب شده و توافق في مابين دول غربي و منافقين از فهرست گروههاي تروريستي خارج مي گردد كه اين امر در واقع اقدامي جهت مشروعيت بخشي و دادن قدرت مانور به اين گروهك جهت اقدامات براندازانه در بستر انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران بوده و نكته مهم در اين زمينه آن است اولين كشوري كه در اين راستا اقدام نموده و گروهك منافقين را از فهرست گروههاي تروريستي خارج نمود، كشور انگليس بود كه رد پاي اين كشور در جاي جاي اغتشاشات اخير هويدا مي باشد.
گروهك تروريستي منافقين قبل از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري همچون سنوات گذشته بدليل عناد با نظام مقدس اسلامي و عدم شناخت اوضاع داخل كشور ، بار ديگر در تحليل هاي خود دچار اشتباه فاحشي گرديده گروهك مزبور پيش از برگزاري انتخابات ، با تلاش فراوان در ستاد هاي انتخاباتي آقايان ميرحسين موسوي و كروبي نفوذ نمودند ،{ پرونده هاي كلاسه فرعي570/85/88 } همچنين از ماهها قبل برنامه ريزيهايي را جهت سازماندهي از اعتراضات صنفي رقابت هاي انتخاباتي و تشديد اختلافات ميان هواداران نامزدها طراحي كرده بودند كه با شركت غرور آفرين 85 درصدي مردم فهيم ايران اسلامي در انتخابات ، تمام نقشه ها و برنامه هاي منافقين در انتخابات نقش بر آب شد .
عناصر گروهك منافقين با بهره گيري از همه توان خود و اعزام تيم هاي آموزش ديده براي ايجاد اغتشاش و موج سواري و سوق ‌دادن اعتراضات به سمت اقدامات خشونت آميز ، ايذايي و تروريستي اقدام نمودند . اين گروهك با صدور بيانيه هاي پي در پي از سوي سركردگان خود و انتشار گسترده آن از طريق شبكه‌هاي ماهواره اي و فضاي مجازي اينترنتي در جهت گسترش دامنه و استمرار اغتشاشات و آشوب ها تلاش نمودند. در اين رابطه به پيام سركردگان گروهك در تاريخ 27 خرداد و 18 تير 1388 اشاره مي گردد :
" آرى، اكنون شما زن و مرد جنگيد و، در هر كوى و برزن برمي خيزيد برمي خروشيد، همچنانكه ( منافق مريم رجوي ) اعلام كرده است، بايد قويا از ابطال انتخابات اين رژيم استقبال نمود. انتخابات آزاد بايد تحت نظر ملل متحد، بر اساس اصل حاكميت مردم، صورت بگيرد ... 27 خرداد 88 "
((تظاهرات برق آسا، در هر زمان و در هر مكان، به ويژه در نقاط ضعف و نقاط خلاء نيروهاى سركوبگر دشمن حتى در شرايطى كه هيچگونه امكان تجمع نيست، هسته هاي 9 نفره ، 5 نفره و حتى هسته هاي مقاومت 3 نفره جوانان انقلابي مي توانند نيروهاي سركوب گر دشمن را تجزيه، خسته و فرسوده كنند. هسته هاي كوچك، موتور محرك و راهگشاى تجمعات بزرگترند. هسته ها و تيمهاى جداگانه تداركات و ترابرى و امداد پزشكى و ارتباطات را، تا آنجا كه برايتان امكانپذير است، فراموش نكنيد... 18 تير 1388 ((
همچنين گروهك مزبور به برخي از مرتبطين خود كه از قبل در اردوگاه اشرف واقع در عراق آموزشهاي تروريستي را گذرانده و با اهداف مشخص به داخل كشور اعزام شده بودند، دستورالعمل اقدام ايذايي و تروريستي اعم از آتش زدن اتوبوس ها ، بانك ها ، كيوسكهاي تلفن ، حمله به مراكز نظامي انتظامي و نيروهاي بسيج را ابلاغ نمودند . در همين راستا يكي از اصلي ترين پايگاههاي گروهك تروريستي منافقين مستقر در كشور انگليس(به شماره تلفن 00442032398487) هدايت تيم هاي ترور و اغتشاش داخلي را برعهده داشته و ضمن اعلام خط مبارزه مسلحانه ، و ايجاد هرج ومرج در كشور و تحريك معترضين به سر دادن شعار هاي تند عليه مسئولين و اركان اصلي نظام اقدام نموده ، و با القاء بي اعتمادي مردم نسبت به نظام ، بستر لازم را براي بوجود آمدن شكاف ميان مسئولين و مردم فراهم كرده و از انجام هرگونه حركتي كه اين هدف را محقق نمايد فرو گذار ننمايند . اقارير متهم پرونده كلاسه 88/11597/ط د در اين خصوص بدين قرار مي باشد: " از مهرماه سال 86 از طريق يكي از هواداران گروه وصل به آنها ( منافقين ) شدم و در دي ماه همان سال بصورت غير قانوني توسط قاچاقچي مرتبط با گروهك عازم عراق شدم و مدت سه ماه در قرارگاه آنها آموزشهاي مختلفي از قبيل كار با كامپيوتر ، اقدامات تبليغي ، جذب نيرو ، كلاسهاي ايدئولوژي ، جمع آوري اطلاعات ، اقدامات ايذايي و ... را گذراندم و بصورت غير قانوني جهت انجام ماموريتهاي محوله به داخل كشور بازگشتم . در اين مدت آنها در ازاء اقدامات صورت گرفته توسط بنده ، مبلغ يك ميليون و چهارصد هزار تومان به حساب من و نفر مرتبطم واريز نمودند . ازجمله محورهاي ماموريت من در انتخابات جمع آوري اخبار و اطلاعات از حوزه هاي انتخاباتي و اخذ عكس وفيلم و ارسال آن به منافقين بود . بعد از آغاز اغتشاشات تاكيد آنان بر حضور من در صحنه هاي درگيري بود كه در تاريخ 27/3/88 سرپل من به نام زهره از شماره تلفن 00442032398487 طي تماسي به من گفت : همه مردم ايران مشكلات شخصي دارند ... ولي ريشه مشكلات كجاست؟... بايد ريشه رو زد .... الان فكر كنم وقتش باشه ، نبايد دست روي دست گذاشت... ،ما آمده ايم به كمك تو ، پس جنگ مسلحانه امروز صداي ماست .... با دوستانت برويد يك جايي رو آتش بزنيد ، جاهايي كه بسيج است ، پنج شش تايي جمع شويد يواشكي برويد مركز اينها را آتش بزنيد بنزين ببريد ( كوكتل ) پرت كنيد سمتشون پمپ بنزينها را آتش بزنيد، اتوبوسهاي عمومي رو ... مردم رو بياريد پايين بعد وسط خيابون آتش بزنيد ... "
در همين رابطه تعدادي از مرتبطين گروهك كه با هدايت منافقين جهت ايجاد آشوب و بلوا در صحنه حضور يافته بودند حين درگيريها كشته و يا زخمي مي شوند كه منافقين نيز بنا به خصلت منافقانه خود به منظور مصادره بخشي از اعتراضات به نفع خود در تاريخ 3 /5/88 اقدام به ايجاد نماد يادبود براي ايشان در اردوگاه اشرف مي نمايند .
لازم به ذكر است عناصر نفاق به منظور جمع آوري اطلاعات داخل كشور ضمن پرداخت مبالغي به صورت ماهيانه به برخي نفرات ، اقدام به فريب ايشان از طريق ارتباط گيري با پوشش هايي از قبيل آژانس هاي خبري مانند خبرگزاري هما ، آژانس ايران خبر ، همچنين كميته هاي به اصطلاح دفاع از حقوق بشر و زندانيان سياسي و .... نموده اند .
با لطف و عنايت حضرت حق و تلاشهاي شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان( عج ) تعدادي از مرتبطين اصلي گروهك كه در آشوبهاي خياباني نقش فعالي داشتند شناسايي و دستگير گرديدند و تلاش تروريستهاي منافق جهت خدشه به نظام مقدس اسلامي ناكام باقي ماند .
گروههاي قوم گرا و تجزيه طلب نيز كه سالهاست با هدايت دشمنان قسم خورده اين مرزوبوم براي فروپاشي اين سرزمين تلاش مي كنند نيز در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري بيكار ننشسته واجراي بخشي ديگر از سناريو را بر عهده گرفته بودند.
بر اساس اسناد و مدارك و متهمان موجود، اين جريانات با هدايت سرويسهاي اطلاعاتي دشمن اقدامات ايذايي مختلفي براي ايجاد و گسترش اغتشاشات در دستور كار داشته كه توسط وزارت اطلاعات قبل از هر اقدامي بازداشت گرديدند. در ذيل به بخشي از اقدامات و برنامه هاي آنان اشاره مي‌گردد:
آنان در ستاد انتخاباتي آقاي كروبي با هدف جمع آوري اطلاعات و تاثيرگذاري نفوذمي كنند و درراستاي تقويت اختلافات بين طرفداران كانديداها و اغتشاشگري از اين رهگذر مي پردازند و اقدام به طراحي انفجار حين سخنراني آقاي ميرحسين موسوي در استاديوم شهر تبريز مي نمايند.
لازم به ذكر است از متهمين اين پرونده دو قبضه سلاح و تعداد 20 بمب بدست آمده است.
در عرصه هاي فرهنگي؛ عوامل ناتوي فرهنگي دشمن با بهره گيري از امپراطوري رسانه اي سعي در اجراي طرح ها و برنامه هاي براندازانه داشته اند كه در اين چارچوب مي توان به فعاليتهاي رسانه اي غرب در راستاي براندازي جمهوري اسلامي ايران با بهره گيري از فضاي التهابات و اغتشاشات پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اشاره داشت. در اين زمينه موارد ذيل قابل توجه مي باشد:
اقدامات رسانه اي و عمليات رواني كشورهاي انگليس و آمريكا بيشترين تلاش را براي گسترش آشوب ها داشته و در اين ميان نقش انگليس بيشتر و تاثيرگذار تر بود. به جرأت مي توان گفت شبكه BBC فارسي از فعال ترين عوامل تحريك كننده در جريان اغتشاشات بوده و عمليات رواني اين شبكه در بالاترين سطح نسبت به ساير شبكه هاي ماهواره اي قرار داشت. با بررسي عملكرد اين رسانه در روزهاي پيش و پس از آشوب ها، دو چهره كاملاً متفاوت ازBBC فارسي قابل مشاهده مي باشد. در روزهاي پيش از اغتشاشات و ايام رقابتهاي انتخاباتي اين شبكه جهت جذب مخاطب سعي در نمايش شور و حال انتخاباتي در ايران و همچنين ارائه ديدگاههاي متفاوت سياسي موجود در كشور داشت. اين اقدام باعث گرديد زمينه براي اجراي مرحله بعدي طرح اين شبكه آماده گردد.
در مرحله بعدي و با شروع آشوب ها اين شبكه تبديل به رسانه اغتشاشگران گرديده و ضمن بزرگ نمايي ارائه اخبار، فيلم ها، گزارشات، مصاحبه ها و ... در خصوص اغتشاشات، اقدام به جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران نمود. BBC فارسي در اين بخش از برنامه عمليات رواني كوشيد تا ضمن القاء مسئله تقلب در انتخابات با ارائه فضايي حماسي و احساسي بينندگان را براي حضور در جمع اغتشاشگران ترغيب نمايد.
اين شبكه كماكان مي كوشد با پخش تصاوير آرشيوي مربوط به اغتشاشات و يا هر تصوير جديد فضاي كشور را ملتهب نشان دهد .
در ميان شبكه هاي آمريكايي نيز VOA ( صداي آمريكا ) بيشترين نقش را در دامن زدن به اغتشاشات داشت. اين شبكه البته در سطحي پايين تر و غيرحرفه اي تر از BBC پيش از شروع رقابتهاي انتخاباتي با اتخاذ روندي تخريبي دو هدف را در دستور كار قرار داده بود:
1- تخريب اعتبار و مشروعيت انتخابات در جمهوري اسلامي ايران از رهگذر غيردمكراتيك توصيف كردن آن
2- تخريب وجهه و اعتباررئيس جمهور
پس از انتخابات و با شروع اغتشاشات نيز اين شبكه كوشيد با ارائه اخبار جهت دار، انجام مصاحبه با عناصر ضدانقلاب فراري و ... حركت اغتشاشگران را حركتي مردمي در راستاي براندازي نظام اسلامي معرفي نمايد.
علاوه بر شبكه هاي فوق دهها شبكه وابسته به گروهكهاي ضد انقلاب كه با حمايت هاي مالي و فني كشورهاي غربي به فعاليت مشغول مي باشند نقش مكمل شبكه هاي BBC و VOA را بر عهده داشته اند.
كشورهاي غربي علاوه بر فعاليت در حوزه شبكه هاي تلويزيوني در عرصه اينترنت نيز سرويسهايي را به اغتشاشگران ارائه دادند كه بخشي از آنها به شرح ذيل مي باشد:
1. قرار دادن نرم افزار ترجمه انگليسي به فارسي و بالعكس براي استفاده عمومي
2. ارائه نرم افزارهاي پيشرفته براي ديدن فيلم هاي مربوط به اغتشاشات با اينترنت سرعت پايين
3. ارائه برنامه هاي فيلتر شكن متناسب با ساختار شبكه ايران
4. سرويس دهي از سوي شركت Twitter براي مخاطبان ايراني (اين شركت امريكايي به روز رساني سرويس خود را كه مستلزم قطع چند روزه در مورخه 20/6/2009 بود را با هدف حمايت و سرويس دهي به آشوبگران به تاخير انداخت)
5. فعال كردن شركت امريكايي فيس بوك در راستاي تسهيل ارتباطات ميان كاربران ايراني و ساير كشورها. اين شركت در مقطع اغتشاشات نسخه آزمايشي فارسي خود را ارائه كرد تا آشوبگران بهتر بتوانند از آن استفاده كنند.
از جمله ديگر جريانات فعال در عرصه مقابله با نظام ديني جمهوري اسلامي ايران گروههاي سلطنت طلب بوده اند كه با فروپاشي نظام ظالمانه پادشاهي در 22 بهمن1357 تا به امروز با هدايت و پشتيباني نظام سلطه بين المللي و در رأس آن آمريكاي جهانخوار و صهيونيسم خون آشام به مقابله با انقلاب اسلامي پرداخته و در اين مسير از هيچ جنايتي كوتاهي نكرده اند. اين گروهها كه سوداي بازگرداندن نظام سلطنت و پادشاهي به كشور را در سر مي پرورانند با بهره گيري از تمام ظرفيت هاي تبليغي - رسانه اي، سياسي، نظامي و فرهنگي برگرفته از اربابان غربي شان در تلاش براي نابودي اعتقادات ديني جامعه و جايگزيني باورهاي پوسيده شاهنشاهي مي باشند.
از جمله گروههايي كه در اين روند طي دو سال گذشته، با حمايت هاي مالي، اطلاعاتي، نظامي، آموزشي و رسانه اي غرب فعال گرديده، گروهكي به نام "انجمن پادشاهي " مي باشد.
اين گروهك كه با اتخاذ استراتژي براندازي جمهوري اسلامي ايران از طريق اقدامات تروريستي با حمايت سرويسهاي اطلاعاتي كشورهاي امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي تشكيل گرديده برنامه هاي گسترده اي را جهت براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران طراحي نموده كه با لطف الهي و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) اين برنامه ها در نطفه خفه شده و مجال تحقق نيافته است.
سياستهاي گروه تروريستي انجمن پادشاهي جهت تحقق هدف براندازي به شرح ذيل بوده است:
1- گسترش شبكه رسانه اي گروهك با استفاده از فضاي تلويزيون هاي ماهواره اي و اينترنت .
2- دين زدايي از افكار و انديشه بينندگان، مستمعين و مرتبطين با هدف قرار دادن آنها در مقابل حكومت ديني و الهي جمهوري اسلامي ايران و تبديل اين افراد به پياده نظام دشمن در براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران .
3- ارائه آموزشهاي نظامي و اطلاعاتي به افراد جذب شده جهت ايجاد و ارتقاء توان عملياتي عليه جمهوري اسلامي ايران .
4- استفاده از عناصر جذب شده جهت انجام اقدامات اطلاعاتي و جاسوسي در راستاي اهداف سرويسهاي اطلاعاتي دشمن و همچنين اهداف و برنامه هاي گروهك .
5- شناسايي و انجام اقدامات اطلاعاتي عليه عناصر و نيروهاي طرفدار نظام جهت ترور.
6- طراحي جهت انجام اقدامات تروريستي .
7- ايجاد رعب و وحشت در كشور با انجام عملياتهاي تروريستي كشتار جمعي با هدف گرفتن حداكثر كشته در اين عملياتها و ايجاد بحران غيرقابل مهار در كشور.
8- طراحي ترور شخصيت هاي سياسي و صاحبان انديشه و نظر در جامعه و...
گروهك انجمن پادشاهي بر اساس سياستهاي فوق الذكر در فروردين ماه سال 1387 اقدام به بمب گذاري و عمليات تروريستي در حسينيه حضرت سيد الشهداء شيراز نمود كه در اين عمليات 14 نفر از عزاداران حسيني به شهادت رسيده و بيش از 200 نفر زخمي و جانباز گرديدند، كه در ميان شهدا از افراد خردسال و بانوان نيز وجود داشتند.
پس از اين اقدام ددمنشانه كه عاملين آن توسط وزارت اطلاعات شناسايي و به چوبه دار سپرده شدند، گروهك مزبور جهت انجام اقدامات متعدد تروريستي و براندازانه برنامه ريزي نمود كه هر بار توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و عوامل آن دستگير گرديدند.
از جمله اقدامات گروهك موسوم به انجمن پادشاهي استفاده از فضاي انتخاباتي در جهت پي گيري اهداف براندازانه گروهك در چارچوب استراتژي امريكا، انگليس و اسرائيل در اين زمينه بوده است، كه در اين خصوص برنامه هاي ذيل از طريق سرويس هاي اطلاعاتي دشمن و سران گروهك در دستور كار عوامل داخلي آن قرار داشته است:
1- جمع آوري اطلاعات در خصوص فضاي انتخاباتي دوره دهم رياست جمهوري .
2- جمع آوري اطلاعات در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج .
3- شناسايي مراكز مهم و پرجمعيت رأي گيري با هدف بمب گذاري .
4- شناسايي و انجام اقدامات لازم جهت آمادگي براي بمب گذاري و انجام اقدام تروريستي در دو مركز پرجمعيت رأي گيري حسينيه ارشاد تهران و مسجد النبي نارمك .
5- بمب گذاري در مراكز پر جمعيت منجمله امام زاده حضرت علي اكبر( ع) چيذر و امامزاده زيد(ع) واقع در بازار تهران .
6 - بمب گذاري در حسينيه فاطميون واقع در خيابان مجاهدين .
7- استفاده از بمب هاي شيميايي و سمي در مراكز پرجمعيت .
8- شناسايي مراكز حساس دولتي براي بمب گذاري .
9- شناسايي انبارهاي مهم سوخت و مواد غذايي .
10- برنامه ريزي جهت آلوده سازي آب شرب تهران به مواد سمي بسيار قوي .
11- ارائه آموزش هاي ذيل به اغتشاشگران جهت گسترش آشوبها:
- آموزش تشكيل هسته هاي مبارزاتي
آموزش اصول حفاظت اطلاعات
آموزش ساخت بمب ها و نارنجك هاي دست ساز
آموزش مقابله با پليس ضد شورش
آموزش مبارزات پارتيزاني
آموزش ساخت دستگاه شوك الكتريكي
آموزش ساخت اسپري اشك آور و روش هاي مقابله با آن
آموزش شنود و ضد شنود
آموزش عبور از فيلترينگ و مقابله با راههاي شناسايي در اينترنت
آموزش روش هاي مقابله با امواج پارازيت
آموزش تعقيب و مراقبت و ضد تعقيب
آموزش كار با اسلحه
موارد پيش گفته حكايت از آن دارد كه گروهك تروريستي انجمن پادشاهي طي دو سال گذشته در مسير براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حركت نموده و اعضاي اين گروهك با علم به موضوع در راستاي اهداف سرويس هاي اطلاعاتي دشمن و سركردگان گروهك قدم برداشته اند.
همچنين شواهد موجود نشان دهنده آن است كه اين گروهك در جريان اغتشاشات پس از انتخابات بر اساس طراحي دشمنان جمهوري اسلامي ايران به عنوان قطعه اي از پازل براندازي مخملين به عنوان يكي از بازوهاي قهري جريان برانداز براي به چالش كشيدن اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران بحران سازي هاي گسترده و غيرقابل مهار، تشجيع اغتشاشگران وارد ميدان گرديده است كه از جمله مي توان به طراحي و برنامه ريزي جهت انفجار بمب در حرم مطهر حضرت امام راحل در مورخه30/3/88، توسط فردي به نام بيژن عباسي اشاره نمود كه با هشياري ماموران قبل از نزديك شدن به ضريح مقدس امام (ره) به علت انفجار به هلاكت رسيد.
متهمين خارجي پرونده انجمن پادشاهي عبارتند از:
1- جمشيد شارمهد: وي از سركردگان گروهك بوده و در لس آنجلس آمريكا مستقر مي باشد. نامبرده رابط سرويس اطلاعاتي CIA و تشكيلات انجمن پادشاهي بوده و نقش اصلي را در گروهك ايفا مي نمايد.
2- ايمانوئل آفار: نامبرده يهودي الاصل، افسر اطلاعاتي موساد بوده و در كشورهاي آمريكا و اسرائيل حضور دارد.
3- دردانه منوچهري: نامبرده در شهر لندن انگليس مستقر بوده و رابط گروهك با سرويس اطلاعاتي انگلستان مي باشد.
لازم به ذكر است پس از واقعه انفجار حسينيه سيد الشهداء شيراز براي نامبردگان توسط دستگاه قضايي wanted قرمز اخذ و به پليس بين الملل ارائه گرديده كه متاسفانه پليس كشورهاي آمريكا و انگليس (عليرغم اقدامات تروريستي توسط نامبردگان و پذيرش موضوع در رسانه ها) هيچ نوع همكاري در دستگيري و تحويل متهمين نداشته اند.
متهمين رديف اول پرونده مذكور در داخل كشور عبارتند از :
1- محمد رضا علي زماني، فرزند اسماعيل، به گزارش خبرگزاري فارس در بخش ديگري از متن كيفرخواست به تلاش‌هاي عوامل گروهك تروريستي منافقين در ايجاد اغتشاشات و تخريب اعتبار و مشروعيت انتخابات در جمهوري اسلامي ايران اشاره شده است:
- اظهارات برخي از سركردگان و گروهك هاي ضد انقلاب در ايام رقابتهاي انتخاباتي:
برخي از سركردگان وگروهك هاي ضد انقلاب در ايام رقابتهاي انتخاباتي با القاء تقلب و وقوع كودتاي انتخاباتي سعي در بستر سازي براي اغتشاشات پس از انتخابات داشته اند كه از اين ميان مي توان به سركرده گروهك نهضت آزادي و كيوان صميمي (عضو و از عناصر موسس كميته خود خوانده دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه) اشاره داشت.
در عرصه هاي نظامي؛ گروهك هاي ضد انقلاب مسلح، از گروههاي چپ كمونيستي و سوسياليستي گرفته تا جريانات التقاطي و منافقين كوردل و جريانات قومگراي جدايي طلب با پشتيباني اربابان غربي خود خون هزاران نفر از مردم بي گناه را بر زمين ريخته اند.
نكته جالب توجه در خصوص گروهك منافقين آن است كه اين گروهك در يك حركت حساب شده و توافق في مابين دول غربي و منافقين از فهرست گروههاي تروريستي خارج مي گردد كه اين امر در واقع اقدامي جهت مشروعيت بخشي و دادن قدرت مانور به اين گروهك جهت اقدامات براندازانه در بستر انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران بوده و نكته مهم در اين زمينه آن است اولين كشوري كه در اين راستا اقدام نموده و گروهك منافقين را از فهرست گروههاي تروريستي خارج نمود، كشور انگليس بود كه رد پاي اين كشور در جاي جاي اغتشاشات اخير هويدا مي باشد.
گروهك تروريستي منافقين قبل از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري همچون سنوات گذشته بدليل عناد با نظام مقدس اسلامي و عدم شناخت اوضاع داخل كشور ، بار ديگر در تحليل هاي خود دچار اشتباه فاحشي گرديده گروهك مزبور پيش از برگزاري انتخابات ، با تلاش فراوان در ستاد هاي انتخاباتي آقايان ميرحسين موسوي و كروبي نفوذ نمودند ،{ پرونده هاي كلاسه فرعي570/85/88 } همچنين از ماهها قبل برنامه ريزيهايي را جهت سازماندهي از اعتراضات صنفي رقابت هاي انتخاباتي و تشديد اختلافات ميان هواداران نامزدها طراحي كرده بودند كه با شركت غرور آفرين 85 درصدي مردم فهيم ايران اسلامي در انتخابات ، تمام نقشه ها و برنامه هاي منافقين در انتخابات نقش بر آب شد .
عناصر گروهك منافقين با بهره گيري از همه توان خود و اعزام تيم هاي آموزش ديده براي ايجاد اغتشاش و موج سواري و سوق ‌دادن اعتراضات به سمت اقدامات خشونت آميز ، ايذايي و تروريستي اقدام نمودند . اين گروهك با صدور بيانيه هاي پي در پي از سوي سركردگان خود و انتشار گسترده آن از طريق شبكه‌هاي ماهواره اي و فضاي مجازي اينترنتي در جهت گسترش دامنه و استمرار اغتشاشات و آشوب ها تلاش نمودند. در اين رابطه به پيام سركردگان گروهك در تاريخ 27 خرداد و 18 تير 1388 اشاره مي گردد :
" آرى، اكنون شما زن و مرد جنگيد و، در هر كوى و برزن برمي خيزيد برمي خروشيد، همچنانكه ( منافق مريم رجوي ) اعلام كرده است، بايد قويا از ابطال انتخابات اين رژيم استقبال نمود. انتخابات آزاد بايد تحت نظر ملل متحد، بر اساس اصل حاكميت مردم، صورت بگيرد ... 27 خرداد 88 "
((تظاهرات برق آسا، در هر زمان و در هر مكان، به ويژه در نقاط ضعف و نقاط خلاء نيروهاى سركوبگر دشمن حتى در شرايطى كه هيچگونه امكان تجمع نيست، هسته هاي 9 نفره ، 5 نفره و حتى هسته هاي مقاومت 3 نفره جوانان انقلابي مي توانند نيروهاي سركوب گر دشمن را تجزيه، خسته و فرسوده كنند. هسته هاي كوچك، موتور محرك و راهگشاى تجمعات بزرگترند. هسته ها و تيمهاى جداگانه تداركات و ترابرى و امداد پزشكى و ارتباطات را، تا آنجا كه برايتان امكانپذير است، فراموش نكنيد... 18 تير 1388 ((
همچنين گروهك مزبور به برخي از مرتبطين خود كه از قبل در اردوگاه اشرف واقع در عراق آموزشهاي تروريستي را گذرانده و با اهداف مشخص به داخل كشور اعزام شده بودند، دستورالعمل اقدام ايذايي و تروريستي اعم از آتش زدن اتوبوس ها ، بانك ها ، كيوسكهاي تلفن ، حمله به مراكز نظامي انتظامي و نيروهاي بسيج را ابلاغ نمودند . در همين راستا يكي از اصلي ترين پايگاههاي گروهك تروريستي منافقين مستقر در كشور انگليس(به شماره تلفن 00442032398487) هدايت تيم هاي ترور و اغتشاش داخلي را برعهده داشته و ضمن اعلام خط مبارزه مسلحانه ، و ايجاد هرج ومرج در كشور و تحريك معترضين به سر دادن شعار هاي تند عليه مسئولين و اركان اصلي نظام اقدام نموده ، و با القاء بي اعتمادي مردم نسبت به نظام ، بستر لازم را براي بوجود آمدن شكاف ميان مسئولين و مردم فراهم كرده و از انجام هرگونه حركتي كه اين هدف را محقق نمايد فرو گذار ننمايند . اقارير متهم پرونده كلاسه 88/11597/ط د در اين خصوص بدين قرار مي باشد: " از مهرماه سال 86 از طريق يكي از هواداران گروه وصل به آنها ( منافقين ) شدم و در دي ماه همان سال بصورت غير قانوني توسط قاچاقچي مرتبط با گروهك عازم عراق شدم و مدت سه ماه در قرارگاه آنها آموزشهاي مختلفي از قبيل كار با كامپيوتر ، اقدامات تبليغي ، جذب نيرو ، كلاسهاي ايدئولوژي ، جمع آوري اطلاعات ، اقدامات ايذايي و ... را گذراندم و بصورت غير قانوني جهت انجام ماموريتهاي محوله به داخل كشور بازگشتم . در اين مدت آنها در ازاء اقدامات صورت گرفته توسط بنده ، مبلغ يك ميليون و چهارصد هزار تومان به حساب من و نفر مرتبطم واريز نمودند . ازجمله محورهاي ماموريت من در انتخابات جمع آوري اخبار و اطلاعات از حوزه هاي انتخاباتي و اخذ عكس وفيلم و ارسال آن به منافقين بود . بعد از آغاز اغتشاشات تاكيد آنان بر حضور من در صحنه هاي درگيري بود كه در تاريخ 27/3/88 سرپل من به نام زهره از شماره تلفن 00442032398487 طي تماسي به من گفت : همه مردم ايران مشكلات شخصي دارند ... ولي ريشه مشكلات كجاست؟... بايد ريشه رو زد .... الان فكر كنم وقتش باشه ، نبايد دست روي دست گذاشت... ،ما آمده ايم به كمك تو ، پس جنگ مسلحانه امروز صداي ماست .... با دوستانت برويد يك جايي رو آتش بزنيد ، جاهايي كه بسيج است ، پنج شش تايي جمع شويد يواشكي برويد مركز اينها را آتش بزنيد بنزين ببريد ( كوكتل ) پرت كنيد سمتشون پمپ بنزينها را آتش بزنيد، اتوبوسهاي عمومي رو ... مردم رو بياريد پايين بعد وسط خيابون آتش بزنيد ... "
در همين رابطه تعدادي از مرتبطين گروهك كه با هدايت منافقين جهت ايجاد آشوب و بلوا در صحنه حضور يافته بودند حين درگيريها كشته و يا زخمي مي شوند كه منافقين نيز بنا به خصلت منافقانه خود به منظور مصادره بخشي از اعتراضات به نفع خود در تاريخ 3 /5/88 اقدام به ايجاد نماد يادبود براي ايشان در اردوگاه اشرف مي نمايند .
لازم به ذكر است عناصر نفاق به منظور جمع آوري اطلاعات داخل كشور ضمن پرداخت مبالغي به صورت ماهيانه به برخي نفرات ، اقدام به فريب ايشان از طريق ارتباط گيري با پوشش هايي از قبيل آژانس هاي خبري مانند خبرگزاري هما ، آژانس ايران خبر ، همچنين كميته هاي به اصطلاح دفاع از حقوق بشر و زندانيان سياسي و .... نموده اند .
با لطف و عنايت حضرت حق و تلاشهاي شبانه روزي سربازان گمنام امام زمان( عج ) تعدادي از مرتبطين اصلي گروهك كه در آشوبهاي خياباني نقش فعالي داشتند شناسايي و دستگير گرديدند و تلاش تروريستهاي منافق جهت خدشه به نظام مقدس اسلامي ناكام باقي ماند .
گروههاي قوم گرا و تجزيه طلب نيز كه سالهاست با هدايت دشمنان قسم خورده اين مرزوبوم براي فروپاشي اين سرزمين تلاش مي كنند نيز در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري بيكار ننشسته واجراي بخشي ديگر از سناريو را بر عهده گرفته بودند.
بر اساس اسناد و مدارك و متهمان موجود، اين جريانات با هدايت سرويسهاي اطلاعاتي دشمن اقدامات ايذايي مختلفي براي ايجاد و گسترش اغتشاشات در دستور كار داشته كه توسط وزارت اطلاعات قبل از هر اقدامي بازداشت گرديدند. در ذيل به بخشي از اقدامات و برنامه هاي آنان اشاره مي‌گردد:
آنان در ستاد انتخاباتي آقاي كروبي با هدف جمع آوري اطلاعات و تاثيرگذاري نفوذمي كنند و درراستاي تقويت اختلافات بين طرفداران كانديداها و اغتشاشگري از اين رهگذر مي پردازند و اقدام به طراحي انفجار حين سخنراني آقاي ميرحسين موسوي در استاديوم شهر تبريز مي نمايند.
لازم به ذكر است از متهمين اين پرونده دو قبضه سلاح و تعداد 20 بمب بدست آمده است.
در عرصه هاي فرهنگي؛ عوامل ناتوي فرهنگي دشمن با بهره گيري از امپراطوري رسانه اي سعي در اجراي طرح ها و برنامه هاي براندازانه داشته اند كه در اين چارچوب مي توان به فعاليتهاي رسانه اي غرب در راستاي براندازي جمهوري اسلامي ايران با بهره گيري از فضاي التهابات و اغتشاشات پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري اشاره داشت. در اين زمينه موارد ذيل قابل توجه مي باشد:
اقدامات رسانه اي و عمليات رواني كشورهاي انگليس و آمريكا بيشترين تلاش را براي گسترش آشوب ها داشته و در اين ميان نقش انگليس بيشتر و تاثيرگذار تر بود. به جرأت مي توان گفت شبكه BBC فارسي از فعال ترين عوامل تحريك كننده در جريان اغتشاشات بوده و عمليات رواني اين شبكه در بالاترين سطح نسبت به ساير شبكه هاي ماهواره اي قرار داشت. با بررسي عملكرد اين رسانه در روزهاي پيش و پس از آشوب ها، دو چهره كاملاً متفاوت ازBBC فارسي قابل مشاهده مي باشد. در روزهاي پيش از اغتشاشات و ايام رقابتهاي انتخاباتي اين شبكه جهت جذب مخاطب سعي در نمايش شور و حال انتخاباتي در ايران و همچنين ارائه ديدگاههاي متفاوت سياسي موجود در كشور داشت. اين اقدام باعث گرديد زمينه براي اجراي مرحله بعدي طرح اين شبكه آماده گردد.
در مرحله بعدي و با شروع آشوب ها اين شبكه تبديل به رسانه اغتشاشگران گرديده و ضمن بزرگ نمايي ارائه اخبار، فيلم ها، گزارشات، مصاحبه ها و ... در خصوص اغتشاشات، اقدام به جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران نمود. BBC فارسي در اين بخش از برنامه عمليات رواني كوشيد تا ضمن القاء مسئله تقلب در انتخابات با ارائه فضايي حماسي و احساسي بينندگان را براي حضور در جمع اغتشاشگران ترغيب نمايد.
اين شبكه كماكان مي كوشد با پخش تصاوير آرشيوي مربوط به اغتشاشات و يا هر تصوير جديد فضاي كشور را ملتهب نشان دهد .
در ميان شبكه هاي آمريكايي نيز VOA ( صداي آمريكا ) بيشترين نقش را در دامن زدن به اغتشاشات داشت. اين شبكه البته در سطحي پايين تر و غيرحرفه اي تر از BBC پيش از شروع رقابتهاي انتخاباتي با اتخاذ روندي تخريبي دو هدف را در دستور كار قرار داده بود:
1- تخريب اعتبار و مشروعيت انتخابات در جمهوري اسلامي ايران از رهگذر غيردمكراتيك توصيف كردن آن
2- تخريب وجهه و اعتباررئيس جمهور
پس از انتخابات و با شروع اغتشاشات نيز اين شبكه كوشيد با ارائه اخبار جهت دار، انجام مصاحبه با عناصر ضدانقلاب فراري و ... حركت اغتشاشگران را حركتي مردمي در راستاي براندازي نظام اسلامي معرفي نمايد.
علاوه بر شبكه هاي فوق دهها شبكه وابسته به گروهكهاي ضد انقلاب كه با حمايت هاي مالي و فني كشورهاي غربي به فعاليت مشغول مي باشند نقش مكمل شبكه هاي BBC و VOA را بر عهده داشته اند.
كشورهاي غربي علاوه بر فعاليت در حوزه شبكه هاي تلويزيوني در عرصه اينترنت نيز سرويسهايي را به اغتشاشگران ارائه دادند كه بخشي از آنها به شرح ذيل مي باشد:
1. قرار دادن نرم افزار ترجمه انگليسي به فارسي و بالعكس براي استفاده عمومي
2. ارائه نرم افزارهاي پيشرفته براي ديدن فيلم هاي مربوط به اغتشاشات با اينترنت سرعت پايين
3. ارائه برنامه هاي فيلتر شكن متناسب با ساختار شبكه ايران
4. سرويس دهي از سوي شركت Twitter براي مخاطبان ايراني (اين شركت امريكايي به روز رساني سرويس خود را كه مستلزم قطع چند روزه در مورخه 20/6/2009 بود را با هدف حمايت و سرويس دهي به آشوبگران به تاخير انداخت)
5. فعال كردن شركت امريكايي فيس بوك در راستاي تسهيل ارتباطات ميان كاربران ايراني و ساير كشورها. اين شركت در مقطع اغتشاشات نسخه آزمايشي فارسي خود را ارائه كرد تا آشوبگران بهتر بتوانند از آن استفاده كنند.
از جمله ديگر جريانات فعال در عرصه مقابله با نظام ديني جمهوري اسلامي ايران گروههاي سلطنت طلب بوده اند كه با فروپاشي نظام ظالمانه پادشاهي در 22 بهمن1357 تا به امروز با هدايت و پشتيباني نظام سلطه بين المللي و در رأس آن آمريكاي جهانخوار و صهيونيسم خون آشام به مقابله با انقلاب اسلامي پرداخته و در اين مسير از هيچ جنايتي كوتاهي نكرده اند. اين گروهها كه سوداي بازگرداندن نظام سلطنت و پادشاهي به كشور را در سر مي پرورانند با بهره گيري از تمام ظرفيت هاي تبليغي - رسانه اي، سياسي، نظامي و فرهنگي برگرفته از اربابان غربي شان در تلاش براي نابودي اعتقادات ديني جامعه و جايگزيني باورهاي پوسيده شاهنشاهي مي باشند.
از جمله گروههايي كه در اين روند طي دو سال گذشته، با حمايت هاي مالي، اطلاعاتي، نظامي، آموزشي و رسانه اي غرب فعال گرديده، گروهكي به نام "انجمن پادشاهي " مي باشد.
اين گروهك كه با اتخاذ استراتژي براندازي جمهوري اسلامي ايران از طريق اقدامات تروريستي با حمايت سرويسهاي اطلاعاتي كشورهاي امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي تشكيل گرديده برنامه هاي گسترده اي را جهت براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران طراحي نموده كه با لطف الهي و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) اين برنامه ها در نطفه خفه شده و مجال تحقق نيافته است.
سياستهاي گروه تروريستي انجمن پادشاهي جهت تحقق هدف براندازي به شرح ذيل بوده است:
1- گسترش شبكه رسانه اي گروهك با استفاده از فضاي تلويزيون هاي ماهواره اي و اينترنت .
2- دين زدايي از افكار و انديشه بينندگان، مستمعين و مرتبطين با هدف قرار دادن آنها در مقابل حكومت ديني و الهي جمهوري اسلامي ايران و تبديل اين افراد به پياده نظام دشمن در براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران .
3- ارائه آموزشهاي نظامي و اطلاعاتي به افراد جذب شده جهت ايجاد و ارتقاء توان عملياتي عليه جمهوري اسلامي ايران .
4- استفاده از عناصر جذب شده جهت انجام اقدامات اطلاعاتي و جاسوسي در راستاي اهداف سرويسهاي اطلاعاتي دشمن و همچنين اهداف و برنامه هاي گروهك .
5- شناسايي و انجام اقدامات اطلاعاتي عليه عناصر و نيروهاي طرفدار نظام جهت ترور.
6- طراحي جهت انجام اقدامات تروريستي .
7- ايجاد رعب و وحشت در كشور با انجام عملياتهاي تروريستي كشتار جمعي با هدف گرفتن حداكثر كشته در اين عملياتها و ايجاد بحران غيرقابل مهار در كشور.
8- طراحي ترور شخصيت هاي سياسي و صاحبان انديشه و نظر در جامعه و...
گروهك انجمن پادشاهي بر اساس سياستهاي فوق الذكر در فروردين ماه سال 1387 اقدام به بمب گذاري و عمليات تروريستي در حسينيه حضرت سيد الشهداء شيراز نمود كه در اين عمليات 14 نفر از عزاداران حسيني به شهادت رسيده و بيش از 200 نفر زخمي و جانباز گرديدند، كه در ميان شهدا از افراد خردسال و بانوان نيز وجود داشتند.
پس از اين اقدام ددمنشانه كه عاملين آن توسط وزارت اطلاعات شناسايي و به چوبه دار سپرده شدند، گروهك مزبور جهت انجام اقدامات متعدد تروريستي و براندازانه برنامه ريزي نمود كه هر بار توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي و عوامل آن دستگير گرديدند.
از جمله اقدامات گروهك موسوم به انجمن پادشاهي استفاده از فضاي انتخاباتي در جهت پي گيري اهداف براندازانه گروهك در چارچوب استراتژي امريكا، انگليس و اسرائيل در اين زمينه بوده است، كه در اين خصوص برنامه هاي ذيل از طريق سرويس هاي اطلاعاتي دشمن و سران گروهك در دستور كار عوامل داخلي آن قرار داشته است:
1- جمع آوري اطلاعات در خصوص فضاي انتخاباتي دوره دهم رياست جمهوري .
2- جمع آوري اطلاعات در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج .
3- شناسايي مراكز مهم و پرجمعيت رأي گيري با هدف بمب گذاري .
4- شناسايي و انجام اقدامات لازم جهت آمادگي براي بمب گذاري و انجام اقدام تروريستي در دو مركز پرجمعيت رأي گيري حسينيه ارشاد تهران و مسجد النبي نارمك .
5- بمب گذاري در مراكز پر جمعيت منجمله امام زاده حضرت علي اكبر( ع) چيذر و امامزاده زيد(ع) واقع در بازار تهران .
6 - بمب گذاري در حسينيه فاطميون واقع در خيابان مجاهدين .
7- استفاده از بمب هاي شيميايي و سمي در مراكز پرجمعيت .
8- شناسايي مراكز حساس دولتي براي بمب گذاري .
9- شناسايي انبارهاي مهم سوخت و مواد غذايي .
10- برنامه ريزي جهت آلوده سازي آب شرب تهران به مواد سمي بسيار قوي .
11- ارائه آموزش هاي ذيل به اغتشاشگران جهت گسترش آشوبها:
- آموزش تشكيل هسته هاي مبارزاتي
آموزش اصول حفاظت اطلاعات
آموزش ساخت بمب ها و نارنجك هاي دست ساز
آموزش مقابله با پليس ضد شورش
آموزش مبارزات پارتيزاني
آموزش ساخت دستگاه شوك الكتريكي
آموزش ساخت اسپري اشك آور و روش هاي مقابله با آن
آموزش شنود و ضد شنود
آموزش عبور از فيلترينگ و مقابله با راههاي شناسايي در اينترنت
آموزش روش هاي مقابله با امواج پارازيت
آموزش تعقيب و مراقبت و ضد تعقيب
آموزش كار با اسلحه
موارد پيش گفته حكايت از آن دارد كه گروهك تروريستي انجمن پادشاهي طي دو سال گذشته در مسير براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حركت نموده و اعضاي اين گروهك با علم به موضوع در راستاي اهداف سرويس هاي اطلاعاتي دشمن و سركردگان گروهك قدم برداشته اند.
همچنين شواهد موجود نشان دهنده آن است كه اين گروهك در جريان اغتشاشات پس از انتخابات بر اساس طراحي دشمنان جمهوري اسلامي ايران به عنوان قطعه اي از پازل براندازي مخملين به عنوان يكي از بازوهاي قهري جريان برانداز براي به چالش كشيدن اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران بحران سازي هاي گسترده و غيرقابل مهار، تشجيع اغتشاشگران وارد ميدان گرديده است كه از جمله مي توان به طراحي و برنامه ريزي جهت انفجار بمب در حرم مطهر حضرت امام راحل در مورخه30/3/88، توسط فردي به نام بيژن عباسي اشاره نمود كه با هشياري ماموران قبل از نزديك شدن به ضريح مقدس امام (ره) به علت انفجار به هلاكت رسيد.
متهمين خارجي پرونده انجمن پادشاهي عبارتند از:
1- جمشيد شارمهد: وي از سركردگان گروهك بوده و در لس آنجلس آمريكا مستقر مي باشد. نامبرده رابط سرويس اطلاعاتي CIA و تشكيلات انجمن پادشاهي بوده و نقش اصلي را در گروهك ايفا مي نمايد.
2- ايمانوئل آفار: نامبرده يهودي الاصل، افسر اطلاعاتي موساد بوده و در كشورهاي آمريكا و اسرائيل حضور دارد.
3- دردانه منوچهري: نامبرده در شهر لندن انگليس مستقر بوده و رابط گروهك با سرويس اطلاعاتي انگلستان مي باشد.
لازم به ذكر است پس از واقعه انفجار حسينيه سيد الشهداء شيراز براي نامبردگان توسط دستگاه قضايي wanted قرمز اخذ و به پليس بين الملل ارائه گرديده كه متاسفانه پليس كشورهاي آمريكا و انگليس (عليرغم اقدامات تروريستي توسط نامبردگان و پذيرش موضوع در رسانه ها) هيچ نوع همكاري در دستگيري و تحويل متهمين نداشته اند.
متهمين رديف اول پرونده مذكور در داخل كشور عبارتند از :
1- محمد رضا علي زماني، فرزند اسماعيل،
2- احمد كريمي، فرزند محمود
3- حامد روحي نژاد، فرزند محمدرضا
4- آرش رحماني پور، فرزند داود
5- امير رضا عارفي، فرزند احمد
شرح اتهامات هر يك از متهمين در پرونده منعكس مي باشد و در كيفرخواست آنان دلايل اتهام و ميزان دخالت هر يك در فتنه هاي اخير احصا گرديده كه در نوبت اعلامي قرائت و تبيين مي گردد.

معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران


[بازگشت به بخش نخست کيفرخواست]
[عکس های دادگاه را ببينيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016