دوشنبه 26 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی‌رفسنجانی و احمدی‌نژاد در يک اپيزود، حاشيه‌های مراسم توديع و معارفه روسای قديم و جديد قوه قضاييه، ايلنا

احمدی‌نژاد که پس از مناظره انتخاباتی با موسوی، تنها در مراسم سالگرد امام با هاشمی مواجه شده بود، امروز پيش از سخنان رئيس مجمع تشخيص، جلسه را ترک کرد



مراسم امروز توديع و معارفه روسای قديم و جديد قوه قضاييه دارای حاشيه‌های جالبی بود.
-هر چند که آغاز مراسم توديع آيت‌الله هاشمی شاهرودی و معارفه آيت‌الله صادق لاريجانی ساعت ۱۰ صبح اعلام شده بود اما برخی از شخصيت‌های کشوری و لشگری از جمله محسن رضايی ، حجت‌الاسلام ابوترابی‌‏فرد، سردار صفوی و آيت‌الله جنتی و سردار رادان از حدود ساعت ۹:۳۰ در جلسه حضور يافتند.
-دبير شورای نگهبان قانون اساسی که چند دقيقه پس از حضور نايب رئيس اول مجلس، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران، حضور يافت، به سمت آنها نرفته و تا دقايقی تنها نشست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


-در حدود ساعت ۱۰ صبح آيت‌الله هاشمی شاهرودی، آيت‌الله صادق لاريجانی، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی گلپايگانی، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد سالن شدند که حضار با ديدن رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صلوات بلند فرستادند.
-هر چند که جلسه بدون حضور روسای‌جمهور و مجلس آغاز شد اما بعد از گذشت ۲۰ دقيقه، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در جلسه حضور يافت.
-محمود احمدی‌نژاد با يک ساعت و هشت دقيقه تاخير در جلسه توديع و معارفه روسای قوه قضائيه حضور يافت.
-زمانی که صادق لاريجانی از سياست‌ها و برنامه‌هايش سخن می‌گفت اعلام کرد ”که هيچ‌کس نبايد جرائت کند و به خود حق دهد که خلاف قانون حکم کند و حقوق شهروندان را تضييع نمايد و من در اين راستا نسبت به احدی گذشت نخواهم کرد“ که اين سخن احسنت‌های پی‌درپی حضار را در برداشت.
-احمدی‌نژاد سخنران پس از رئيس جديد قوه قضائيه بود که با اشاره به سخنان لاريجانی خواهان محاکمه صاحبان قدرت و ثروت شد.
-پس از سخنان احمدی‌نژاد، از زحمات هاشمی شاهرودی با اهدای لوح و قرآن نفيسی از سوی رئيس‌جمهور تقدير به عمل آمد.
-احمدی‌نژاد که پس از مناظره انتخاباتی باموسوی، تنها در مراسم ارتحال امام خمينی با هاشمی رفسنجانی مواجه شده بود، امروز پيش از سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جلسه را ترک کرد هر چند هاشمی رفسنجانی در بدو ورود احمدی‌نژاد به احترام وی از جای برخاست.
-حضور احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی در يک مراسم و نشستن آنها در يک رديف سوژه مناسبی برای عکاسان بود.
-هر چند که سخنرانی آيت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از سخنان احمدی‌نژاد، اين امر را به ذهن متبادر می‌ساخت که شايد رئيس مجمع تشخيص به اظهارات وی پاسخ دهد، اما آيت‌الله رفسنجانی در سخنانش به اين موضوع اشاره‌ای نکرد.
-علی لاريجانی يکی ديگر از سخنرانان اين مراسم بود که سخن خود را اين‌گونه آغاز کرد: ما فرزندان حوزه و مرجعيت هستيم که بر حسب اتفاق وارد کار اجرايی شده و گمراه شديم که اين سخن رئيس مجلس خنده حضار را در پی داشت.
-رئيس مجلس در سخنان خود ”صادق لاريجانی“ را آقا صادق خطاب می‌کرد.
-در پايان مراسم رايزنی برای گرفتن پست وزارت از سوی برخی وزرای پيشنهادی، رايزنی برخی از مسئولان با نزديکان رئيس‌جمهور برای پايان يافتن اختلافات رئيس‌جمهور و رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016